اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

واکنش آمریکا به فیلتر شدن سایت سفارت مجازی در تهران



 

 

 

دولت آمریکا در واکنش به فیلتر شدن سایت "سفارت مجازی برای ایرانیان" در موضعی انحرافی و بدون توجه به خواست ملت ایران ادعا کرد: این اقدام جمهوری اسلامی ایران نشان دهنده بی اعتمادی حکومت به مردم است.

به گزارش مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، کاخ سفید در بیانیه انحرافی خود مدعی شد: همزمان با استفاده جهانیان از شبکه های اجتماعی، تلاشهای سیستماتیک دولت ایران برای نظارت بر آنچه که ایرانیان می بینند و می شنوند، در قرن بیست و یکم شکست خورده است!

 

واکنش آمریکا به فیلتر شدن سایت سفارت مجازی در تهران

سفارت مجازی آمریکا

 

"ویکتوریا نولند" سه شنبه گذشته در بیانیه ای رسما از راه اندازی سایتی بنام آنچه آن را "سفارت مجازی برای ایرانیان" خواند، خبر داد و  در لحنی عوامفریبانه گفت: خرسندم که از راه اندازی سفارت مجازی آمریکا در تهران با هدف ایجاد فرصت های جدید برای از بین بردن شکاف موجود میان ایران و ایالات متحده خبر دهم، زیرا با توجه به قطع روابط دیپلماتیک واشنگتن-تهران، آمریکایی ها از فرصت گفتگو با شهروندان ایرانی محروم هستند.

"هیلاری کلینتون" وزیر خارجه آمریکا نیز در یک پیام ویدیویی از این تلاش انحرافی واشنگتن به عنوان وسیله ای برای برقراری ارتباط بدون ترس و آشکارا میان دو طرف یاد کرد.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که رامین مهمانپرست سخنگوی وزارت خارجه کشورمان شب گذشته با اشاره به توسل آمریکا با تاسیس سفارت مجازی برای جبران اشتباهات گذشته خود گفت: توسل دولت آمریکا به این ابتکا ، قبل از هر چیز در واقع اعتراف به اشتباه بزرگ دولت آمریکا در قطع روابط دو ملت و پشت نمودن به ملت ایران است، اما ابتکارات مجازی جبران کننده این اشتباه یا آنگونه که اعلام شده است، انتقال دهنده پیام آمریکا به مردم ایران نخواهد بود.

بازدید از صفحه اول

sendارسال به دوستان

printنسخه چاپی

Bookmark and Share

برچسب ها: سفارت مجازی ، دولت آمریکا ، فیلتر


ویدیو مرتبط :
نخستین واکنش رهبری به اشغال سفارت آمریکا در تهران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش ایران به سفارت مجازی آمریکا در‌‌ تهران



 

 

واکنش ایران به سفارت مجازی آمریکا در‌‌ تهران

 

رامین مهمانپرست در واکنش به مصاحبه روز چهارشنبه هیلاری کلینتون با بی بی سی ضمن رد اتهامات وزیر امور خارجه آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: بی اطلاعی خانم کلینتون نسبت به مسائل ایران مسبوق به سابقه بوده ، لذا به ایشان و سایر مقامات دولت آمریکا توصیه می شود به جای اتهام زنی به دیگران، از روشهای سرکوبگرانه و اعمال دیکتاتوری در داخل آمریکا دست برداشته و از ادامه سیاستهای مداخله جویانه و اشغالگرانه در سایر کشورها پرهیز نمایند.

 

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با بی اعتبار توصیف کردن اظهارات اخیر وزیر امور خارجه آمریکا نسبت به جمهوری اسلامی ایران، آن را ناشی از بی اطلاعی و نا آگاهی وی نسبت به کشورمان دانست.


به گزارش مهر، رامین مهمانپرست در واکنش به مصاحبه روز چهارشنبه هیلاری کلینتون با بی بی سی ضمن رد اتهامات وزیر امور خارجه آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: بی اطلاعی خانم کلینتون نسبت به مسائل ایران مسبوق به سابقه بوده ، لذا به ایشان و سایر مقامات دولت آمریکا توصیه می شود به جای اتهام زنی به دیگران، از روشهای سرکوبگرانه و اعمال دیکتاتوری در داخل آمریکا دست برداشته و از ادامه سیاستهای مداخله جویانه و اشغالگرانه در سایر کشورها پرهیز نمایند.


وی افزود: بهتر است مقامات ایالات متحده آمریکا ضمن تامین خواسته ها و مطالبات مردم بویژه جوانان که در جنبش اعتراضی وال استریت تبلور یافته، در برابرخواست و مطالبات مردم در خیزشهای مردمی و بیداری اسلامی در کشورهای منطقه مبنی بر عدم حمایت از حاکمان وابسته و حضور نظامی و امنیتی و دخالت در امور کشورها تمکین کنند.


سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص واکنش ایران نسبت به سناریوی ادعایی امریکا در خصوص ترور سفیر عربستان در واشنگتن ضمن تاکید بر احترام و تعهد به اجرای کنوانسیونها و مقررات بین المللی از سوی جمهوری اسلامی ایران ابراز داشت:دولت آمریکا با توسل به روشهای مبتنی بر ارعاب و شانتاژ و فشار سیاسی به برخی کشورها از انجام تعهدات بین المللی خود اجتناب کرده است.


وی در ارتباط با ابراز امیدواری کلینتون برای گشودن یک سفارت خانه مجازی در تهران از طریق اینترنت گفت: به نظر می رسد دولت آمریکا دچار یک سردرگمی عمیق در روابط بین المللی بخصوص با کشور قدرتمند و مستقلی همچون جمهوری اسلامی ایران شده است ./تابناک