اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

واکنش آمریکا به غوغای شاهزاده های ایرانی


وزارت خارجه آمریکا در صفحه توئیتر خود بازی فوتبال ایران در مقابل آرژانتین را تحسین کرد.

خبرگزاری تسنیم: وزارت خارجه آمریکا در صفحه توئیتر خود بازی فوتبال ایران در مقابل آرژانتین را تحسین کرد.

وزارت خارجه آمریکا در صفحه توئیتر خود به تیم ملی فوتبال ایران، "دست مریزاد وخسته نباشید"، گفت.

وزارت خارجه آمریکا پس از بازی ایران و آرژانتین و با وجود باخت ایران مقابل این تیم گفت: علی‌رغم نتیجه باخت، بازی زیبای شما ایرانیان قابل تحسین است.

در صفحه توئیتر بخش فارسی وزارت امور خارجه آمریکا آمده است: تیم ملی فوتبال ایران، دست مریزاد وخسته نباشید. علی‌رغم نتیجه، بازی زیبای شما قابل تحسین است.


ویدیو مرتبط :
واکنش مقامات ایرانی به تصویب تحریم‌های جدید آمریکا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ادامه واکنش ها به اعزام ناوهای ایرانی به سواحل آمریکا




اخبار سیاست خارجی - واکنش ها به اعزام ناوهای ایرانی به سواحل آمریکا:
تهران می خواهد دو پیام بفرستد/اگر ایران را باور کنید، به آنها کمک کرده اید!

آمریکا سخنان ایران در مورد اعزام ناو های جنگی اش به ساحل ایالات متحده را باور ندارد و نگرانی از این بابت ندارد. یک مقام پنتاگون که خواستار عدم افشای نامش شد به ایتارتاس، با بیان مطلب فوق گفت: بنابر گفته ی منابع من، چنین سخنانی از سوی مقامات ایران قابل اعتماد نیست.

به گزارش انتخاب ، یک مقام پنتاگون که خواستار عدم افشای نامش شد به ایتارتاس، با بیان مطلب فوق گفت: بنابر گفته ی منابع من، چنین سخنانی از سوی مقامات ایران قابل اعتماد نیست.

ایوان کونووالف مدیر موسسه ارزیابی استراتژیک روسیه می گوید: این اقدام ایران واکنشی به حضور فزاینده ناوهای امریکا در خلیج فارس است.

وی افزود: این اقدام ایرانیان هشداری به واشنگتن است که بگویند همچنان تنش هایی بین دو کشور وجود دارد.

اخبار,اخبار سیاست خارجی,اعزام ناو های جنگی ایران به ساحل آمریکا

 

این تحلیلگر مسائل بین المللی اضافه کرد: اتخاذ چنین گامی از سوی ایران دو پیام متفاوت را می فرستد.نخستین پیام مخصوص امریکا و دومین به منطقه اختصاص دارد.

وی ادامه داد: این اقدام ایران در جهت افزایش حضور ایران در بازی بزرگ منطقه و خلیج فارس طراحی شده است و می خواهد نشان دهد که این کشور قادر به وارد ساختن فشار نظامی است.

این تحلیلگر روس گفت: اگر سخنان ایران را باور کنید، کمک به آن کرده اید که تهران به آنچه می خواسته، برسد.

صدای روسیه در پایان نوشت: بعید است که سخنان ایران و حتی اقدامات احتمالی این کشور علیه امریکا به سناریو نظامی واقعی تبدیل شود. دلایل زیادی برای این مسئله وجود دارد که توافق ژنو و گفتگوی تلفنی اوباما و روحانی از آن جمله است.

شنبه ناخدا یکم  "افشین رضایی حداد" فرمانده ناوگان نظامی شمال ایران اعلام کرده بود : "اکنون ناوگروه نیروی دریایی ارتش از سمت آفریقای جنوبی به سوی اقیانوس اطلس در حرکت است تا برای نخستین بار خود را به مرزهای آبی آمریکا نزدیک کند".

فرمانده ناوگان نظامی شمال ایران همچنین گفته بود: "نیروی دریایی برای حفظ اقتدار آبی ایران برنامه ریزی ویژه دارد و قادر است در دورترین آب های آزاد با استفاده از نیروهای متخصص بومی، حرکت کند".

پیشتر در سال 1391 شمسی نیز امیر دریادار "حبیب‌ الله سیاری" فرمانده نیروی دریایی ارتش، اعلام کرده بود که ایران تصمیم دارد در چند سال آینده، کشتی های جنگی خود را در آبهای بین المللی و در نزدیکی سواحل آمریکا مستقر کند.
 اخبار سیاست خارجی - انتخاب