اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

واکنش آمریکا به رفع تحریم های ایران


وزارت خارجه آمریکا از واکنش به اظهارات اخیر علی صالحی وزیر خارجه ایران درباره "رفع تدریجی تحریم ها" خودداری کرد.

عصر ایران: وزارت خارجه آمریکا از واکنش به اظهارات اخیر  علی صالحی وزیر خارجه ایران درباره "رفع تدریجی تحریم ها" خودداری کرد.

روز گذشته صالحی گفته بود: از امروز شاهد رفع تدریجی تحریم ها خواهیم بود.

 روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن نوشت: یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سؤال این روزنامه درباره اظهارات اخیر صالحی گفت: وزارت خارجه آمریکا خواهان واکنش نشان دادن به اظهارات صالحی نیست.

این سخنگو که نام او درج نشده است در این باره به اظهارات "پاتریک وینتریل" دستیار سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در روز پنج شنبه گذشته اشاره کرد.

وینتریل گفته بود: مذاکرات با ایران در آلماتی مفید بود. کشورهای 1+5 پیشنهاداتی را برای ایجاد اعتماد به ایران ارائه کردند که می تواند به مذاکرات با هدف حل همه جانبه و طولانی مدت کمک کند.

دو طرف مذاکرات درباره برگزاری نشست دیگری در روز 18 ماه جاری میلادی توافق کردند تا پس از آن دوباره در روز 6 آوریل آینده(16فرودین) به آلماتی بازگردند.

این مقام آمریکایی درباره توصیف های ایران از مذاکرات آلماتی با عبارت هایی چون "موفقیت آمیز" و "باب رفع تحریم ها را باز کرد" نیز گفته است: نمی توانم درباره طرف ایرانی بیش از این سخن بگویم که ایرانی ها نظراتی را درباره مذاکرات بیان کردند اما نکته مهم این است که ما پیشنهادات خود را ارائه کردیم و گفتیم که این پیشنهادات خوب و جدی هستند.

جان کری: زمان مذاکرات با ایران محدود است

جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی با همتای سعودی اش در ریاض گفت: مدت زمان (مذاکرات 1+5 با ایران)، محدود و مشخص است.

سعود الفیصل وزیر خارجه عربستان سعودی هم گفت: ایران در مذاکرات آلماتی قزاقستان، جدیت کافی را از خود نشان نداد.

وی افزود:  نمی توان به مانند فیلسوفان سخن بگوییم و سخن بگوییم. باید مذاکرات را جدی بگیریم و التزامات خود را به صورت شفاف و واضح در مذاکرات مطرح کنیم. مذاکرات با ایران نمی تواند تا بی نهایت ادامه داشته باشد.


ویدیو مرتبط :
تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران و پاسخ ایران به این تحریم‌ها

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش کنگره آمریکا به مذاکرات قزاقستان: تحریم صادرات کالاهای اساسی به ایران



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

واکنش کنگره آمریکا به مذاکرات قزاقستان: تحریم صادرات کالاهای اساسی به ایران

شفاف: روز چهارشنبه آینده پیش نویس قانونی در مورد تشدید تحریم های آمریکا علیه ایران در مجلس نمایندگان آمریکا مطرح می شود.

به گزارش شفاف ، خبرگزاری فرانسه نوشت: در اقدامی نادر جمهوری خواهان و دموکرات های کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا پیش نویس این قانون را تهیه کرده اند.

براساس این پیش نویس، رئیس جمهور آمریکا اجازه دارد کشورهایی که به ایران کالاهای اساسی و زیرساختی برای فعال کردن اقتصادش می دهند را تحریم کند.

بر اساس این گزارش این تحریم ها مشابه تحریم هایی خواهد بود که هم اکنون علیه  بخش نفت ایران وجود دارد.

تحریم های در نظر گرفته شده در این طرح، کشورها، مراکز و موسساتی را شامل می شود که به ایران محصولات صنعتی استراتژیک مثل تجهیزات استخراج معادن، ابزارهای الکترونیکی یا ابزاری که در ساختن راه آهن به کار می روند؛ صادر می کنند.

بر اساس این پیش نویس، رئیس جمهور آمریکا بر اساس ارزیابی خود در شرایط مختلف می تواند نوع کالاهایی که مورد تحریم قرار می گیرند را تشخیص دهد و اعلام کند.

از دیگر موارد این طرح درخواست نمایندگان از اتحادیه اروپا و بانک مرکزی اروپا برای توقف دست یابی ایران به یورو است تا با این وسیله توانایی ایران در واردات و مبادلات مالی در بازارهای جهانی کاهش یابد.

در متن این پیش نویس همچنین کشورهایی که با اتباع ایرانی ناقض حقوق بشر در ارتباط  مالی باشند نیز تحریم می شوند.

پیش بینی می شود مطرح شدن این تحریم های جدید موجب پیچیده شدن مذاکرات جاری میان ایران و 5+1 شود.

ایران و 5+1 اولین مذاکرات خود در سال 2013 را دیروز چهارشنبه در قزاقستان برگزار کردند. قرار است مذاکرات بعدی در همین کشور و در فروردین 92 برگزار شود.

کشورهای غربی ایران را با داشتن فعالیت هسته ای به تلاش برای کسب سلاح هسته ای متهم می کنند و بر همین اساس ایران را مورد تحریم قرار داده است. ایران همواره این ادعا را رد می کند و بر صلح آمیز بودن برنامه هسته ای خود تاکید دارد./شفاف