اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

واکنش آمریکا به درگذشت پادشاه عربستان


وزیر خارجه آمریکا در بیانیه‌ای به مرگ پادشاه عربستان واکنش نشان داد.

خبرگزاری تسنیم: جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای به مرگ ملک عبدالله پادشاه سعودی واکنش نشان داد و گفت: امروز روز غم‌انگیزی است. ایالات متحده دوستی را از دست داد و پادشاهی عربستان سعودی، خاورمیانه و جهان یک رهبر قابل احترام را از دست داد.

تلویزیون رسمی عربستان سعودی اعلام کرد دفتر پادشاه عربستان سعودی در بیانیه ای اعلام کرد ملک عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه این کشور در ساعت یک بامداد (به وقت محلی) امروز جمعه درگذشت.

ملک عبدالله از سال ١٩٨٢ میلادی ولیعهد عربستان شد، وی از سال ١٩٩٥ و پس از بیماری و زمین گیر شدن ملک فهد عملاً تمامی اختیارات یک پادشاه را در دست داشت، اما نهایتا با مرگ ملک فهد در سال 2005 رسما به عنوان پادشاه انتخاب شد. وی هنگام مرگ بیش از 90 سال داشت.


ویدیو مرتبط :
ملک عبدالله؛پادشاه عربستان درگذشت!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش آمریکا به لغو سفر پادشاه عربستان


شبکه خبری « سی ان ان » اعلام کرد که آمریکا لغو سفر سلمان شاه عربستان به واشنگتن را کم اهمیت می داند.

خبرگزاری ایرنا: شبکه خبری « سی ان ان » اعلام کرد که آمریکا لغو سفر سلمان شاه عربستان به واشنگتن را کم اهمیت می داند.

کاخ سفید در واکنش به اعلام دولت عربستان مبنی بر لغو سفر ملک سلمان به آمریکا برای نشست مشترک سران کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس و باراک اوباما، این موضوع را بی اهمیت می داند.

جنگنده های عربستان روز دوشنبه مناطق مختلف یمن را زیر شدیدترین بمباران های خود قرار دادند، این در حالی است که سران ریاض سه روز پیش اعلام کرد که آتش بس پنج روزه را از سه شنبه شب برقرار خواهند کرد.