اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

واکنش آمریکا به حادثه اسیدپاشی در ایران


نماینده آمریکا در سازمان ملل با انتشار پیامی در توئیتر موارد حمله با اسید در اصفهان را محکوم کرده و تلاش کرد این موارد را به بحث حجاب مرتبط کند.

خبرگزاری فارس: «سامانتا پاور» نماینده آمریکا در سازمان ملل در اقدامی که به نظر می‌رسد با هدف مرتبط کردن موارد اخیر اسیدپاشی در اصفهان با مسئله حجاب صورت گرفته، با انتشار پیامی در توئیتر، این مسئله را «به شدت محکوم» کرد و نوشت که گزارش شده است که این حملات به دلیل عدم داشتن حجاب صورت گرفته است.

وی در این پیام نوشته است: «ایالات متحده حملات غیرانسانی اسیدی را که بنا بر گزارش‌ها به دلیل عدم داشتن حجاب علیه زنان در ایران صورت گرفته، به شدت محکوم می‌کند. از دولت می‌خواهیم عاملان را شناسایی و تحت تعقیب قرار دهد».

پاور تجمع روز چهارشنبه در اصفهان را نیز که با درخواست شناسایی عامل این حادثه صورت گرفت، «نمایشی تأثیرگذار از همبستگی با زنان ایران» توصیف کرد.

این اظهارنظر در حالی مطرح می‌شود که رسانه‌های غربی نیز از ابتدای انتشار خبر اسیدپاشی در اصفهان، تلاش کردند تا آن را به مسئله حجاب ارتباط داده و مسئله‌ای قضایی را به موضوعی سیاسی بدل کنند.

این در حالی است که مقامات قضایی ایران به شدت این حملات را محکوم کرده و اعلام کرده‌اند که عاملان آن به شدیدترین مجازات محکوم می‌شوند.


ویدیو مرتبط :
واکنش عادل فردوسی پور به فاجعه ی اسیدپاشی در ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش آمریکا به حادثه اقامتگاه سفیر ایران


سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا حمله به اقامتگاه سفیر ایران در یمن را محکوم کرد.

خبرگزاری تسنیم: ماری هارف سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با صدور بیانیه‌ای حمله به اقامتگاه سفیر ایران در یمن را محکوم کرد.

وی خواستار تحقیقات جامع در این زمینه شد و با بازماندگان قربانیان این حادثه تروریستی ابراز همدردی کرد.

صبح چهارشنبه منابع خبری از وقوع انفجار نزدیک منزل سفیر ایران در صنعا خبر دادند که به‌گفته مقامات کشورمان به هیچ‌یک از کارکنان سفارت ایران در یمن آسیبی نرسیده است.

این انفجار نزدیک منزل مسکونی سفیر ایران واقع در محله «حده» در صنعا پایتخت یمن روی داده است و به منزل سفیر ایران خسارت وارد شده است.

بر اساس گزارش منابع محلی یمن، شدت این انفجار به‌حدی بوده است که شیشه‌های منازل اطراف انفجار را شکست و شیشه‌های محله‌های نزدیک به آن تا فاصله سه کیلومتری را نیز به لرزه در آورده است.

گروهک تروریستی انصار الشریعه در یمن مسئولیت این انفجار را به‌عهده گرفت.

در پی وقوع این انفجار که منجر به وارد آمدن خساراتی به اقامتگاه سفیر جمهوری اسلامی ایران در صنعا شد، کاردار یمن در تهران به وزارت امور خارجه فراخوانده شد و مراتب اعتراض کشورمان نسبت به قصور دولت یمن در حفاظت از اماکن دیپلماتیک کشورمان به وی ابلاغ و همچنین یادداشت رسمی اعتراض جمهوری اسلامی ایران به کاردار ارائه شد و شناسایی، معرفی و مجازات عاملان این اقدام و تأمین حمایت‌های لازم به‌منظور حفاظت از اماکن دیپلماتیک ایران مورد تأکید قرار گرفت.

مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به خبر انفجار نزدیک سفارت جمهوری اسلامی در صنعا گفت: طبق خبری که همکارانم به من دادند کارکنان ما در یمن سالم هستند.

از سوی دیگر "عبدالله محمد الصایدی" وزیر خارجه یمن گفت حمله به منزل سفیر ایران روابط برادرانه بین دو کشور دوست را هدف قرار داده است.