اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

واکنش آمریکا به تشکیل دولت موقت در عراق


سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از مخالفت واشنگتن با دولت موقت فوق العاده در عراق خبر داد و خواستار دولت فراگیر شد.

خبرگزاری مهر: سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از مخالفت واشنگتن با دولت موقت فوق العاده در عراق خبر داد و خواستار دولت فراگیر شد.

ماری هارف سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: آمریکا با تشکیل دولت موقت در عراق موافق نیست زیرا این موضوع خارج از قانون اساسی عراق است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بیان کرد: ما از تشکیل دولت فوق العاده حمایت نمی کنیم و این مورد مخالفت نوری المالکی نخست وزیر عراق نیز هست. مالکی به جان کری وزیر خارجه آمریکا اعلام کرده است که به تشکیل دولت جدید مطابق قانون اساسی پایبند است.

وی افزود: دولت فراگیر در اسرع وقت باید تشکیل شود و این موضوعی است که هم اکنون عراق به آن نیاز دارد.

ماری هارف از کشورهای همسایه عراق نیز خواست به مشکلات طایفه ای این کشور دامن نزنند.


ویدیو مرتبط :
واکنش دولت موقت به جریان گروگانگیری کارکنان سفارت آمریکا در تهران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کری: آمریکا حق حمله به داعش را برای خود محفوظ نگه می‌دارد/ عربستان، اردن و امارات به تشکیل دولت جدید در عراق کمک کنند



اخبار,اخبار بین الملل ,گروه تروریستی داعش

 

اخبار بین الملل - کری: آمریکا حق حمله به داعش را برای خود محفوظ نگه می‌دارد/ عربستان، اردن و امارات به تشکیل دولت جدید در عراق کمک کنند

وزیر خارجه آمریکا از عربستان ٬ اردن و امارات متحده عربی خواست تا عراق را به تشکیل دولتی فراگیر تشویق کنند.

به گزارش «انتخاب» به نقل از خبرگزاری رویترز، جان کری٬ وزیر امور خارجه آمریکا٬ در پاریس اعلام کرد که خطر فعالیت‌های داعش در عراق٬ متوجه تمامی کشورهای منطقه است و خاطرنشان کرد که واشنگتن اگرچه هنوز تصمیم به حمله هوایی علیه داعش نگرفته است٬ ولی این حق را برای خود محفوظ نگاه می‌دارد.
 
کری در دیدار با وزیران امور خارجه عربستان٬ اردن و امارات٬ از این کشورها درخواست کرد تا با به کار گرفتن هر آنچه که در توان دارند‌٬ مقام‌های عراقی را به تشکیل دولتی فراگیر تشویق کنند.
 
وزیران خارجه این سه کشور نسبت به دولت فعلی عراق ابراز نگرانی کرده‌اند. در عین حال عربستان و قطر ۲۶ خردادماه نوری المالکی٬ نخست وزیر عراق٬ را در به وجود آمدن بحران کنونی مقصر دانسته بودند.
 
جان کری که در روزهای گذشته به منظور گفت‌و‌گو درباره وضعیت عراق چندین نشست با مقام‌های کشورهای حوزه خاورمیانه در فرانسه داشته٬ قرار است روز جمعه به منظور مذاکره درباره عراق و سوریه٬ به عربستان سفر کند.
 
کری پیشتر گفته بود نوری المالکی تاکید کرده است که از ۱۰ تیرماه اقدامات لازم برای ایجاد دولتی جدید و فراگیر را در پیش خواهد گرفت.
 
در این خصوص خضیر الخزاعی٬ معاون رییس جمهوری عراق٬ اعلام کرد که پارلمان عراق از ۱۰ تیرماه در راستای تشکیل دولت جدید گام بر خواهد شد.
 
روز پنجشنبه همچنین اسرائیل اعلام کرد که آماده‌ است به منظور مقابله با داعش در عراق٬ به کشورهای عرب کمک کند.
 
آویگدور لیبرمن٬ وزیر خارجه اسرائیل٬ در دیدار با جان کری در پاریس گفت که داعش کل منطقه خلیج فارس را در معرض خطر قرار داده‌اند.

اخبار بین الملل - انتخاب