اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

واکنش آمریکا به اتهامات خبرنگار واشنگتن پست در ایران



اخبار,اخبار سیاست  خارجی,ماری هارف

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت:اتهامات علیه رضائیان پوچ است.

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما به نقل از پایگاه اینترنتی وزارت خارجه آمریکا، ماری هارف گفت: ما هنوز از بیانیه رسمی مسئولان قضایی ایران مطلع نیستیم. من این گزارش ها را که از طرف وکیل وی مطرح شده است، درک می کنم.ما این گزارش ها را البته از وکیل وی و دیگران دیده ایم که وی به اتهام جاسوسی و دیگر جرایم امنیتی متهم شده است. اگر این گزارش ها درست باشد،این اتهامات همانطور که قبلا نیز گفته ایم،به وضوح پوچ است. وی باید فورا آزاد شود تا نزد خانواده خود بازگردد و اتهامات وی باید فورا رفع شود.

وی افزود:این مسئله و مذاکرات موضوعات کاملا جدا از هم هستند.این موضوع موجب نمی شود که ما نخواهیم موضوع هسته ای را به صورت دیپلماتیک حل کنیم. ما به مطرح کردن این موضوع و موضوع دو آمریکایی دیگر که بازداشت شدند و روبرت لوینسون که مفقود شده است، ادامه می دهیم اما نتیجه این موارد به هیچ وجه نباید با موضوع هسته ای گره بخورد. ما انتظار داریم این مسئله را در نشست روسای سیاسی مطرح کنیم. ما این مسئله را در هر دور نشست هایی که داریم، مطرح می کنیم.


  اخبار  سیاست  خارجی  -  واحد  مرکزی  خبر 


ویدیو مرتبط :
اعتراض واشنگتن پست به مسابقه کاریکاتور ترامپ در ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

روحانی در گفتگو با روزنامه واشنگتن پست:کاهش تنش میان ایران و آمریکا کار مثبتی است



روحانی در گفتگو با روزنامه واشنگتن پست

روحانی در گفتگو با روزنامه واشنگتن پست:
کاهش تنش میان ایران و آمریکا کار مثبتی است/ در مذاکرات ژنو 2 اگر بدون شرط باشد شرکت می‌کنیم

رییس جمهور درخصوص حضور ایران برای حل و فصل مناقشات منطقه‌ای از جمله سوریه در سطح بین‌المللی گفت: در همه مذاکرات از جمله «ژنو 2» اگر بدون شرط باشد، جمهوری اسلامی ایران حضور خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حسن روحانی رییس جمهور در این مصاحبه که در محل اقامت وی انجام شد، در خصوص مسائل هسته‌ای ایران گفت: دولت بر آن است که مذاکرات هسته‌ای خود را تا مرحله تحقق خواسته قانونی و به حق ملت و تا پایان به پیش ببرد، بر این اساس دولت مذاکره هسته‌ای را به وزارت امور خارجه واگذار کرده است.

روحانی گفت: اگر غرب به همه حقوق قانونی اذعان کند و غنی سازی را در خاک ایران بپذیرد، به اعتقاد من شفافیت سازی ایران بر اساس مقررات و قوانین بین المللی مشکلی نخواهد داشد.

رییس جمهور در خصوص تحولات سوریه گفت: همه باید کمک کنیم مشکلات سوریه حل و فصل شود.

روحانی در پاسخ به سوالی در خصوص حضور جمهوری اسلامی ایران برای حل و فصل مناقشات منطقه‌ای از جمله سوریه در سطح بین المللی گفت: در همه مذاکرات از جمله «ژنو 2» اگر بدون شرط باشد، جمهوری اسلامی ایران حضور خواهد داشت.

رییس جمهور گفت: در سوریه آنچه مسلم است این است که سلاح شیمیایی در این کشور به کار رفته و مشخص نیست چه گروهی این سلاح را به کار برده است، اما کاربرد سلاح از هر طرف که باشد به شدت محکوم است و ما که قربانی این سلاح هستیم به خوبی بر ابعاد و ‌آثار غیرانسانی آن واقفیم.

وی همچنین از اینکه دولت سوریه به کنوانسیون منع سلاح هسته‌ای پیوسته است، ابراز خشنودی کرد.

رییس جمهور در پاسخ به سوالی در مورد رابطه بین ایران و آمریکا گفت: اصل این کار که مابین ایران و آمریکا تنش ها را کاهش دهیم از دید دولت تدبیر و امید کار درست و مثبتی است.

روحانی با اشاره به اینکه بی اعتمادی زیادی بین دو دولت وجود دارد، گفت: از دید دولت و ملت ایران، دولت آمریکا و سیاست های این کشور در کل منطقه از جمله ایران اشتباه بوده است.

رییس جمهور با بیان اینکه همه تلاش و انرژی دولت این است که از راه دیپلماتیک و مذاکره، مساله هسته‌ای را حل و فصل کند، گفت: تصمیم دولت، بعد از حل و فصل مسائل هسته ای در خصوص سایر موضوعات مورد نظر دو کشور طی مذاکرات مبتنی بر معیارهای مشخص قانونی و رعایت حقوق ملت بزرگ ایران، قابل انجام است./فارس