اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

واکنش آذربایجان به نشست ضد ایرانی در باکو


سخنگوی وزارت امورخارجه جمهوری آذربایجان در واکنش به مطالب ضد ایرانی مطرح شده در نشست گروهک های تجزیه طلب در باکو ، گفت دیدگاههای مطرح شده در این نشست مواضع رسمی جمهوری آذربایجان نیست .

تابناک: سخنگوی وزارت امورخارجه جمهوری آذربایجان در واکنش به مطالب ضد ایرانی مطرح شده در نشست گروهک های تجزیه طلب در باکو ، گفت دیدگاههای مطرح شده در این نشست مواضع رسمی جمهوری آذربایجان نیست .

المان عبدالله یف  در مصاحبه با واحد مرکزی خبر در باکو  افزود تغییری در مواضع جمهوری آذربایجان در قبال ایران ایجاد نشده ست موضع ما همیشه یکسان بوده است و باکو به مناسبات صمیمانه همسایگی اولویت می دهد.

سخنگوی وزارت امورخارجه آذربایجان با تاکید بر اینکه باکو در امور داخلی ایران دخالت نمی کند افزود ما به تمامیت ارضی ایران با احترام برخورد می کنیم ، مناسبات جمهوری آذربایجان با ایران بر پایه همکاری است و معتقدیم این روابط پس از این نیز توسعه خواهد یافت .

المان عبدالله یف در پاسخ با سوالی درباره شرکت برخی نمایندگان مجلس و افرادی نظیر رامیز محمداف جانشین مدیرانستیتوی جغرافی آکادمی علوم آذربایجان در این نشست و مغایرت برگزاری این نشست با  معاهدات فیمابین کشور گفت نمایندگان مجلس یا استادان دانشگاه ، مقام دولتی محسوب نمی شوند .

گروهک قومگرا و تجزیه طلب به اصطلاح جبهه آزادی ملی آذربایجان جنوبی، اخیرا  با برگزاری نشستی در باکو ضمن طرح ادعاهای تجزیه طلبانه علیه کشورمان، نشریاتی توهین آمیز را توزیع کردند.


ویدیو مرتبط :
سفر یک هموطن ایرانی به جمهوری آذربایجان - باکو Baku

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش ایران به حرکت ضد ایرانی در آذربایجان


سفارت ایران در جمهوری آذربایجان،نسبت به برگزاری نشست ضد ایرانی عناصر تجزیه طلب در باکو واکنش نشان داد.

خبرگزاری مهر: سفارت ایران در جمهوری آذربایجان،نسبت به برگزاری نشست ضد ایرانی عناصر تجزیه طلب در باکو واکنش نشان داد.

سید محمد آیت اللهی مسئول امور رسانه ای سفارت کشورمان در  باکو با محکوم کردن این نشست گفت علیرغم سیاست تهران مبنی بر تقویت مناسبات دوستانه با باکو و پایبندی به رعایت احترام و عدم مداخله در امور داخلی جمهوری آذربایجان،متاسفانه عناصر ضد ایرانی با اقدامات خصمانه و توهین آمیز در جمهوری آذربایجان به طرح ادعاهای واهی ارضی علیه جمهوری اسلامی ایران می پردازند.

وی گفت جمهوری اسلامی ایران مراتب ناخرسندی خود از برگزاری نشست اخیر را رسما به جمهوری آذربایجان اعلام خواهد کرد.

شایان ذکر است که عناصر قومگرا و تجزیه طلب به دعوت گروهک موسوم به جبهه آزادی ملی آذربایجان، شنبه 10 فروردین ماه 1392، با برگزاری نشستی در باکو ضمن طرح ادعاهای تجزیه طلبانه و با هدف نقض تمامیت ارضی کشورمان، به ایراد سخنرانی های توهین آمیزو توزیع نشریات ضد ایرانی پرداختند.