اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

واکنش‌های تحقیرآمیز به نامزدی هیلاری



اخبار,اخباربین الملل, هیلاری کلینتون

هیلاری کلینتون به احتمال قوی امروز یکشنبه به طور رسمی وارد عرصه رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ در آمریکا خواهد شد.

به گزارش بی بی سی، این دومین بار است که خانم کلینتون برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اعلام نامزدی می‌کند. او یک بار هم در سال ۲۰۰۸ وارد رقابت‌های مقدماتی شد ولی عاقبت باراک اوباما از سوی دموکرات‌ها به عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری اعلام و در این انتخابات پیروز شد. اعلام نامزدی هیلاری کلینتون خبری دور از ذهن نبود و تقریبا همه کارشناسان و تحلیل‌گران چنین انتظاری را دارند، اما بلافاصله بعد از اعلام این که روز یکشنبه نامزدی رسمی او اعلام می‌شود، موجی در شبکه‌های اجتماعی به راه افتاد و هشتگ‌های "اعلامیه بزرگ هیلاری" (HillarysBigAnnouncement) و "آماده برای هیلاری" (ReadyForHillary) داغ شد.

در هفته‌های گذشته، رند پال و تد کروز از جناح محافظه‌کار ورود خود را به عرصه رقابت‌های انتخاباتی اعلام کرده بودند، اما نوع حملاتی که در فضای مجازی و در ساعات اولیه به هیلاری کلینتون شده است با نوع حمله به آن افراد متفاوت است. این بار واکنش‌ها به وضوح با موج تازه‌ای از نظرهای حاوی تحقیر جنسیتی و سِنی همراه بود. در شبکه‌های اجتماعی بعضی از انگلیسی‌زبان‌ها در واکنش به خبر ورود هیلاری کلینتون به کارزار انتخابات ریاست جمهوری، زن بودن و سن و سال او را مسخره کرده‌اند.

"حراج ۳۰ درصدی کت و شلوار زنانه"، "او زمین خورد و نتوانست بلند شود"، "امیدوارم روز یکشنبه تودل برو باشه"، "برو پیراهن شوهرتو اتو کن"، "او می‌گوید: به من رای بدهید! من بیش از هر نامزد دیگری هورمون مردانه دارم"، "هیلاری میگه: من ۴۶۹ سالمه با حساب سال سگ‌ها" از جمله این نوشته‌ها هستند. هیلاری کلینتون ۶۷ ساله است. در میان نظرات کاربران فارسی‌زبان شبکه‌های اجتماعی هم نظراتی که زن بودن و سن و سال هیلاری کلینتون را مسخره می‌کردند کم نبودند.

"اگه هیلاری رییس جمهور بشه بیل کلینتون میشه بانوی اول آمریکا "، "خاله هیلاری از سیاست بکش بیرون و این دم آخری به زندگیت برس"، " اینکه صدای کلنگ قبرش میاد"، " عزیزم چقدر چروک شده خیلی وقته دیگه بتاکس نزده!"، "والا اگه ایشون در محیط خانواده کوچک خود شخص آقای کلینتون را می‌تونست مدیریت کنه با اون ماجراهای عشقی‌ گذشته، کمک بیشتری به جامعه آمریکا کرده بود"، "اینا محدودیت سنی ندارن؟" و بسیاری نظرات دیگر کاربران حاکی از این بود که آنها خانم کلینتون را به خاطر زن بودن و سن و سالش لایق ریاست جمهوری آمریکا نمی‌دانند.

هیلاری کلینتون، زنی که هدف نظرات زن‌ستیز و نگاه تبعیض‌آمیز سنی برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته از اواخر دهه هشتاد میلادی وارد سیاست شده و نزدیک به سه دهه حضور پررنگی در عرصه‌های مختلف سیاسی آمریکا داشته است. خانم کلینتون، بانوی اول آمریکا، سناتور ایالت نیویورک، و وزیر امور خارجه این کشور بوده و طبعا این اولین باری نیست که در معرض حملات جنسیتی قرار می‌گیرد. همچنین این بار اول نیست که او برای احراز سمت ریاست جمهوری آمریکا تلاش می‌کند.

رقابت او با دیگر نامزدان دموکرات در سال ۲۰۰۸ بسیار تنگاتنگ بود و در همان سال هم کارزرار انتخاباتی او بارها با حملاتی به جنسیتش -و نه شایستگی‌اش برای احراز این سمت- روبرو بود. در ماه مارس گروهی به اسم داوطلبان برتر هیلاری کلینتون، نامه‌ای به گروهی از روزنامه‌نگاران و رسانه‌های مهم خبری آمریکا فرستادند و به آنها اخطار دادند که "ما حواسمان به کلماتی که به طور پنهانی بار تبیعضی جنسیتی دارند هست."

آنها گفته‌اند همه اخبار مربوط به خانم کلینتون را رصد می‌کنند و اگر با کلماتی که جنسیت و سن و سال او را تحقیر کرده باشند مواجه شوند با این موضوع برخورد خواهند کرد. هیلاری کلینتون یکی از شانس‌های اصلی حزب دموکرات در انتخابات سال ۲۰۱۶ خواهد بود. پیش از این گزارش شده بود که هیلاری کلینتون یکی از مدیران ارشد گوگل را به عنوان مدیر تکنولوژی و دیجیتال کارزار انتخاباتی‌اش برگزیده است. تد کروز و رند پال دو سناتور حزب جمهوری‌خواه وارد رقابت‌های انتخاباتی شده‌اند. جب بوش، برادر جورج بوش، رئیس جمهوری پیشین آمریکا هم گفته به طور جدی به وارد شدن به عرصه انتخابات فکر می‌کند.
 
 اخبار  بین الملل  -  بهار  نیوز 


ویدیو مرتبط :
‫دریبل تحقیرآمیز زارع توسط علی کریمی‬

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش اوباما به نامزدی «هیلاری» در انتخابات


«باراک اوباما» ضمن استقبال از تصمیم «هیلاری کلینتون» برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا گفت وی رئیس جمهوری عالی می شود.

خبرگزاری مهر: اوباما گفت هیلاری کلینتون یک رئیس جمهوری عالی برای آمریکا خواهد شد.

وزیر خارجه پیشین آمریکا رسما از حضور خود در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ پرده برداشت.

اوباما که در حاشیه نشست سران کشورهای آمریکایی در پاناما سخن می گفت تاکید کرد کلینتون در انتخابات سال ۲۰۰۸ نیز نامزدی قوی برای دمکرات ها بود. رئیس جمهوری آمریکا با اشاره به حمایت کلینتون از خود پس از شکست در رقابت درون حزبی، این اقدام را برای خود بسیار حائز اهمیت دانست.

وی همچنین از دوران فعالیت کلینتون در وزارت خارجه دولت خود به نیکی یاد کرد. اوباما جزو نخستین کسانی است که از هم اکنون تنور تبلیغات انتخاباتی را برای هم حزبی خود داغ کرده است.