اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

واکنش‌های بین‌المللی به انتخاب لاریجانی


برخی پارلمان‌ها و سازمان‌های بین المللی و منطقه‌ای با ارسال پیامی انتخاب مجدد دکتر علی لاریجانی را تبریک گفتند.

خبرآنلاین: برخی پارلمان‌ها و سازمان‌های بین المللی و منطقه‌ای با ارسال پیامی انتخاب مجدد دکتر علی لاریجانی را تبریک گفتند.

روفسور محمود ارول قلیچ، دبیرکل اتحادیه بین المجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی، با ارسال نامه‌ای انتخاب مجدد دکتر علی لاریجانی را تبریک گفت. در پیام دبیرکل اتحادیه بین المجالس آمده است:

تجربیات متراکم پارلمانی و مدیریت حکیمانه مجلس محترم توسط جنابعالی و مواضع چشمگیر و ارزشمند در نشست های منطقه‌ای و بین‌المللی، یاریگر جنابعالی در استمرار خدمت موثر به کشورعزیزتان و ارتقاء حیات پارلمانی مشترک اسلامی خواهد بود.

ما در اتحادیه بین‌المجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی به طور ملموس شاهد همکاری بی حد و حصر آن جناب با اتحادیه در ارائه هرگونه مساعدت در موفقیتهایش و دستیابی به اهداف والای آن بوده‌ایم که این همه در میزبانی مقر دبیرخانه و مشارکت متمایزتان در همۀ کنفرانس های اتحادیه متجلی بوده است.

مرزوق الغانم، رئیس مجلس کویت در تماس تلفنی با دکتر علی لاریجانی انتخاب وی به ریاست مجلس شورای اسلامی در دوره دهم را تبریک گفت.

رئیس مجلس کویت با ابراز خرسندی از انتخاب ریاست مجلس شورای اسلامی برای وی آرزوی استمرار توفیق کرد.

علی لاریجانی نیز با تشکر از تبریک همتای کویتی خود ابراز امیدواری کرد تا دو کشور همسایه ایران و کویت بتوانند گام های موثری را با تلاش و همکاری مشترک در جهت حل و فصل مشکلات منطقه ای بردارند.

پاولو کلیمکین، وزیر امور خارجه اوکراین نیز در دیدار با علی لاریجانی انتخاب وی به عنوان رئیس مجلس دهم را تبریک گفته بود.

«نبیه بری» رئیس مجلس لبنان و رئیس اتحادیه پارلمانهای عربی نیز در پیامی، انتخاب علی لاریجانی به ریاست دهمین دوره مجلس شورای اسلامی را تبریک گفت.

در پیام رئیس مجلس لبنان خطاب به لاریجانی آمده است: انتخاب دوباره شما بیانگر اعتماد اکثریت مجلس به رهبری شما در پارلمان در مرحله جدید است که فعالیتهای دیپلماتیک پارلمانی را برای مقابله با چالشهای مشترک تحمیلی بر منطقه ضروری ساخته است.

سلیم الجبوری، رئیس مجلس نمایندگان عراق نیز ظهر روز سه‌شنبه 11 خرداد در تماس تلفنی با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی انتخاب مجدد وی به این سمت را تبریک و تهنیت گفت.

رئیس مجلس عراق در این گفت‌وگوی تلفنی همچنین با اشاره به مناسبات دوستانه دو کشور در مورد ارتباط هر چه بیشتر مجالس ایران و عراق و رایزنی و مشورت در مسائل دوجانبه و منطقه‌ای از جمله مبارزه با تروریسم تأکید کرد و ابراز اطمینان کرد: روابط دوستانه فیمابین دو کشور از جمله مناسبات پارلمانی طی دوره کنونی مجلس شورای اسلامی هرچه بیشتر توسعه و گسترش یابد.

محمدجهاد اللحام، رئیس مجلس جمهوری عربی سوریه انتخاب علی لاریجانی را به عنوان رئیس مجلس شورای اسلامی تبریک گفت. وی این انتخاب مجدد را مهر تاییدی بر توانایی ها و شایستگی های رئیس مجلس شورای اسلامی برشمرد و گفت: مجلس نمایندگان سوریه در دوره پیش رو از توسعه همکاری های فیمابین با مجلس شورای اسلامی استقبال می کند.

علی لاریجانی روز سه شنبه، با کسب ۲۳۷ رای به ریاست مجلس دهم شورای اسلامی رسید.


ویدیو مرتبط :
واکنش لاریجانی به فیلم وداع رفسنجانی با پسرش

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش‌ های بین‌المللی به انتخاب روحانی


اعلام نتایج رسمی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و انتخاب حسن روحانی به عنوان رئیس‌جمهور برگزیده ایران با استقبال اغلب کشورهای غربی و حتی عربی روبرو شد.

صبح بخیر:  اعلام نتایج رسمی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و انتخاب حسن روحانی به عنوان رئیس‌جمهور برگزیده ایران با استقبال اغلب کشورهای غربی و حتی عربی روبرو شد.

پیام تبریک سیدحسن نصرالله به منتخب ملت ایران


خبرگزاری مهر: دبیرکل حزب الله با ارسال پیامی برای حجت الاسلام حسن روحانی انتخاب وی به عنوان رئیس جمهوری ایران را تبریک و تهنیت گفت.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه لبنانی العهد، "سیدحسن نصرالله" دبیرکل جنبش مقاومت حزب الله لبنان باصدور پیامی به حجت الاسلام "حسن روحانی" منتخب ملت ایران تبریک گفت.

در بخشی از پیام تبریک سید حسن نصرالله به رئیس جمهوری ایران آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

رئیس جمهور منتخب جمهوری اسلامی ایران

جناب آقای حجت الاسلام و المسلمین شیخ حسن روحانی (دام عزه)

سلام و علیکم

حزب الله لبنان به همراه همگی مجاهدان و مبارزان خود در این کشور حامی مقاومت، برای شما پس از به دست آوردن اعتماد ملت بزرگ ایران در یک حماسه سیاسی ، مردمی و تاریخی که مانند آن در جهان امروزی دیده نمی شود، گرمترین تبریکها را می فرستیم، انتخاباتی که با ندای "امام خامنه ای" رهبر معظم انقلاب اسلامی شکل گرفت و نگاههای ایشان را محقق کرد.

جناب رئیس جمهور

این حماسه سیاسی با انتخاب شما، امید و آرزوهای ملت ایران عزیز را زنده کرد، همچنین آمال شخصیتهای برجسته از دوستان، دوستداران، برادران شما از ملتهای عربی، اسلامی و مستضعفان را که همواره  جمهوری اسلامی را تکیه گاه مظلومان، مقاومان و مجاهدان در راه خدا می دانند، زنده کرد؛ آنها امروز شما را سرمنزل امید، نور چشمان و آرامش بخش قلبهای خود می دانند.

جناب رئیس جمهور

ما بار دیگر به شما و همچنین خودمان این انتخاب شایسته و عالی را تبریک می گوییم، و با تمام فروتنی و خشوع از خدای باری تعالی می خواهیم شما را حفظ کند؛ و در دولت تدبیر و امید شما را یاری و برکت  دهد تا بتوانید آمال و آرزوها را محقق سازید.

دبیرکل حزب الله لبنان

سید حسن نصرالله

یکشنبه ششم شعبان 1434 ه.ق

پیام‌های تبریک رؤسای کشورهای قطر، بحرین و کویت به روحانی


خبرگزاری فارس:  شیخ «حمد بن خلیفه آل‌ثانی»، امیر قطر با ارسال پیام تبریکی به «حسن روحانی»، رئیس جمهوری منتخب پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ایران را تبریک گفت و انتخاب حسن روحانی را بیانگر خواست مردم ایران به اجرای تغییر و تحول در کشور دانست.

در همین راستا ولی‌عهد و نخست وزیر و وزیر خارجه قطر نیز با ارسال پیام‌های جداگانه‌ای پیروزی رئیس جمهوری منتخب را تبریک گفتند.

همچنین شیخ «صباح الأحمد الجابر الصباح»، امیر کویت نیز با ارسال پیامی پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری ایران را تبریک گفت

در این پیام امیر کویت با اشاره به دوستی دو کشور و ملت کویت و ایران ابراز امیدواری کرد، این روابط در خدمت منافع مشترک گسترش یابد.

در همین راستا ولی‌عهد و رئیس پارلمان کویت نیز با ارسال پیام جداگانه‌ای پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری را تبریک گفتند و برای او آرزوی موفقیت کردند.

از سوی دیگر شیخ «حمد بن عیسی آل خلیفه»، امیر بحرین نیز با ارسال پیامی پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری ایران را تبریک گفت.

در این ارتباط ولی‌عهد و نخست وزیر بحرین نیز با ارسال پیام‌های جداگانه‌ای پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری ایران را تبریک گفتند.

واکنش آمریکا، انگلیس و فرانسه به انتخاب حسن روحانی

عصر ایران: وزارت خارجه انگلیس هم با صدور بیانیه ای، از روحانی خواسته تا از فرصت موجود برای حل موضوعات مورد مناقشه ایران و غرب بهره ببرد.

لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه نیز در صفحه توییتر خود نوشت که به اشتیاق مردم ایران برای مردمسالاری احترام می گذارد. وزیر خارجه فرانسه نیز آمادگی کشورش برای گفتگو با دولت جدید ایران را مورد تاکید قرار داده است.

پوتین پیروزی روحانی را تبریک گفت

نامه نیوز: رئیس‌جمهور روسیه با ارسال پیامی، پیروزی «حسن روحانی» در انتخابات ریاست جمهوری ایران را تبریک گفت و خوستار نزدیکی روابط میان دو کشور شد.

به گزارش نامه به نقل از خبرگزاری فرانسه، «ولادیمر پوتین» رئیس جمهور روسیه با صدور پیامی به اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری ایران واکنش نشان داد.

پوتین ضمن تبریک به رئیس جمهور منتخب، با دعوت از روحانی برای همکاری خواستار نزدیکی روابط میان مسکو و تهران شد.

حسن روحانی در انتخابات 14 ژوئن بر رقبای خود پیروز و به عنوان رئیس جمهور بعدی ایران معرفی شد.

تبریک دولت ترکیه به رئیس جمهور منتخب ملت ایران

خبرگزاری فارس:  وزارت خارجه ترکیه با انتشار بیانیه‌‎ای به حسن روحانی رئیس جمهور منتخب مردم ایران تبریک گفت.

به گزارش فارس به نقل از روزنامه حریت، دولت ترکیه به حسن روحانی رئیس جمهور منتخب ملت ایران تبریک گفت و قول داد که به روابط دوستانه خود با ایران براساس منافع مشترک ادامه دهد.

وزارت خارجه ترکیه طی بیانیه‌ای گفت: ما آرزو می کنیم دولت جدید ایران شانس ارائه خدمات بیشتر را برای مردم این کشور فراهم کند.

وزارت خارجه ترکیه تاکید کرد؛ آنکارا به همکاری و روابط خوب خود با ایران بر اساس منافع مشترک ادامه می‌دهد.

دکتر حسن روحانی در انتخابات 14 ژوئن بر رقبای خود پیروز و به عنوان رئیس جمهور بعدی ایران معرفی شد.


آمادگی آمریکا برای تعامل هسته ای با ایران

خبرگزاری ایسنا:  در پی رقم خوردن حماسه سیاسی در ایران با حضور پرشکوه ملت در پای صندوق های رای و پیروزی حسن روحانی در این انتخابات،کاخ سفید برای تعامل مستقیم با ایران درباره برنامه هسته‌یی اعلام آمادگی کرد.

خبرگزاری فرانسه، گزارش داد: کاخ سفید در پی پیروزی حسن روحانی اعلام کرد که برای تعامل مستقیم با ایران درباره برنامه هسته‌یی آمادگی دارد.

کاخ سفید افزود که چنین تعاملی با هدف رسیدن به «یک راه‌حل دیپلماتیک که به نگرانی‌های جامعه بین‌المللی درباره برنامه هسته‌یی ایران به طور کامل پاسخ دهد» انجام خواهد شد.

در بیانیه کاخ سفید در این باره آمده است: آمریکا همچنان برای تعامل مستقیم با دولت ایران در راستای رسیدن به یک راه‌حل دیپماتیک که به طور کامل به نگرانی‌های جامعه بین‌المللی درباره برنامه هسته‌یی ایران پاسخ بدهد آمادگی دارد.

بنابر گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، فیلیپ جی کارنی، سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که آمریکا به ایرانی‌ها برای شجاعت حضور در انتخابات تبریک می‌گوید.

وی ضمن تکرار ادعاهای پیشین دولت آمریکا در نبود شفافیت در انتخابات ایران گفت: مردم ایران مصمم بودند آینده خود را شکل دهند.

جان کری وزیر امور خارجه آمریکا نیز ملت ایران را تحسین کرد و افزود: روحانی رییس جمهور منتخب در طول رقابت‌های انتخاباتی بارها متعهد به احیا و گسترش آزادی برای همه ایرانی‌ها شد. در ماه‌های پیش رو او فرصت دارد به وعده‌هایش در برابر ملت ایران عمل کند.

کارنی، گفت: امیدواریم دولت ایران در برابر اراده ملت ایران سر فرو آورده و انتخاب‌های مسوولانه را داشته باشد که آینده‌ای بهتر را برای همه ایرانی‌ها بسازد.

وی در عین حال تاکید کرد که این انتخابات موضع دولت آمریکا را در برابر دولت ایران تغییر نداده است.

واکنش اسرائیل به نتیجه انتخابات ایران

خبرگزاری فارس: «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی صبح یکشنبه در آغاز جلسه کابینه و در واکنش به نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری ایران، ادامه فشارهای بین‌المللی به تهران را خواستار شد.

در بیانیه‌ای که در پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر نخست‌وزیری اسرائیل منتشر شده، آمده است: جامعه بین‌الملل نباید خوش‌بینانه بیاندیشد یا فریب بخورد و فشارها برای توقف برنامه هسته‌ای ایران را کاهش دهد.

نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی می‌گوید سیاستگذاری‌ در مسئله هسته‌ای توسط رهبری صورت می‌گیرد و رئیس‌جمهور نمی‌تواند تغییری در آن ایجاد کند.

در ادامه این بیانیه آمده است: عملکرد ایران است که مورد قضاوت قرار می‌گیرد. اگر این کشور همچنان برای توسعه برنامه هسته‌ای پافشاری کند، پاسخ ما مشخص است. تلاش برای توقف این برنامه به هر نحو ممکن.

نتانیاهو در پایان این بیانیه ابراز امیدواری کرده است که ادامه فشارها علیه ایران بتواند تهران را به توقف برنامه هسته‌ای متقاعد کند.

شب گذشته هم «موشه یعلون» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفته بود تغییر رئیس‌جمهور نباید موجب کاهش فشارها علیه ایران شود. این در حالی است که اغلب کشورها از جمله آمریکا و انگلیس از تغییر در رأس دولت ایران استقبال کرده‌اند.