اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

واکسن سرطان در دسترس خواهد بود؟


دانشمندان قدمی بسیار مهم را در مسیر دارویی که می‌تواند واکسن جهانی سرطان باشد برداشته‌اند و به گزارش ایرنا،محققان به روشی دست یافته اند که سبب می شود سیستم ایمنی بدن تومورها را مانند ویروس مورد حمله قرار دهد.

خبرآنلاین: دانشمندان قدمی بسیار مهم را در مسیر دارویی که می‌تواند واکسن جهانی سرطان باشد برداشته‌اند و به گزارش ایرنا،محققان به روشی دست یافته اند که سبب می شود سیستم ایمنی بدن تومورها را مانند ویروس مورد حمله قرار دهد.

بر خلاف واکسن‌های رایج برای بیماری‌ها این واکسن برای درمان بیماران مبتلا به سرطان است.

در این روش که توسط یک تیم بین المللی از محققان به رهبری یکی از اساتید دانشگاه یوهانس گوتنبرگ در آلمان توسعه یافته است، تکه هایی از کد ژنتیکی اسید ریبو نوکلئیک RNA سرطان با نانوذرات چربی ترکیب شد و به جریان خون سه بیمار که به سرطان پیشرفته مبتلا بودند، تزریق شد.

سلول های ایمنی بیماران این عامل خارجی را شناسایی کرد و با تولید سلول ها قاتل (سلول های T) ، عامل خارجی را مورد حمله قرار داد.

این روش همچنین در موش هایی که به سرطان تهاجمی مبتلا بودند، مثبت گزارش شده است.

محققان بر این باورند که این روش بسیار سریع و با صرفه بوده و می توان هر آنتی ژنی را با اسید ریبو نوکلئیک (RNA) رمزگذاری کرد.

گزارشات نشان می دهد سیستم ایمنی سه بیمار سرطانی به این روش پاسخ داده است؛ ولی این واکنش دال بر درمان سرطان نیست و محققان در انتظار پاسخ بیشتر سیستم ایمنی و نتیجه آزمایشات هستند.

ایمونوتراپی یا تقویت سیستم ایمنی بدن از طریق برخی داروها به روشی بسیار مقبول در درمان سرطان بدل شده است.

نتایج این تحقیقات در نشریه Nature منتشر شده است.


ویدیو مرتبط :
واکسن کرونا و سرطان پستان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکسن سرطان سینه ساخته شد



اخبار,اخبارعلمی,واکسن سرطان سینه

 

اخبارعلمی - واکسن سرطان سینه ساخته شد

محققان مدرسه پزشکی دانشگاه واشنگتن در سنت لوییس آمریکا موفق به ساخت واکسن سرطان سینه شده اند که مراحل اولیه آن کاملا موفقیت آمیز بوده است.

این واکسن برای بیماران مبتلا به سرطان سینه متاستاتیک ساخته شده است. سرطان سینه متاستاتیک، به مرحله چهارم سرطان سینه گفته می شود که در آن، بیماری به اندام های دیگر نیز سرایت کرده است.

واکسن ساخته شده پروتئین mammaglobin-A بافت سینه و سلول های سفید خون را تحریک می کند تا به سلول های تومور حمله کنند و مانع از پیشرفت بیماری شوند. این پروتئین عامل 80 درصد از انواع سرطان سینه است.

این واکسن در 14 بیمار داوطلب آزمایش شده است و نتایج کاملا رضایتبخش اعلام شده است. واکسن عوارض جانبی خاصی ندارد و درمان به وسیله آن نسبت به شیمی درمانی، غیرتهاجمی تر است.

سرطان سینه شایع ترین بیماری در زنان است. بر اساس گزارش انجمن سرطان آمریکا، 12 درصد زنان به این عارضه مبتلا می شوند. در این گزارش آمده است که از آغاز سال جاری میلادی تا کنون، حدود 232 هزار نفر در آمریکا به سرطان سینه مبتلا شده اند که 40 هزار نفر جان خود را از دست داده اند.

سابقه خانوادگی، قرارگرفتن در معرض اشعه ، داشتن سطح بالای استروژن، شیوه نادرست زندگی، مصرف سیگار و الکل و استرس مهمترین عوامل بروز این بیماری هستند.

سرطان سینه در زنانی که در شهر زندگی می کنند، نسبت به زنان روستایی بسیار شایع تر است.

نتایج این تحقیقات در نشریه Clinical Cancer Research منتشر شده است.
اخبارعلمی - ایرنا