اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

واکسن ابولا جواب داد



اخبار,اخباراجتماعی,  بیماری ابولا

 

 اخباراجتماعی  - خبر خوش برای آفریقا ؛ واکسن ابولا جواب داد

 اولین آزمایش واکسن ابولا روی انسان نشان داده که استفاده از این دارو بی خطر است و ممکن است به مقابله سیستم دفاعی بدن با این ویروس کمک کند.

دانشمندان نتیجه این آزمایش را که بر روی ۲۰ داوطلب در آمریکا انجام شده مثبت خوانده اند.

در سال جاری بیش از ۵۵۰۰ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری در غرب آفریقا کشته شدند. این واکسن توسط شرکت داروسازی گلاکسو اسمیت کلاین تولید شده است.

این پژوهش که نتایج آن در در مجله پزشکی نیوانگلند منتشر شده است نشان می‌دهد که هیچ‌یک از افراد واکسینه به عوارض جانبی مهمی مبتلا نشده‌اند و بدن همه آنها پادتن تولید کرده‌ است.

دکتر آنتونی فوسه از موسسه ملی بهداشت بریتانیا  گفته است: "در رابطه با ایمنی و توانایی تولید واکنش ایمنی مناسب می‌توانیم این آزمایش را یک موفقیت بی‌حد و حصر بخوانیم. اگرچه در مرحله ابتدایی بخش اول این آزمایش بوده است."


در جریان این پژوهش داوطلب‌ها به دو گروه تقسیم شدند، گروهی دوز پایین واکسن و دیگری دوزی بالا از آن را دریافت کرده است.


نتیجه این آزمایش نشان داد که واکنش پادتن در میان افرادی که مقدار زیاد را دریافت‌ کرده‌اند، قوی‌تر بوده است.

محققان دریافته‌اند که هفت نفر از داوطلبان با دوز بالای واکسن و دو نفر از آنها با دوز پایین واکسن واکنشی دفاعی لنفوسیت تی(T-cell) داشته‌اند که ممکن است در مقابله با ابولا نقش مهمی را ایفا کند.

این واکسن با استفاده از نوعی ویروس سرماخوردگی شامپانزه‌ها تولید شده که با مهندسی ژنتیک، قابلیت حمل پروتئین ابولای غیر عفونی را یافته است.

 اخباراجتماعی  - خبرآنلاین


ویدیو مرتبط :
تجویز آزمایشی واکسن ابولا آغاز شد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

- واکسن ابولا روی داوطلبان امتحان شد



اخبار,اخباراجتماعی, بیماری ابولا

 

  اخبار اجتماعی - واکسن ابولا روی داوطلبان امتحان شد

 60 داوطلب در دانشگاه آکسفورد قبول کردند تحت آزمایش با واکسن جدید ابولا قرار بگیرند

به گزارش خبرآنلاین،واکسن ابولا که توسط یک شرکت آمریکایی تولید شده، روز چهارشنبه، در مرکز تحقیقات دانشگاه آکسفورد در بریتانیا برای نخستین بار بر روی ۶۰ داوطلب آزمایش و وارد مرحله کارآزمایی بالینی شد.

پژوشگران این مرکز امیدوارند تا پایان سال جاری میلادی نتایج این مرحله، یعنی برآورد تاثیر واکسن بر روی انسان، مشخص شود و سپس مرحله تولید آن آغاز گردد.

پروفسور آدرین هیل، مدیر این مرکز تحقیقاتی می گوید: «یکصد واکسن در مرحله کارآزمایی بالینی قرار گرفته است. آماده سازی این مرحله معمولا شش ماه زمان می برد، اما این بار چهار هفته کافی است. از این سریع تر نمی توان این مرحله را پیش برد، به ویژه در مورد واکسنی که تاکنون بر روی انسان آزمایش نشده است.»

ویروس مرگبار ابولا در شش ماه اخیر جان بیش از ۲۵۰۰ تن را در غرب آفریقا گرفته است. سازمان ملل متحد اقدامات صورت گرفته شده در سه کشور اصلی آسیب دیده یعنی گینه، سیرالئون و لیبریا را ناکافی می داند و می گوید برای مبارزه با این اپیدمی به حدود یک میلیارد دلار کمک بین المللی نیاز است.


 اخباراجتماعی  - خبر آنلاین