اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

واکسن آنفولانزا جان 3 ایتالیایی را گرفت


ایتالیا استفاده از دو مدل واکسن آنفلوانزا ساخت شرکت داروسازی نوارتیس را متوقف کرد.

خبرآنلاین: ایتالیا استفاده از دو مدل واکسن آنفلوانزا ساخت شرکت داروسازی نوارتیس را متوقف کرد.

این اقدام پس از آن انجام می شود که در طول ده روز گذشته سه نفر، چهل و هشت ساعت پس از تزریق این واکسنها جان خود را از دست داده اند و فرد چهارم نیز شرایط وخیمی دارد.

کسانی که جان خود را از دست داده اند دو زن ۸۷ و ۷۹ ساله و یک مرد ۶۹ ساله هستند. نفر چهارم که در بیمارستان بستری است یک مرد ۹۲ ساله است.

یکی از مسئولان مرکز بهداشت، پیشگیری و سلامت عمومی ایتالیا می گوید: «با یک مورد استثنایی سر و کار داریم. تنها می دانیم که چهل و هشت ساعت پیش از مرگ، مورد تزریق واکسن قرار گرفته بودند، اما این بدان معنا نیست که الزاما به دلیل تزریق درگذشته باشند. به هر روی، تحقیقات نشان خواهند داد دقیقا چه اتفاقی افتاده است.»

در مقابل، شرکت نوارتیس، غول داروسازی، در بیانیه ای ادعا کرد که ساخت این واکسنها با رعایت کامل اصول و مقررات پزشکی انجام شده است.

انجمن مصرف کنندگان ایتالیا نیز با اعلام اینکه تبلیغ برای واکسیناسیون را متوقف می کند، تاکید کرد که این واکسنها تا کنون بهترین راه برای مقابله با ویروس فصلی آنفلوانزا بوده اند.


ویدیو مرتبط :
آیا واقعاً واکسن آنفولانزا بی خطر است؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکسن جهانی آنفولانزا به بازار می آید



 

 

 

آنفولانزا

 

 

دانشمندان اعلام کردند که در چند سال دیگر واکسن جهانی آنفولانزا که مقابل همه انواع آنفولانزا مؤثر است به بازار می آید.

به نقل از فاکس نیوز، پزشکان مؤسسه ملی آلرژی و بیماری های عفونی مریلند، واکسن دو مرحله ای آنفولانزا را برای مبارزه با انواع ویروس های آنفولانزا تولید کردند.

محققان این واکسن را با استفاده از DNA گرفته شده از ویروس آنفولانزا ساختند و برای نخستین بار آن را روی موش ها، راسوها و میمون ها آزمایش کردند.

دانشمندان دریافتند که پس از تزریق ترکیبی روی حیوانات، بدن آن ها آنتی بادی هایی را ساختند که قادرند طی چند سال انواع ویروس های آنفولانزا را خنثی کنند.

ساخت این واکسن اولیه می تواند گام مهمی باشد برای تولید وکسن های طولانی مدت تر که بتواند بدن ار سال ها در مقابل این ویروس حفظ نماید.

آنفولانزا به طور تقریبی سالانه حدود ۲۵۰ تا ۵۰۰ هزار نفر را مبتلا می کند.

محققان آزمایش های بالینی خود را روی حیوانات آغاز کرده اند و امیدوارند که بتوانند اولین تست انسانی را در سال ۲۰۱۳ انجام دهند...../تحلیل:ایسکانیوز