اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

واژگونی قطار در ایستگاه بکران شاهرود



اخبار,اخبار حوادث,و اژگونی قطار مسافربری مشهد


اخبار حوادث - واژگونی قطار در ایستگاه بکران شاهرود

قطار مسافربری مشهد ـ تهران در ساعت 4:30 دقیقه بامداد امروز در ایستگاه بکران شاهرود واژگون شد.

به گزارش مهر، پنج واگن از قطار مسافربری مشهد - تهران به محض ورود به ایستگاه بکران شاهرود از ریل خارج و واژگون شد که خوشبختانه مسافران آسیب چندانی ندیدند.

طبق اطلاعات واصله از زمان وقوع سانحه، کلیه دستگاه های ذیربط شهرستان شاهرود از جمله هلال احمر در محل حاضر شده و بلافاصله دو تیم امداد و نجات جاده ای از پایگاه های بین شهری هلال احمر میامی و ری آباد نیز به منطقه اعزام شده اند.

بنا بر این گزارش پنج نفر از مسافران تا کنون بصورت سرپایی مداوا شده و نیازی به اعزام به مراکز درمانی نداشته اند.
اخبار حوادث - مهر 

 


ویدیو مرتبط :


خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جزئیات و علت واژگونی قطار مسافربری در شاهرود




اخبار حوادث - جزئیات و علت واژگونی قطار مسافربری در شاهرود

وی افزود: بلافاصله دو تیم امداد و نجات جاده‌ای متشکل از شش نجاتگران با دو دستگاه آمبولانس از پایگاه‌های بین شهری هلال احمر میامی و ری آباد به منطقه اعزام شدند.

مدیرکل راه‌آهن شمال شرق گفت: قطار مسافربری مشهد تهران با حدود 400 مسافر به محض ورود به ایستگاه بکران شاهرود، وارد خط فرعی شد.

مهندس امیرحسین پاوپور در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: در حال حاضر فقط احتمال می‌رود عدم رعایت سرعت مطمئنه از سوی لوکوموتیوران، علت وقوع حادثه باشد که علت اصلی حادثه پس از بررسی نهایی، از سوی کمیسیون جلوگیری از سوانح راه‌آهن اعلام خواهد شد.

وی با اعلام اینکه هیچ یک از واگن‌های مسافربری این قطار واژگون نشده‌اند، گفت: تنها دیزل و واگن بخار این قطار واژگون شده و تعدادی از واگن‌های مسافربری نیز به علت خروج از خط اصلی، از حالت عادی خارج شده و به صورت اریب ماندند.

مدیرکل راه‌آهن شمال شرق خاطر نشان کرد: این قطار برای اقامه نماز صبح در ایستگاه بکران شاهرود توقف کرده بود و هیچ اتفاق خاصی نیز برای مسافران این قطار نیفتاده است.

پاوپور ادامه داد: تعدادی از واگن‌های این قطار که از خط خارج شده بودند، از قطار حادثه دیده بریده شده و بقیه واگن‌های سالم به قطار بعدی متصل شده و در ساعت 9:30 صبح قطار از ایستگاه بکران شاهرود، خارج و مسیر اصلی خود را ادامه داده است.

به گزارش ایسنا، دکتر حسن شکراللهی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان از واژگونی پنج واگن این قطار به محض ورود به ایستگاه از ریل خبرداد وگفت: خوشبختانه مسافران آسیب چندانی ندیدند.

وی افزود: بلافاصله دو تیم امداد و نجات جاده‌ای متشکل از شش نجاتگران با دو دستگاه آمبولانس از پایگاه‌های بین شهری هلال احمر میامی و ری آباد به منطقه اعزام شدند.

دکتر پیرحسین کولیوند رئیس سازمان امدادنجات جمعیت هلال احمر از مصدومیت 10 نفر در این حادثه خبر داد و به ایسنا گفت: در ساعت 6:15 صبح امروز وقوع حادثه‌ای در محور شاهرود میامی در محدوده ایستگاه بکران به امدادگران سمنان اطلاع داده شد.

وی با بیان اینکه با توجه به نوع گزارش دریافتی بلافاصله دو تیم امدادی به محل حادثه اعزام شد، گفت: با حضور امدادگران در محل حادثه مشخص شد که پنج واگن یک قطار مسافربری در محدوده ایستگاه بکران از ریل خارج شده که در طی این حادثه 50 نفر دچار حادثه شدند.

رییس سازمان امدادنجات جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه در این حادثه 10 نفر مصدوم شدند که به صورت سرپایی درمان شدند، گفت: بلافاصله امدادگران با ایمن‌سازی محیط محل را ترک کردند.

به گزارش ایسنا، ایستگاه بکران تا شاهرود یک ساعت فاصله ریلی دارد.
اخبار حوادث - ایسنا