اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

واژگونی خودرو همراهان عروس فاجعه آفرید



 شامگاه یکشنبه 22 فروردین ماه، گزارش واژگونی یک خودروی حامل کاروان عروسی و مرگ 2 سرنشین به مرکز 110 مخابره شد.

با اعلام این حادثه دلخراش پلیس بلافاصله خود را به محل واژگونی در محور بروجن-لردگان چهارمحال و بختیاری رساند. همزمان نیز آمبولانس‌های اورژانس در جریان این حادثه قرار گرفتند و 4 تکنیسین دست به کار شدند.

صحنه دلخراشی بود که یک خودرو در کاروان عروسی در جاده واژگون شده بود و صدای ناله‌های دختربچه‌ها و فریادهای زنان و مردان در محل حادثه به گوش می‌رسید.

در این میان دو زن و دختر 9 ساله‌ای در دم جان باخته بودند و 5 نفر دیگر حال وخیمی داشتند.
با دیدن این صحنه‌های دلخراش، نیروهای امدادی بلافاصله 5 سرنشین دیگر را که وضعیت خوبی نداشتند از خودرو بیرون کشیدند و همزمان عملیات ایمن‌سازی نیز انجام ‌شد.

مصدومان این حادثه که یک مرد 27 ساله، زن 24 ساله و سه دختر 11، 4 و 5 ساله بودند، سریعاً به بیمارستان شهدای لردگان انتقال یافتند تا اقدام‌های درمانی صورت گیرد. ابراهیمی، مدیر روابط عمومی اورژانس چهارمحال و بختیاری در رابطه با جزئیات این حادثه به شوک گفت: از میان مصدومان مرد 27 ساله از بیمارستان مرخص شد و دختر 4 ساله و زن 24 ساله همچنان در بیمارستان بستری هستند. این در حالی است که پزشکان حال دو دختربچه 11 و 5 ساله را وخیم اعلام کرده‌اند.

 

 اخبار حوادث  - ایران


ویدیو مرتبط :
فاجعه ای که یک راننده مست آفرید!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

باند سرقتهای متعدد از خودرو عروس و همراهان چگونه به دام افتادند




 اخبار حوادث  - باند سرقتهای متعدد از خودرو عروس و همراهان چگونه به دام افتادند

پلیس استان البرز در کمتر از سه ماه توانست هشت دزد خشن و دو زاغ‌زن آنها در تالارهای عروسی را شناسایی کند و پرده از راز 40 سرقت مشابه بردارد.

بی‌سابقه‌ترین زورگیری مسلحانه از کاروان‌های عروسی مهرماه سال جاری پیش‌روی پلیس کرج قرار گرفت. در این زورگیری‌ها هشت عضو باند مخوف با کمین شبانه در مسیر کاروان‌های عروسی و حملات خونین به عروس و داماد و همراهان آنها دار و ندارشان را به سرقت می‌بردند.


با ادعاهای چهار داماد جوان نزد پلیس آگاهی مبنی بر اینکه روز مراسم جشن ازدواجشان از سوی هشت مرد چاقوکش مورد حمله قرار گرفته و همه هدایای طلایی روز عروسی‌شان به سرقت رفته است، تیمی از اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی استان البرز وارد عمل شدند.
بررسی‌های پلیسی سه ماه طول کشید تا نتیجه داد و کارآگاهان پی بردند هشت مرد جوان 21 الی 25 ساله به نام‌های «محمود»، «داوود»، «پیمان»، «محمد»، «مهدی»، «پیمان الف»، «میلاد» و «احمدرضا» سوار بر چهار موتور با قرار گرفتن در مسیر کاروان‌های عروسی اقدام به توقف ماشین عروس کرده و پس از حمله به آن دو و همراهان آنها و وارد آوردن ضربات قمه و همچنین پنجر کردن خودرو، اموال و کادوهای عروسی را سرقت می‌کردند و متواری می‌شدند.

رد‌پایی در تالار عروسی
تیم تحقیق با انجام اقدامات ویژه شبانه‌روزی از تالارهایی که مراسم عروسی چهار زوج جوان در آنها برگزار شده بود و بررسی موقعیت جغرافیایی محل سرقت و تجزیه و تحلیل شگرد دزدان، احتمال دادند که گروهی از داخل تالار با دزدان همدست بوده و مسیر حرکت کاروان‌های عروسی و ساعت دقیق آن را به دزدان اطلاع می‌دادند.


با این فرضیه، مأموران با انجام تحقیقات تکمیلی به مردی به نام میلاد که کارگر یکی از این تالارها بود، مشکوک شده و وی را تحت بازجویی قرار دادند، اما وی هرگونه اطلاعات در مورد سرقت‌ از کاروان‌های عروسی را نپذیرفت، اما در ادامه تحقیقات به ناچار لب به اعتراف گشوده و بیان داشت که با همدستی یکی دیگر از کارگران تالار، زمان حرکت خودرویی که کادوهای عروس و داماد را حمل می‌کرد، تلفنی به مردی به نام پیمان اطلاع می‌دادیم.


میلاد در ادامه گفت: محمد سردسته 25 ساله باند نیز با همدستانش که هشت پسر جوان بودند با چهار موتور و یک خودرو که آنها را اسکورت می‌کرد، پس از ایجاد یک تصادف صوری خودروی عروس و داماد و خودروی کادوها را متوقف می‌کردند و با قمه و شمشیر اقدام به پنجر کردن خودروها و زخمی کردن افراد و تخریب خودروی عروس و داماد کرده و همه طلاها و پول‌های آنها را به سرقت برده و متواری می‌شدند.


با توجه به اعترافات این دو کارگر تبهکار، مخفیگاه پیمان  که از دزدان قدیمی است و به خاطر زورگیری چهار سال در زندان به سر می‌برد، در استان تهران شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و موتورش نیز توقیف شد. پیمان در تحقیقات ابتدایی مأموران در برابر سرقت از کاروان‌های عروسی سکوت کرد اما سرانجام در مواجهه حضوری با کارگران تالار لب به اعتراف گشود و با اعتراف به سرقت از کاروان‌های عروسی گفت همراه هفت همدستش با تشکیل باند سرقت در سه مرحله با حمله به کاروان‌های عروسی اموال آنها را به سرقت برده‌اند.


با تلاش مأموران و تعقیب و مراقبت‌های شبانه‌روزی هفت دزد دیگر یکی پس از دیگری دستگیر شدند و تجسس‌ها نشان داد همگی از زورگیران قدیمی بوده یا مراحل محکومیت آنها طی شده یا تحت تعقیب پلیس بودند.


اعضای این باند مخوف در بازجویی‌های پلیسی به 30 سرقت از کاروان‌های عروسی اعتراف کردند که ارزش اموال سرقتی یک میلیارد و 500 میلیون ریال تخمین زده شد.


این گزارش حاکی است تاکنون 40 عروس و داماد شناسایی شده‌اند و تحقیقات برای افشای جزئیات اقدامات این تبهکاران ادامه دارد.

گفت‌و‌گو با داماد مالباخته
«ساسان» تازه‌داماد که همراه عروس خانم بعد از پایان مراسم جشن به سمت خانه در حال حرکت بود، وقتی نقابداران مسلح را دید، آنقدر شوکه شد که تنها تماشاگر قاپیده شدن گردنبند عروس بود و وقتی خواست اقدامی کند، هدف ضربه چاقو قرار گرفت.


ساسان گفت: با وجود پنجر شدن لاستیک‌های خودرویم توسط دزدان، از دست آنها فرار کردم، همسرم نیز از دیدن این صحنه عجیب و دهشتناک ترسیده بود، آنقدر برایش غیر‌قابل تصور بود که تا چند وقت نمی‌توانست صحبت کند.


تازه‌داماد ادامه داد: این سرقت واقعاً عجیب بود و از دستگاه قضایی خواستار رسیدگی سریع‌تر به این پرونده هستیم، شاید اگر چند لحظه بیشتر در صحنه حادثه بودیم، معلوم نبود بر سر من و همسرم چه بلایی بیاید.

 اخبار حوادث  - ایران