اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

واژگونی خودروی حامل طلا و سكه در جاده همدان



 

 با وجود بیش از ۲ كیلو طلا و جواهر در صحنه تصادف و فوت مالك آن، ماموران انتظامی شهرستان كبودرآهنگ با جست وجوی خانواده متوفی، طلا را به بازماندگان تحویل دادند.

 

با وجود بیش از ۲ كیلو طلا و جواهر در صحنه تصادف و فوت مالك آن، ماموران انتظامی شهرستان كبودرآهنگ با جست وجوی خانواده متوفی، طلا را به بازماندگان تحویل دادند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس، طبق اعلام بازرسی استان همدان و گزارش ماموران پاسگاه ویان شهرستان كبودرآهنگ بر اثر واژگونی یك دستگاه خودروی ال ۹۰ در محور همدان ـ قزوین ماموران بلافاصله در محل سانحه حاضر و متوجه شدند از ۲ سرنشین خودروی ال ۹۰ یكی فوت كرده و نفر دوم از سوی خودروهای عبوری به بیمارستان اعزام شده است.

در پی این حادثه ماموران حاضر در صحنه موفق به كشف ۲ كیلو و ۲۱۹ گرم طلا و ۳۲ عدد سكه بهار آزادی در داخل خودرو شده و بلافاصله مراتب در محل صورتجلسه و به مقام قضایی گزارش شد و با دستور قضایی طلاهای كشف شده در صحنه تحویل خانواده فرد فوت شده گردید..../ پایگاه خبری نیروی انتظامی



ویدیو مرتبط :
واژگونی تریلی حامل شیشه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دزدانی که با شمشیر به خودروی حامل طلا دستبرد می زدند دستگیر شدند



 ظهر چهاردهم مهر بود که پرواز اصفهان- مشهد در فرودگاه شهید هاشمی نژاد به زمین نشست. دقایقی بعد 2 مرد میانسال در حالی که کیف حاوی بیش از 10کیلوگرم طلا را در دست داشتند از فرودگاه خارج شدند این درحالی بود که 2 چشم حریص لحظه به لحظه آنان را تعقیب می کرد.

میثم جوان 29ساله ای که از دقایقی قبل منتظر فرود هواپیما بر باند فرودگاه بود تلفنی مشخصات حاملان طلاها را به همدستانش داد که طبق نقشه از قبل طراحی شده در بیرون از محوطه منتظر حمله ای بی رحمانه ایستاده بودند. آن ها از چند روز قبل با هدایت میثم همه مسیرهای فرار و محل سرقت را به دقت بررسی کرده بودند و با 2 خودروی پراید و 206 در انتظار ورود حاملان طلا به محل اجرای دستبرد به سر می بردند. لحظاتی بعد میثم به آنها اطلاع داد که طعمه ها سوار بر تاکسی زرد رنگ در حالی از محوطه خارج شدند که طلاها دست فردی است که در صندلی جلو نشسته است شما کار خودرا شروع کنید!

 

هنوز چند دقیقه از این تماس نگذشته بود که تاکسی حامل طلاها وارد بولوار فرودگاه شد در همین لحظه ناگهان راننده پراید با مشاهده تاکسی مذکور به تعقیب پرداخت و درحالی که بر سرعت خودرو می افزود از پشت سر و در یک تصادف ساختگی، خودرو را به عقب تاکسی کوبید. به محض این که راننده و سرنشین عقب تاکسی از خودرو پیاده شدند ناگهان سرنشین پراید درحالی که شمشیر را در هوا می چرخاند شیشه های تاکسی را شکست و همدستان دیگر او نیز از آن سوی بولوار فریاد کشان به سوی تاکسی حمله ور شدند.

 

«هادی» (فرد شمشیر به دست) به طرف سرنشین جلوی تاکسی حمله برد و اورا با ضربات شمشیر در حالی مجروح کرد که دیگر همدستانش نیز وحشیانه و در حالی که سلاح هایی در دست داشتند به دیگر افراد حمله ور شدند. آنان پس از سرقت طلاها، پراید را در محل رها کردند و با خودروی 206 که در آن سوی بولوار متوقف شده بود فرار کردند.

هنوز مجروحان حادثه از وقوع این حادثه گیج بودند که آژیر خودروهای پلیس به گوش رسید. با توجه به اهمیت و حساسیت ماجرا و به دستور دادستان مشهد، رسیدگی قضایی به پرونده سرقت طلاها به قاضی شعبه 209 دادسرای مشهد سپرده شد و بدین ترتیب قاضی حیدری در همان دقایق اولیه ارتکاب جرم با توجه به راهنمایی ها و تاکیدات دادستان مشهد، دستورات ویژه ای را صادر کرد و از کارآگاهان پلیس آگاهی خواست با بسیج امکانات و استفاده از تجربیات کارآگاهان زبده به ردیابی دزدان نقابدار بپردازند. رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی در تشریح این پرونده به خراسان گفت: با ارسال پرونده به پلیس آگاهی، گروهی از کارآگاهان زبده اداره عملیات ویژه به سرپرستی سرهنگ جوانبخت (رئیس اداره عملیات ویژه آگاهی خراسان رضوی) مامور شناسایی و دستگیری دزدان نقابداری شدند که بنا به ادعای مالباختگان اسلحه کلت نیز هنگام ارتکاب جرم به همراه داشتند. سرهنگ کارآگاه حسین بیدمشکی افزود: کارآگاهان در اولین مرحله از عملیات پلیسی که با دستورات قضایی و راهنمایی های مستقیم قاضی حیدری همراه بود هنگام بازدید از محل وقوع سرقت به اطلاعاتی دست یافتند که نشان می داد سارقان احتمالا در امر خرید و فروش طلا تبحر دارند بنابراین عملیات ها در چند شاخه اطلاعاتی ادامه یافت تا این که یکی از متهمان به نام «هادی» در حالی شناسایی شد که طبق اطلاعات موجود قصد خرید یک قبضه سلاح را داشت. این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: این جوان 27 ساله در اطراف میدان امام حسین (ع) به محاصره پلیس در آمد و با دستگیری وی دیگر اعضای این باند خطرناک لو رفتند.

سرهنگ کارآگاه بیدمشکی خاطرنشان کرد: با اعترافات متهم، طراح و عامل اصلی سرقت مذکور که در حال ذوب کردن طلاهای مسروقه در یک باغ ویلا در اطراف مشهد بود نیز شناسایی و به دام افتاد که از محل اختفای وی حدود 4 کیلوگرم از طلاهای مسروقه به همراه آلات و ادوات ذوب طلا کشف و مشخص شد این فرد حدود 20سال در امر طلاسازی اشتغال داشته و حاملان طلاهای معروف به طلافروشان کیفی را می شناخته است. رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی که سابقه کشف جرایم بسیار مهمی را در سابقه انتظامی خود دارد، ادامه داد: با توجه به این که سرقت مذکور در هفته نیروی انتظامی رخ داد و از این که 2تن از هموطنانمان این گونه در چنگ خلافکاران خطرناک گرفتار شدند، فرمانده انتظامی خراسان رضوی از پلیس آگاهی خواست نگذارید شیرینی این هفته به کام هموطنان تلخ شود بنابراین با تدابیر سردار امیری مقدم، گروهی از کارآگاهان تلاش خود را به طور شبانه روزی و با برگزاری جلسات تخصصی کشف جرم در پلیس آگاهی ادامه دادند تا این که 6 عضو اصلی این باند در عملیات های جداگانه به دام افتادند.

سرهنگ بیدمشکی خاطرنشان کرد: بررسی های پلیسی بیانگر آن بود که پراید سارقان که در محل سرقت رها شده بود چندی قبل سرقت شده و دارای سابقه سرقت در سیستم پلیس است با این وجود کارآگاهان با رصدهای دقیق پلیسی و اطلاعاتی در حالی موفق به دستگیری عاملان این سرقت شدند که مقادیر زیادی از طلا ها و سلاح های سرد متهمان کشف شده است و تحقیقات پلیسی برای کشف زوایای پنهان این پرونده با صدور دستورات ویژه قضایی همچنان ادامه دارد.


 اخبار  حوادث  -  خراسان