اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

وانت جدید ایران خودرو در راه است



وانت جدید ایران خودرو,خودرو پی یو وان,وانت جدید ایران خودرو دربازار

وانت جدید ایران خودرو در راه است

وانت جدید ایران خودرو "پی.یو .وان" در سال آینده روانه بازار می شود.

باشگاه خبرنگاران : میرجواد سلیمانی قائم مقام محصول و کیفیت ایران خودرو در این زمینه، گفت: این وانت بر روی پلات‌فرم 405 و با هدف نوآوری و تامین نیاز بازار طراحی و تولید شده است.

وی برخورداری از موتور او. اچ. وی. جی. 2، استاندارد یورو 4 و نصب مخازن گاز در کف را از جمله ویژگی‌های این وانت اعلام کرد و افزود: این ویژگی موجب می‌شود فضای بزرگ‌تری برای بار اختصاص یابد.

سلیمانی اظهار داشت: دو مخزن 35 لیتری گاز در این خودرو نصب شده که از طریق دریچه‌ای از کف اتاق بار در دسترس راننده است.

قائم مقام محصول و کیفیت ایران خودرو رفع کاستی‌های وانت باردو را از جمله اولویت‌های ایران خودرو در عرضه وانت جدید بیان کرد و گفت:‌ این محصول، در بخش کابین بار بزرگ‌تر بوده و دارای امکانات داخلی مانند ایربگ، کولر و سیستم‌های جدید مانند ای. بی. اس. است. وی ادامه داد: برای تامین استاندارد یورو 4 نیز تغییرات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری بر روی ای. ام. اس. و کاتالیست خودرو ایجاد شده است. سلیمانی؛ طراحی وانت در ایران را کاملا جدید و اختلاف فنی و تکنیکی از لحاظ طراحی محصول بین وانت پی. یو. وان. با وانت باردو را عمده دانست و گفت: این محصول در دو نوع بنزینی و پایه گاز سوز با گنجایش بار 700 و 600 کیلوگرم تولید می‌شود.

چرخ‌های این وانت نیز براساس گنجایش بار طراحی شده و با چرخ سواری متفاوت است.
قائم مقام محصول و کیفیت ایران خودرو اظهار داشت : بیشترین تغییرات این محصول نسبت به خودروی پایه در حوزه قطعات پرسی بدنه است که به صورت کامل با تلاش سازندگان داخلی انجام شده است.

وی افزود: اتاق بار این وانت با پیچ به شاسی وصل شده که با توجه به نیاز مشتری قابل تغییر است.
سلیمانی افزود: قالب‌های بدنه در شرکت‌های قالب‌های صنعتی و قالب‌های پیشرفته ایران خودرو و جیگ‌ها در شرکت تام ایران خودرو طراحی شده و در دست ساخت است که بر اساس برنامه زمان‌بندی تا آبان 70 درصد این پروژه به اتمام خواهد رسید.

همچنین برخی از قطعات مانند کف اتاق بار و رکاب نیز در مرحله ریخته‌گری قرار دارد.
سلیمانی از تجهیز خط مونتاژ سایت ایران خودرو تبریز برای تولید وانت پی.یو.وان خبر داد و گفت: قطعات اصلی بدنه پس از مونتاژ در خط بدنه شش و رنگ آمیزی در سالن رنگ شماره یک، برای مونتاژ نهایی به ایران خودرو تبریز ارسال خواهد شد.

وی افزود: به منظور کاهش هزینه‌های تولید، ازمجموعه‌های قطعات بدنه تولید شده در سایر خطوط مانند بدنه‌سازی دو و چهار و همچنین شرکت همگام نیز استفاده خواهد شد.
یک نمونه وانت پی یو وان ساخته شده و آزمون های مهندسی بر روی عملکرد سیستم‌های مختلف آن درحال انجام است./باشگاه خبرنگاران

 

 


ویدیو مرتبط :
وانت پژو-محصول جدید ایران خودرو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تازه‌ترین اخبار از محصولات جدید ایران‌خودرو و سایپا/ خداحافظی با وانت پیکان



محصولات جدید ایران‌خودرو و سایپا,قیمت محصولات جدید ایران‌خودرو و سایپا

تازه‌ترین اخبار از محصولات جدید ایران‌خودرو و سایپا/ خداحافظی با وانت پیکان

مدیران عامل گروه خودروسازی ایران خودرو و سایپا، فرمول قیمت‌گذاری شورای رقابت را علمی، راهگشا و موجب ثبات صنعت خودرو دانستند و گفتند: با توجه به مشکلاتی که برای صنعت خودرو سازی ایجاد شد، ما یک نفر را تعدیل نکردیم در حالی که خودروسازان خارجی هزاران نفر را اخراج کردند.

مدیران عامل گروه خودروسازی ایران خودرو و سایپا، فرمول قیمت‌گذاری شورای رقابت را علمی، راهگشا و موجب ثبات صنعت خودرو دانستند و گفتند: با توجه به مشکلاتی که برای صنعت خودرو سازی ایجاد شد، ما یک نفر را تعدیل نکردیم در حالی که خودروسازان خارجی هزاران نفر را اخراج کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، جواد نجم الدین در برنامه گفتگوی ویژه خبری دوشنبه شب شبکه دو سیما گفت: پرداخت نشدن تسهیلات بانکی در زمان مناسب ، ندادن ارز مرجع و افزایش قیمت مواد اولیه دلایل افزایش بهای خودرو در سال 91 بود.

وی افزود: تا سال 90 ما قیمت خودروها را به رغم افزایش قیمت مواد اولیه با افزایش بهره وری و تولید ثابت نگه داشته بودیم.

مدیرعامل گروه خودروساازی ایران خودرو با بیان اینکه در فرمول شورای رقابت نرخ تورم در صنعت خودرو به رسمیت شناخته شده و این فرمول فصل الخطاب است، تاکید کرد: فرمول تعیین قیمت خودروی شورای رقابت علمی و راهگشای صنعت خودرو است .

وی درباره خبرهایی مبنی بر سرمایه گذاری خودروسازان با تسهیلات بانکی در بخشهایی به جز خودرو اظهارداشت: ایران خودرو منابع دریافتی را صرف صنعت خودرو سازی کرده است.

نجم الدین با تاکید بر اینکه انحصاری در صنعت خودروسازی کشور وجود ندارد، گفت: زمانی  باید تعرفه واردات خودرو را کاهش داد که محیط کسب و کار بهبود و نرخ تسهیلات بانکی و مالیات کاهش یابد.

به گفته وی، با توجه به مشکلاتی که برای صنعت خودرو سازی ایجاد شد، ما یک نفر را تعدیل نکردیم در حالی که خودروسازی پژو فرانسه هزاران نفر را اخراج کرد.

مدیرعامل گروه خودروسازی ایران خودرو با بیان تاریخچه ای از صنعت خودرو سازی ایران، گفت: اکنون هزار قطعه ساز خودرو در کشور فعالیت می کنند که از 100 تا 6 هزار نفر در هر کدام یک از آنها مشغول به کار هستند.

وی در عین حال اعلام کرد: خودروی دنا در دو ماه آینده رونمایی و پیکان وانت از رده تولید این گروه خارج می شود.

مدیرعامل ایران خودرو با بیان اینکه در تولید 206 خودکفا شده ایم، گفت : به زودی وانت یو 90 و وانت سمند به بازار می آید.

نجم الدین با بیان اینکه نرخ بالای تسهیلات بانکی تولید را متوقف می کند، اظهارداشت: برای ساخت هر پلت فورم با قیمت‌های کنونی به یک هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری نیاز است.

سعید مدنی مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا نیز در این برنامه گفت: خودروسازان تسهیلاتی را که از بانکها دریافت می کنند،برای تامین مواد مورد نیاز خود و کمک به جبران هزینه ها سرمایه گذاری می کنند.

وی درباره فرمول ارائه شده شورای رقابت برای تعیین نرخ خودروها افزود: این فرمول موجب ثبات در قیمت خودروهای تولید داخل خواهد شد.

مدنی گفت: با این فرمول مشکل قیمت گذاری خودروهای ساخت داخل رفع می شود اما این فرمول برای خودروهایی که قطعات آن وارد می شود، پاسخگو نیست.

وی اظهارداشت: اکنون 60 صنعت مربوط به خودروسازی داریم که اگر خودرو ساز دچار مشکل شود، این صنایع نیز دچار بحران می شوند.

مدنی گفت: کشورهای همسایه متقاضی محصولات ما هستند و خودروهای ما با توجه به بهای دلار خودروهای ارزان قیمتی است. امسال دو خودروی رونمایی شده به تولید انبوه می رسد و در سالهای آینده نیز 3 خودروی جدید ارائه خواهیم کرد.

مدیر عامل گروه صنعتی سایپا اضافه کرد: در سال 1404 تولید 3 میلیون خودرو در کشور پیش بینی شده که دومیلیون آن برای مصرف داخل و یک میلیون برای صادرات در نظر  گرفته شده است .

مدنی با بیان اینکه اگر مشکلات خودرو سازان رفع شود، افق صنعت خودرو در کشور روشن است و می توانیم جزو 10 خودروساز بزرگ جهان شویم ، تصریح کرد: اکنون رتبه صنعت خودرو سازی کشور به دلیل کاهش تولید از سیزدهم به هجده جهان سقوط کرده است./مهر

 

قیمت انواع خودرو در بازار ایران