اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

وام 4 میلیونی بگیرید ، سفر نوروزی بروید!


این کارت البته هدیه نیست بلکه یک وام بانکی یک ساله است که با بهره 11 درصدی اش، می تواند توجه مسافران را به خود جلب کند، چیزی شبیه تورهای قسطی ولی با امکانات و قدرت مانور بیشتر.

هفت صبح: نرخ سود تسهیلات لیزینگ سفر هم اکنون 11 درصد تعیین شده اما ممکن است در آینده قدری افزایش یابد.

یک کارت 4 میلیون تومانی برای مسافرانی که اهل ایرانگردی هستند و احتمالا از همین الان برای نوروزشان برنامه ریزی کرده اند. این کارت البته هدیه نیست بلکه یک وام بانکی یک ساله است که با بهره 11 درصدی اش، می تواند توجه مسافران را به خود جلب کند، چیزی شبیه تورهای قسطی ولی با امکانات و قدرت مانور بیشتر.

 براساس این گزارش، یکی از بانک های تازه تاسیس بخش خصوصی طرحی را به مرحله اجرا درآورده تا با تسهیلات سه تا چهارمیلیون تومانی سفری که در اختیار مردم قرار می دهد به این نحو ضمن ایجاد انگیزه سفر داخلی در مردم قدری هم از بار مشکلات مالی صنعت گردشگری کشور بکاهد.

این کارت قابلیت استفاده در هتل ها و رستوران ها و خرید بلیت سفر و کلیه مراکزی که در ارتباط با گردشگری و سفر است را به متقاضیان عرضه می کند. در این طرح که فعلا برای سفرهای داخلی برنامه ریزی شده متقاضیان می توانند با معرفی فقط یک ضامن، میزان تسهیلات موردنظر خود را مشخص کرده و پس از دریافت درباره زمانی یک ساله و با نرخ سود 11 درصد بازپرداخت نمایند.

در این زمینه مهدی اسدی، کارشناس امور بانکی درخصوص چگونگی و نحوه دریافت تسهیلات فوق به هفت صبح گفت: این تسهیلات که به نام لیزینگ سفر توسط این بانک خصوصی تعریف شده است درحقیقت تسهیلاتی یک تا چهار میلیون تومانی است که برای ترویج و توسعه گردشگری در اختیار تمامی متقاضیان قرار می گیرد.

وی گفت: برای دریافت تسهیلات در ابتدا متقاضی باید در سایتی که برای همین موضوع طراحی شده ثبت نام کرده و به عضویت باشگاه مذکور درآید. وی افزود: پس از ارایه درخواست و معرفی ضامن که لزومی ندارد این ضامن شرایط خاصی داشته با شد، مشخصات متقاضی و ضامن او به بانک مرکزی ارسال شده تا صلاحیت آنها مورد تایید قرار گیرد.

به این معنا که شخص متقاضی دریافت کننده تسهیلات و ضامن او نباید سابقه ثبت چک برگشتی در سیستم بانکی داشته باشند. وی درخصوص بازپرداخت تسهیلات فوق گفت: تسهیلات اعطایی سفر در کارت بانکی که به همین منظور به متقاضی ارایه می شود شارژ شده و صاحب کارت باید حداکثر ظرف مدت سه ماه از زمان دریافت کارت نسبت به استفاده از تسهیلات اقدام نماید چون در غیر این صورت تسهیلات از بین رفته و درصورت درخواست، باید مجددا مبلغ فوق به کارت واریز گردد.

ضمن آنکه باید توجه داشت بازپرداخت تسهیلات فوق در بازه زمانی یک ساله و این تسهیلات حداقل سود به میزان 11 درصد تعلق می گیرد. وی درخصوص میزان اقساط گفت: به عنوان مثال برای تسهیلات چهار میلیون تومانی و با احتساب سود 11 درصدی متقاضی موظف به پرداخت اقساط ماهانه 370 هزار تومان می باشد.

این کارشناس امور بانکی همچنین از توافق سازمان میراث فرهنگی و گردشگری برای افزایش بودجه تسهیلات گردشگری از یک هزار و 100 میلیارد ریال به سه هزار میلیارد ریال خبر داد و گفت: در حال حاضر میزان سود تسهیلات فوق 11 درصد تعیین شده است که نسبت به دیگر تسهیلاتی که ارائه می شود رقم خیلی خوبی به نظر می رسد، البته باتوجه تغییرات اخبری که در بخش سود سپرده ها و تسهیلات بانکی رخ داده امکان دارد در آینده این نرخ سود کمی افزایش یابد. احتمالی که اگر رخ ندهد، هم به نفع مسافران است و هم به سود بخش گردشگری.


ویدیو مرتبط :
مقایسه وام ۲۵ میلیونی خودرو و وام ۳ میلیونی ازدواج

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سفر بروید، یارانه بگیرید


معاون رئیس جمهور از اختصاص یارانه سفر به مقاصد متنوع و جدید داخل کشور خبر داد.

خبرگزاری تسنیم: معاون رئیس جمهور از اختصاص یارانه سفر به مقاصد متنوع و جدید داخل کشور خبر داد.

مسعود سلطانی فر - معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در جلسه‌ای که با حضور اعضای هیات مدیره جامعه تورگردانان ایران برگزار شد، اظهار داشت: گردشگری، یکی از حوزه‌هایی است که پس از توافق با 1+5 و آغاز اجرای برجام، بیشترین تاثیرمثبت را پذیرفته است و در سالهای آینده شاهد روند رشد بیش از پیش این صنعت در کشور خواهیم بود.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه در چند ماه اخیر با بیش از 20 گروه خارجی برای سرمایه گذاری در بخش گردشگری کشور دیدار و مذاکره داشته است، اضافه کرد: سرمایه گذاری در این بخش نیاز به پیگیری، کارشناسی و جلسات مکرر دارد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اعلام این خبر که در 2 سال گذشته، 25 هتل 4 و 5 ستاره در کشور به بهره برداری رسیده است، افزود: این تعداد هتل در تهران، شیراز، مشهد، قشم، کیش، گرگان، تبریز، بروجن، ارومیه، سمنان، یزد و مازندران مورد بهره برداری قرار گرفته است.

سلطانی فر ادامه داد: در حال حاضر 214 هتل آپارتمان با پیشرفت فیزیکی بین 5 تا 80 درصد در کشور در دست احداث است، همچنین مجوز ساخت 69 هتل 5 ستاره و 94 هتل 4 ستاره صادر شده و 191 هتل 3 ستاره، 144 هتل 2 ستاره و 219 هتل یک ستاره در حال ساخت است.
معاون رئیس جمهور با بیان اینکه برای دستیابی به اهداف خود در این صنعت به برنامه ریزی، آینده نگری و همگرایی تمامی فعالان و دست اندرکاران این صنعت نیاز داریم، تصریح کرد: ارائه تسهیلات ویزا، گسترش هتل‌ها، گسترش ایرلاین‌ها، توسعه شبکه حمل و نقل هوایی، ریلی وزمینی، گسترش سطح خدمات پرسنل تاسیسات گردشگری وافزایش دفاتر جذب گردشگر در کشورهای خارجی از مهمترین برنامه‌هایی است که باید با جدیت پیگیری شود.
وی در ادامه این دیدار با اشاره به اینکه کاهش قیمت تورها، افزایش تعداد گردشگر را به دنبال خواهد داشت، اضافه کرد: ارائه تخفیف در بسته سفر، اعم از ایرلاین‌ها، شبکه حمل و نقل، هتل‌ها و تورها در جذب و جلب گردشگران بیشتر تاثیر به‌سزایی خواهد داشت.

معاون رئیس جمهور همچنین با تاکید بر ساماندهی زمانی و مکانی گردشگری داخلی، گفت: در آینده نزدیک یارانه سفر به مقاصد جدید داخلی به گردشگران اختصاص داده خواهد شد، استان سیستان و بلوچستان و مسیر زاهدان، زابل، چابهار و تهران به عنوان نخستین مقصد جدید به گردشگران داخلی ارائه می‌شود و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، یک سوم هزینه سفر به این مقاصد را در سال 95 می‌پردازد.

به گزارش chtn - سلطانی فر ادامه داد: باید ذهن و توجه مردم را به سوی مقاصد متنوع و جدید داخلی سوق دهیم، چراکه جاذبه‌های گردشگری ایران در مقابل بسیاری از کشورهای دیگر، حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد.

وی در ادامه گفت: نباید اجازه دهیم در تورهای خارجی، مردم دچار ضرر و زیان شوند، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به عنوان متولی گردشگری در کشور، به نحوی نظارت دقیق، معمول کرده که متضمن حقوق شهروندان باشد و جلوی تعرض به حقوق مردم را در سفرهای خارجی خواهد گرفت.

معاون رئیس جمهور در پایان خاطرنشان کرد: سازمان میراث فرهنگی به عنوان دستگاه حاکمیتی، موظف به حفاظت از حقوق مردم و مسافران در سفرهای خارجی و داخلی است.