اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

وام 160 میلیونی مسکن به بافت‌های فرسوده انگیزه می‌دهد



 اخباراقتصادی,خبرهای اقتصادی,وام مسکن

مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری، اختصاص وام 160 میلیون تومانی خرید مسکن در بافت‌های فرسوده را در افزایش انگیزه سازندگان، موثر دانست.

محمدسعید ایزدی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: تسهیلاتی که قبلا به ساکنین بافت‌های فرسوده تعلق می‌گرفت عمدتا در بخش نوسازی بود اما مصوبه شورای پول و اعتبار مبنی بر پرداخت وام 160 میلیون تومانی برای خرید مسکن در بافت‌های فرسوده اقدامی بود که برای اولین بار انجام شد که اتفاق خوبی بود.

وی افزود: یکی از نگرانی‌های سازندگان در بافت‌های فرسوده بحث فروش واحدها بود که با افزایش توان متقاضیان از طریق وام 160 میلیون تومانی بافت‌های فرسوده، سازندگان انگیزه می‌گیرند تا در این بافت‌ها اقدام به ساخت و ساز کنند.

مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری تاکید کرد: ارایه تسهیلات به بافت‌های فرسوده تحقق بخشی از هدف وزارت راه و شهرسازی در طرح مسکن اجتماعی است که بیش از 50 درصد قیمت مسکن را پوشش می‌دهد.

ایزدی با اشاره به 107 هزار وام بافت‌های فرسوده در سال 1394 و در پاسخ به این سوال که علت عدم تحقق کامل 300 هزار تسهیلات به بافت‌های ناکارآمد چه بود، تصریح کرد: من خوشبینانه به این مساله نگاه می‌کنم؛ زیرا واقعیت این است که تحقق همین رقم نیز با توجه به شرایط مالی دولت، خوب بود. دولت در واقع تنها پولی که در بسته خروج از رکود در اختیار داشت را به بافت‌های فرسوده اختصاص داد.

وی ادامه داد: دولت اواسط بهمن ماه برای تامین مابه‌التفاوت سود بانکی نوسازی بافت‌های فرسوده 200 میلیارد تومان اختصاص داد که 50 هزار فقره تسهیلات محسوب می‌شد و با رقم 57 هزار تسهیلات قبلی به 107 هزار فقره رسید. به اعتقاد ما این رقم برای سال اول خوب است و امیدواریم در سال‌های بعد بیشتر شود.

مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری تاکید کرد: دولت تقبل کرده 10 درصد از مبلغ سود تسهیلات را پرداخت کند. لذا متقاضیان برای دو سال اول 14 درصد و برای 10 سال بعدی 11 درصد سود پرداخت خواهند کرد.

 

 اخبار اقتصادی  -  ایسنا 


ویدیو مرتبط :
پرداخت وام 50 میلیونی بافت فرسوده

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بررسی افزایش 10میلیونی وام ساخت مسکن بافت فرسوده



معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

بررسی افزایش 10میلیونی وام ساخت مسکن بافت فرسوده

معاون وزیر راه و شهرسازی از بررسی احتمالی افزایش 10 میلیون تومانی سقف وام ساخت مسکن بافت فرسوده در جلسه امروز شورای پول و اعتبار خبر داد.

به گزارش ایسنا، مجید کیان‌پور افزود: پس از اینکه کارگروه مسکن با افزایش 10 میلیون تومانی وام ساخت مسکن در بافت‌های فرسوده موافقت کرد، این موضوع برای بررسی و تصویب نهایی به شورای پول و اعتبار ارائه شد.

وی با بیان اینکه سقف وام 30 میلیون تومانی ساخت مسکن در بافت‌های فرسوده نیازمند بررسی و تصویب در شورای پول و اعتبار گفت: اگر در جلسه امروز سه‌شنبه شورای پول و اعتبار این موضوع بررسی شود قطعا به تصویب خواهد رسید.

کیان‌پور گفت: نرخ سود این وام که از محل منابع داخلی بانک‌ها پرداخت می‌شود در دوره فروش اقساطی 15 درصد و در دوره مشارکت 20 درصد است.

وی افزود: بانک‌های عامل پرداخت کننده وام ساخت مسکن در بافت‌های فرسوده ملت، سپه، صادرات، تجارت و رفاه خواهند بود./ایسنا