اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

وام ازدواج 6‌میلیونی به چه كسی تعلق‌می‌گیرد



اخبار,اخبار اقتصادی,وام ازدواج

بعد از افزایش وام ازدواج خانواده‌های شهدا و ایثارگران بانک مرکزی جزئیات دریافت این تسهیلات را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا؛ در نیمه خرداد ماه امسال شورای پول و اعتبار با افزایش وام ازدواج خانواده‌های شاهد، جانبازان، آزادگان و فرزندان آنان به دو برابر تسهیلات قرض الحسنه ازدواج افراد عادی موافقت کرد. که با توجه به مبلغ سه میلیون تومانی وام ازدواج برای هر یک از زوجین، مبلغ وام به خانواده های ایثارگران شهدا به شش میلیون تومان افزایش یافته است.
 
این در حالی است که طبق اعلام بانک مرکزی شرایط ثبت‌نام و دریافت این تسهیلات برای ایثارگران مطابق شرایط مندرج در سامانه تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و از طریق همان سامانه بوده و بعد از تعیین شعبه بانک مورد نظر بانک عامل نسبت به اعطای تسهیلات یاد شده اقدام می‌کند.
 
در حال حاضر تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج افراد عادی برای هر فرد سه میلیون تومان بوده و با ثبت نام متقاضی در موعد تعیین شده (حداکثر ‌دو سال عقد نامه‌ای) قابل اعطا است. در عین حال که بانک مرکزی فعلا هیچ تصمیمی برای افزایش وام ازدواج افراد عادی ندارد.

 اخبار اقتصادی  - ایسنا   


ویدیو مرتبط :
مقایسه وام ۲۵ میلیونی خودرو و وام ۳ میلیونی ازدواج

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اعطای وام پنج میلیونی ازدواج از سال 90



 

 

 

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان ملی جوانان از اعطای وام ازدواج پنج میلیون تومانی از ابتدای سال 90 به زوجهای جوان خبر داد.

پرویز کرمی در گفتگو با مهر افزود: براساس وعده رئیس سابق سازمان ملی جوانان مبنی بر افزایش میزان وام ازدواج و اعلام بانک مرکزی مبلغ وام ازدواج به زوجهای جوان افزایش پیدا می کند.

وی با اشاره به اینکه در گذشته به هر زوج چهار میلیون تومان تعلق می گرفت، گفت: با مصوبه جدید یک میلیون تومان به مبلغ وام اضافه شده به طوری که به هریک از زوجین دو میلیون و 500 هزار تومان اختصاص پرداخت می شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان ملی جوانان تاکید کرد: این افزایش به منظور ارائه تسهیلات ازدواج به زوجهای جوان انجام شده و در ابتدای زندگی برای تامین بخشی از نیازهای زندگی آنان مفید است.

در حال حاضر 12 میلیون نفر از جوانان در سن ازدواج قرار دارند این درحالی است که سالیانه تنها یک میلیون ازدواج در کشور انجام می‌شود و در صورتیکه شرایط و تسهیلات لازم برای ازدواج جوانان فراهم شود هر ساله تعداد زیادی از جوانان ازدواج می کنند..../ تحلیل : عصر ایران