اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

وام‌های کم‌بهره و ودیعه مسکن برای کارگران



اخبار,اخبار اقتصادی ,وام مسکن

 

 اخبار اقتصادی - وام‌های کم‌بهره و ودیعه مسکن برای کارگران

رییس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی کشور راه‌اندازی صندوق مسکن کارگران را در کمک به خانه‌دار شدن کارگران موثر دانست. 

فتح‌الله بیات با اعلام ین خبر به ایسنا، گفت: جامعه کارگری از هر صندوقی که به جهت حمایت از کارگران ایجاد شود استقبال می‌کند و طبعا در بحث صندوق مسکن کارگران هم به دلیل وجود دغدغه مسکن و نیاز به خانه‌دار شدن این رغبت وجود دارد.
 
وی ادامه داد: با این حال کارگران به دلیل حقوق و دستمزد پایینی که دارند نمی‌توانند به یکباره مبلغ کلانی را در این صندوق‌ سرمایه‌گذاری کنند لذا در صورتی که دولت حمایت کند می‌توانند از طریق سپرده‌گذاریهای کوتاه مدت ظرف چند سال امکان خانه‌دار شدن را به دست آورند.
 
رییس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی کشور درعین حال اختصاص کمک‌های دولتی از قبیل وام‌های ودیعه مسکن و قرض الحسنه کم بهره را در جبران خلا دستمزد کارگران و پوشش بخشی از هزینه‌های زندگی آنان موثر خواند.
 
به اعتقاد وی در صورتی که پایه حقوق و دستمزد کارگران دو برابر شود بازهم تا رسیدن به دستمزد واقعی و تورم موجود فاصله دارد. 

اخبار اقتصادی - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
افزایش وام مسکن برای اقشار کم درآمد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وام ودیعه مسکن به 5 میلیون تومان افزایش می‌یابد/اعطای وام نوسازی به 171 هزار واحد



وام ودیعه مسکن,افزایش وام ودیعه مسکن,وام نوسازی مسکن

وام ودیعه مسکن به 5 میلیون تومان افزایش می‌یابد/اعطای وام نوسازی به 171 هزار واحد

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه وام ودیعه مسکن به 50 میلیون ریال افزایش می‌یابد، گفت: تسهیلات نوسازی تا پایان سال 91 به حدود 171 هزار و 422 واحد مسکونی تخصیص یافته است که از این میزان بالغ بر 72 هزار واحد مسکونی موفق به دریافت تسهیلات شده‌اند.

مجید کیان پور در گفتگو با مهر با بیان اینکه براساس تصمیم نمایندگان ویژه رئیس جمهور سقف تسهیلات قرض الحسنه ودیعه مسکن به 50 میلیون ریال افزایش می یابد، گفت: تسهیلات نوسازی تا پایان سال 91، 171 هزار و 422 واحد مسکونی تخصیص یافت که از این میزان بالغ بر 72 هزار واحد مسکونی موفق به دریافت تسهیلات شده اند.

وی در خصوص چگونگی اعطای تسهیلات به بافت های فرسوده اظهار داشت: براساس بخشنامه ای که به بانک مرکزی ارایه شده این بانک موظف است که 200 هزار فقره تسهیلات به واحدها در بافت های فرسوده اعطا کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: تسهیلات جدید برای احیای بافت فرسوده شهری و از سوی بانک های عامل ملی، ملت، تجارت، رفاه، صادرات و سپه پرداخت می شود ضمن آنکه نرخ سود دوران مشارکت این تسهیلات 20 درصد و نرخ سود دوران اقساطی آن 15 درصد تعیین شده است.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران با اشاره به اینکه تسهیلات هر واحد 300 میلیون ریال در نظر گرفته شده است، گفت: این تسهیلات به واحدهایی با حداقل 80 مترمربع زیربنای ناخالص تعلق می گیرد./مهر