اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

وال استریت ژورنال : ناتوانی بمب های آمریکا در نفوذ به تاسیسات هسته ای ایران



 

 

 

سایت فردو , پنتاگون

 

روزنامه وال استریت ژورنال آمریکا با انتشار گزارشی نوشت : قوی ترین بمب های ضد تاسیسات زیر زمینی آمریکا که 30 هزار پوند وزن دارند از نفوذ به عمق برخی تاسیسات هسته ای ایران عاجزند.

بر اساس گزارش این روزنامه محافظه کار آمریکایی اخیرا وزارت دفاع آمریکا ( پنتاگون ) با ارسال گزارشی به کنگره این کشور از مجالس قانونگزاری آمریکا خواسته تا برای ساخت بمب هایی که قادر باشند به عمق تاسیسات هسته ای ایران نفوذ کنند ، بودجه بیشتری در اختیار این وزارت خانه قرار دهد.

بر اساس این گزارش بزرگ ترین بمب ضد تاسیسات آمریکا که با عنوان زره پوش مهمات عظیم از آن یاد می شود و برای حمله به تاسیسات هسته ای کشورهایی چون ایران و کره شمالی ساخته شده ، قادر نیستند به عمق برخی تاسیسات هسته ای ایران که در دل کوهها ساخته شده اند نفوذ کنند.

وال استریت ژورنال می نویسد آمریکا برای ساخت بمب های جدید که قابلیت نفوذ و تخریب بیشتری دارند 330 میلیون دلار هزینه کرده است و اخیرا پنتاگون از کنگره خواسته است 82 میلیون دلار دیگر بدین منظور اختصاص دهد.

لئون پانتا وزیر دفاع آمریکا روز پنج شنبه در گفتگو با وال استریت ژورنال با تایید این مساله که بمب های ضد تاسیسات موجود در آمریکا قادر به نفوذ به برخی از تاسیسات زیر زمینی ایران نیستند گفت : ما هنوز داریم روی توسعه این بخش از بمب های خود کار می کنیم.

این مقام آمریکایی افزود : بمب های موجود ما قادر به آسیب زدن به تاسیسات زیر زمینی ایران هستند اما قادر به نابودی کامل آنها نیستند ما داریم بمب های خود را توسعه می دهیم و من مطمئن هستم به زودی در این زمینه موفق خواهیم شد.

اماجورج لیتل سخنگوی مطبوعاتی وزارت دفاع آمریکا با رد این مساله که طرح توسعه بمب های جدید ضد تاسیسات زیر زمینی در آمریکا پیامی به کشوری خاص است گفت : توسعه این توانایی در راستای تکمیل کردن توان زرادخانه تسلیحاتی ما است و ارتباطی به کشوری خاص ندارد و ما به سرمایه گذاری در این بخش ادامه خواهیم داد ."

با ابن حال برخی منابع دولتی آمریکا به وال استریت ژورنال گفتند که طرح توسعه قابلیت بمب های ضد تاسیسات زیر زمینی ( بتن شکن) پس از آن انجام می شود که تست های اولیه این بمب ها ظاهرا موفق نبوده اند و مقامات وزارت دفاع آمریکا به این نتیجه رسیده اند که این بمب ها قادر به نفوذ و تخریب برخی از تاسیسات هسته ای ایران از جمله سایت فردو نخواهند بود..../عصرایران


ویدیو مرتبط :
مصاحبه وال استریت ژورنال با ساتیا نادلا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وال استریت ژورنال : افزایش فعالیت های جاسوسی آمریکا از نیروگاه هسته ای بوشهر



وال استریت ژورنال : افزایش فعالیت های جاسوسی آمریکا از نیروگاه هسته ای بوشهر

روزنامه وال استریت ژورنال می نویسد بخش عمده ای از فعالیت های جاسوسی آمریکا از نیروگاه بوشهر شامل پرواز هواپیماهای بدون سرنشین و نیز افزایش مانیتورینگ تصویری و شنود ارتباطات صوتی و تلفنی نیروگاه اتمی بوشهر می شود.روزنامه محافظه کار وال استریت ژورنال آمریکا از افزایش تحرکات جاسوسی این کشور از فعالیت های نیروگاه هسته ای بوشهر از از ماه اکتبر سال جاری میلادی(دو ماه پیش) بدین سو خبر داد.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

به گزارش عصر ایران این روزنامه به نقل از مقامات آگاه آمریکایی نوشت دلیل افزایش این تحرکات جاسوسی افزایش نگرانی های واشنگتن از امنیت پلوتونیوم موجود در این نیروگاه و نیز خروج میله های سوخت از ماه اکتبر از این نیروگاه عنوان شده است.

آژانس بین المللی انرژی اتمی در گزارش اخیر خود مدعی شده است که ایران میله های سوخت رآکتور نیروگاه بوشهر را خارج و به استخر سوخت مصرف شدۀ اتمی منتقل کرده است. دیپلمات های نزدیک به آژانس معنای این اقدام ایران را خاموش بودن نیروگاه بوشهر عنوان کرده اند.

روزنامه وال استریت ژورنال می نویسد بخش عمده ای از فعالیت های جاسوسی آمریکا از نیروگاه بوشهر شامل پرواز هواپیماهای بدون سرنشین و نیز افزایش مانیتورینگ تصویری و شنود ارتباطات صوتی و تلفنی نیروگاه اتمی بوشهر می شود.

یک مقام آمریکایی در این باره می گوید :" ادعای تهران درباره جاسوسی یک هواپیمای بدون سرنشین بر فراز آسمان ایران در اول نوامبر سال جاری (یک ماه پیش) که منجر به شلیک به سمت این هواپیمای بدون سرنشین شد، درست است. ایران مدعی است این هواپیمای بدون سرنشین مشغول جاسوسی از فعالیت های نیروگاه اتمی بوشهر بود ، این هواپیما در واقع جاسوسی می کرد اما نه از نیروگاه اتمی بوشهر بلکه از نقطه ای دیگر از ایران."

وال استریت ژورنال در ادامه گزارش خود می نویسد جمهوری اسلامی ایران به طور رسمی در تاریخ 19 نوامبر سال جاری میلادی (دو هفته پیش) با ارسال نامه ای به بان گی مون دبیر کل سازمان ملل نسبت به افزایش فعالیت های جاسوسی آمریکا از ایران اعتراض کرده است.

ایران در این نامه به افزایش پرواز هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا و نقض حریم هوایی این کشور در هفته های گذشته به شدت اعتراض کرده است.

آمریکایی ها در پاسخ به اعتراض ایران مدعی اند که پرواز هواپیماهای بدون سرنشین آنها بر روی حریم هوایی ایران نبوده بلکه طبق حقوق بین الملل در حریم بین المللی صورت می گیرد./عصرایران