اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

والدین این 2 کودک را شناسایی کنید


پلیس آگاهی استان البرز از شهروندان خواست چنانچه اطلاعی از والدین دو کودکی که چندی پیش در مقابل اداره بهزیستی کرج رها شده‌اند، دارند به اداره مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی این استان اطلاع دهند.

خبرگزاری فارس: پلیس آگاهی استان البرز از شهروندان خواست چنانچه اطلاعی از والدین دو کودکی که چندی پیش در مقابل اداره بهزیستی کرج رها شده‌اند، دارند به اداره مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی این استان اطلاع دهند.

در 28 بهمن‌ماه سال 93، دو دختر بچه 6 ماهه و سه ساله در مقابل اداره بهزیستی شهرستان کرج رها شدند.

با وجود تلاش‌های صورت گرفته به منظور یافتن والدین این دو کودک هنوز نتیجه‌ای به دست نیامده است و اکنون این دو کودک معصوم که «دنیا و دیانا» نام دارند، چشم انتظار آغوش گرم والدین‌شان هستند.

والدین این 2 کودک را شناسایی کنید + تصاویر

نظر به اهمیت یافتن والدین این کودکان گمشده بازپرس شعبه اول دادسرای امور جنایی کرج، دستور چاپ عکس اطفال را در جراید کثیرالانتشار صادر کرده است.
از شهروندانی که هرگونه اطلاعی از خانواده آنها دارند در خواست می‌شود تا به اداره مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی استان البرز واقع در میدان طالقانی کرج مراجعه کنند.


ویدیو مرتبط :
کودک و صدای والدین

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کارهای مشترک کودک و والدین



 

کار های مشترک کودک و والدین

 


کارهای مشترک کودک و والدین اشتراک در کارها به کودکان احساس استقلال بیشتری می‌بخشد.

 

 

کودکان بعد از سن ۴سالگی بطور خودکار دوست دارند در کارهای خانه و یا کارهای دسته‌جمعی نقشی فعال داشته باشند. یکی از کارهایی که به کودکان احساس بزرگ شدن و انجام کارها را به صورت مستقلانه می‌دهد چیدن سفره یا میز شام است.


کودکان در آغاز راه رفتن یعنی حدود سن یکسال و نیمگی تا ۲ سالگی با حداکثر قوای بدنی‌شان بشقاب غذای خود را برداشته و جابه‌جا می‌کنند. این رفتار کودک برای خودش بسیار جذاب و حیرت‌انگیز است اما والدین به دلایل مختلف از جمله این که کودک غذایش را روی زمین نریزد یا ظرف غذا را نشکند واکنشی سریع نشان داده و فوراً بشقاب را از کودک می‌گیرند.

 

این واکنش والدین باعث اعتراض کودک شده و احساس خوشایند را از او سلب می‌کند. بنابر این بهترین راهکار این است که والدین رفتار آماده کردن سفره یا میز غذا را به کودک خود آموزش دهند. کودکان کم‌سن و سال معمولاً توانایی درک آموزش‌های رسمی را ندارند.

 

 

آنها بیشتر دوست دارند پدیده‌ها را تجربه کنند بنابر این در این مواقع والدین می‌بایست خود را همبازی کودک فرض کرده و با بازی بدون رقابت این رفتار را به کودک یاد دهند. آرایش سفره یا میز غذا یکی از نکاتی است که کودکان بزرگسال‌تر یعنی بعد از سن ۷ سالگی بیشتر آن را درک می‌کنند. والدین می‌توانند در این سن نیز با کودک همراه شده و به او کمک کنند تا بشقاب‌ها،قاشق و چنگال، لیوان ها و... را سرجای خودش بگذارند.

 

 

والدین اگر می‌خواهند دخالت خود را بطور مستقیم کمتر کنند می‌توانند طرحی از سفره را برای کودک ترسیم کرده یا توضیح دهند و انجام کارها و آرایش سفره را بطور مستقل به کودک بسپارند. دخالت نابجای والدین در این قبیل موارد انگیزه استقلال کودک را خدشه‌دار کرده و خلاقیت کودک در انجام کارها را با اختلال روبرو می‌کند.