اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

واكنش فرانسه به تور هسته‌ای ایران



اقدام ایران در دعوت از برخی كشورها به غیر از آمریكا، فرانسه، آلمان و انگلیس برای بازدید از سایت‌های هسته‌ای، واكنش پاریس را به دنبال داشت.

 

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری "شینهوا "، به دنبال دعوت ایران از برخی كشورهای جهان برای بازدید از تأسیسات هسته‌ای این كشور، "كریستین فاژ " سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه روز گذشته در واكنش به عدم دعوت پاریس از سوی ایران برای این بازدید در ادعایی اعلام كرد:

«فرانسه از ایران می‌خواهد كه همكاری خود با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را تقویت كند و به پرسش‌های مطرح شده از سوی این نهاد در گزارش‌های خود پاسخ دهد.»

ادعای فرانسه در حالی صورت می‌گیرد كه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارش اخیر خود اعلام كرد كه بر اساس نتایج آزمایش نمونه‌های محیطی بدست در تأسیسات غنی‌سازی آزمایشی سوخت و سایر فعالیت‌های راستی‌آزمایی، تاسیسات هسته ای ایران همانگونه كه توسط این كشور در پرسشنامه اطلاعات طراحی اعلام شده بود، فعالیت كرده‌اند و بر نبود انحراف در فعالیتهای هسته‌ای تهران تاكید كرد.

این سخنگو در ادامه درباره دعوت مقامات ایرانی از كارشناسان بین‌المللی برای شركت در تور هسته‌ای ایران گفت: «ما از این دعوت مطلع شده‌ایم اما برای بازدید دعوت نشده‌ایم.»

وی مدعی شد: «فرانسه معتقد است كه بازدید و بازرسی تأسیسات هسته‌ای ایران وظیفه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است و از این كشور می‌خواهیم بمنظور رفع نگرانی‌های جامعه بین‌الملل درباره فرجام برنامه هسته‌ای خود، همكاری‌هایش را با آژانس تقویت كند.»

سخنگوی وزارت خارجه فرانسه در پایان گفت: «آنچه ما و شركایمان در گروه 1+5 بر ان تأكید داریم این است كه آژانس بتواند آزادانه در ایران فعالیت كند و بازرسان آن بتوانند وظیفه و كار خود را بدون هرگونه مانع انجام دهند.»

ایران تاكنون تحت چندین دوره تحریم شورای امنیت سازمان ملل قرار داشته است اما این تحریم‌ها نتوانسته نگرش و رویكرد تهران در خصوص برنامه هسته‌ای‌اش را تغییر دهد و این كشور را از تلاش‌ها برای دستیابی به انرژی صلح‌امیز هسته‌ای بازدارد.

غرب مدعی آن است كه جمهوری اسلامی ایران مخفیانه در تلاش برای تجهیز به سلاح اتمی است و این در حالی است كه مقامات كشورمان بارها اعلام كرده‌اند، ماهیت برنامه هسته‌ای ایران كاملا غیرنظامی بوده و قصد تهران از پیگیری برنامه هسته‌ای خود صرفا استفاده‌های غیرنظامی و صلح آمیز است.

همچنین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز بارها در گزارش‌های خود بر صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران و تطابق كامل آن با توافقات بین‌المللی تأكید كرده است.

این در حالی است كه ایالات متحده آمریكا به تنهایی بیش از 9 هزار سلاح‌ اتمی در اختیار دارد و تنها كشوری است كه از این سلاح علیه بشریت استفاده كرده است.../فارس


ویدیو مرتبط :
تور دوچرخه فرانسه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

همكاری آلمان و فرانسه در ترور 2 دانشمند هسته ای ایران



 

 

 

یك روزنامه فرانسوی نوشت: در كنار سرویس های جاسوسی سیا، MI6 و موساد، سرویس های جاسوسی آلمان و فرانسه هم در ترور دو دانشمند هسته ای ایران همكاری داشته اند.

نول اوبزرواتور می نویسد: همه سرویس های جاسوسی غرب جنگ پنهانی را علیه ایران پی می گیرند. باب وودوارد نویسنده آمریكایی در جدیدترین كتاب خود فهرست عملیات های مخفی را كه توسط دولت بوش فرماندهی شده است و همچنان نیز در جریان است آورده است.

در این كتاب توقف یا ایجاد اختلال در فعالیت های هسته ای جمهوری اسلامی از اولویت های كاری سازمان سیا برشمرده شده است.

همین داستان درباره ام آی شش انگلیس صادق است. روز بیست و هشتم اكتبر، سر جان ساورز رئیس ام آی شش كه جاسوسی برجسته است به صورت علنی اعلام كرد عملیات مشترك سرویس های جاسوسی برای مقابله با برنامه هسته ای ایران آغاز شده است.

بلافاصله پس از آن در اسرائیل رونن برگمن، روزنامه نگار كه كتابی را درباره عملیات مخفی موساد در دست تحریر دارد در این باره گفت «مسئله ایران باعث فعالیت شدید اطلاعاتی و نظامی موساد شده است.»

در فرانسه نیز، تفاهم در این باره محقق شده است. فرانسوا آیسبورگ، كارشناسی كه این مسائل حساس را پیگیری می كند می گوید: «مسئله هسته ای ایران یكی از معدود موضوعاتی است كه درباره آن بین سازمان امنیت خارجی فرانسه، سازمان اطلاعات نظامی و سازمان مركزی اطلاعات داخلی این كشور همكاری نمونه ای در بالاترین سطح مشاهده می شود. در سرویس اطلاعاتی آلمان «ب ان د» هم در این زمینه كاملا اتفاق نظر وجود داشت.

همین اتحاد سرویس های جاسوسی زمینه ساز مبارزه ای فراگیر با هدف ترور هدفمند دانشمندان هسته ای ایران شد. سازمان های جاسوسی غرب برای ترور دانشمندان هسته ای ایران از مخالفان نظام ایران از جمله سازمان مجاهدین(منافقین) و جندالله استفاده می كنند و آنچه مهم است این است كه نام این گروه ها در فهرست سازمان های تروریستی آمریكا قرار دارد اما از آنها برای ترور استفاده می شود.»

روزنامه فرانسوی در عین حال از قول پاتریك كلاوسون (از موسسه سیاست خاور نزدیك در واشنگتن) می نویسد: آنچه مهم است این است كه ایران از برنامه خود دست برنمی دارد و برعكس ایرانی ها می گویند این ترورها و خرابكاری ها آنها را در اهداف خود مصمم تر خواهد كرد...../تحلیل:عصرایران