اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

واكنش جدی ایران به اقدام مضحک امارات


عضو فراكسیون ورزش مجلس با اشاره به اقدام كمیته برگزاری لیگ فوتبال امارات در تغییر نام لیگ فوتبال خود به خلیج عرب، گفت: مستندات موجود در درجهان نشان می‌دهد كه نام "خلیج‌فارس" همیشه این بوده و خواهد بود، و تغییر نام لیگ فوتبال حرفه‌ای امارات با نام "خلیج عرب" قطعا با با واكنش جدی مقامات كشورمان مواجه خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان: عضو فراكسیون ورزش مجلس با اشاره به اقدام كمیته برگزاری لیگ فوتبال امارات در تغییر نام لیگ فوتبال خود به خلیج عرب، گفت: مستندات موجود در درجهان نشان می‌دهد كه نام "خلیج‌فارس" همیشه این بوده و خواهد بود، و تغییر نام لیگ فوتبال حرفه‌ای امارات با نام "خلیج عرب" قطعا با با واكنش جدی مقامات كشورمان مواجه خواهد شد.

"محمدجواد نظری‌مهر" نماینده مردم كرد كوی، تركمن و بندرگز در مجلس، در واكنش به اقدام كمیته برگزاری لیگ فوتبال امارات مبنی بر تغییر نام "خلیج‌فارس" در لیگ فوتبال حرفه‌ای این كشور، گفت: این اقدام تنها در راستای تحریك كشورهای غربی به سردمداری آمریكا و رژیم غاصب صهیونیستی است.
 
وی در ادامه افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی ایران، استكبار جهانی از هر ابزاری جهت ضربه زدن به كشورمان استفاده می‌كند و تغییر نام خلیج‌فارس در اذهان عمومی را نیز می‌توان یكی از توطئه‌های آنها علیه كشورمان دانست.
 
عضو فراكسیون ورزش خانه ملت تاكید كرد: ادعاهای واهی مقام‌های کشورهای حاشیه خلیج فارس در این‌باره در شرایطی مطرح می‌شود که نام خلیج فارس در قطعنامه‌های سازمان ملل متحد به عنوان یک نام صحیح برای آب‌های منطقه‌ای میان ایران و شبه‌جزیره عرب، به رسمیت شناخته شده است.
 
نماینده مردم كرد كوی، تركمن و بندرگز اظهار داشت: مسئولان ورزش امارات هم تحت تاثیر توهم مقام‌های كشورهای حاشیه خلیج‌فارس، این‌بار لیگ فوتبال حرفه‌ای خود را به نام تحریف شده "خلیج عربی" تغییر دادند كه این مهم تنها برای جلب رضایت غرب صورت گرفته است.
 
عضو فراكسیون ورزش خانه ملت در پایان خاطر نشان كرد: مستندات موجود در درجهان نشان می‌دهد كه نام خلیج‌فارس همیشه این بوده و خواهد بود، و هرگونه تغییر نام "خلیج‌فارس" در لیگ فوتبال حرفه‌ای امارات قطعا با با واكنش جدی مقامات كشورمان مواجه خواهد شد.
 
مستندات موجود در درجهان نشان می‌دهد كه نام "خلیج‌فارس" همیشه این بوده و خواهد بود، و تغییر نام لیگ فوتبال حرفه‌ای امارات با نام "خلیج عرب" قطعا با با واكنش جدی مقامات كشورمان مواجه خواهد شد.
 
گفتنی است كه كمیته برگزاری لیگ فوتبال حرفه‌ای امارات روز یكشنبه با اعلام تغییر نام این لیگ با عنوان "خلیج عربی"، نام جدید آن از فصل آینده اجرا خواهد كرد.


ویدیو مرتبط :
اقدام جدی بر بد حجابی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دو اقدام خارج از عرف جدید امارات: فراخوانی سفیر از تهران و لغو بازی تیم ملی ایران و امارات



  ,سفیر امارات,واکنش امارات به سخنان احمدی نژاد,بی بی سی فارسی,جزیره ابوموسی

 

دو اقدام خارج از عرف جدید امارات: فراخوانی سفیر از تهران و لغو بازی تیم ملی ایران و امارات

دیپلماسی - امارات دو اقدام خارج از عرف دیپلماتیک دیگر انجام داد.

به گزارش خبرآنلاین پس از آنکه محمود احمدی نژاد رئیس جمهور کشورمان بعدازظهر چهارشنبه در ادامه برنامه‌های چهارمین سفر هیات دولت به استان هرمزگان، در اجتماع مردم شهرستان «بوموسی» در جمع مردم این شهرستان سخن گفت، عبدالله بن زاید آل نهیان، وزیر امور خارجه امارات، سفر محمود احمدی‌نژاد به این جزیره را «نقض آشکار حاکمیت امارات بر سرزمین های خود!!» خواند.

 

بی بی سی فارسی در این باره اعلام کرد:«شورای ملی فدرال امارات متحده عربی نیز با انتشار بیانیه‌ای به سفر آقای احمدی نژاد به جزیره ابوموسی اعتراض کرد.»

در پاسخ به ادعای وزیرخارجه امارات، حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان بازدید احمدی نژاد رئیس جمهور اسلامی ایران از جزیره «بوموسی» را موضوعی داخلی دانست که در چارچوب سفر استانی رئیس جمهور صورت پذیرفته است.

 

وب سایت العربیه عصر پنجشنبه درباره اقدام تازه امارات نوشت: «دولت امارات متحده عربی پنجشنبه 12-4-2012 در اعتراض به سفر محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری اسلامی ایران به جزیره ابو موسی، سفیر خود را از تهران فراخواند. خبرگزاری دولتی امارات به نقل از وزارت امور خارجه این کشور اعلام کرد که سیف محمد عبید الزعابی سفیر امارات متحده عربی در جمهوری اسلامی ایران به منظور مشورت فراخوانده شده است. »

 

در همین حال رادیو امریکایی فردا گزارش داد که وبسایت خبری «گلف‌نیوز» چاپ دوبی گزارش داده که در کنار اعتراض‌های امارات، بحرین نیز به سفر رییس جمهوری ایران به جزیره ابوموسی اعتراض کرده است.

به گزارش این وب سایت، خلیفه‌ بن سلمان آل خلیفه، نخست وزیر بحرین، روز پنجشنبه سفر محمود احمدی‌نژاد به ابوموسی را «نقض تمامیت ارضی و توافق‌های دو جانبه طرفین بر سر جزایر تنب بزرگ، کوچک و ابوموسی» دانسته و در این زمینه با امارات ابراز همبستگی کرده است.

 

نخست وزیر بحرین ضمن تأکید بر برقراری ثبات و امنیت در منطقه، از ایران خواسته است تا از دست زدن به اقداماتی که موجب تخریب روابط و همکاری‌های ایران و کشورهای حاشیه خلیج فارس می‌شود، خودداری کند.

«گلف نیوز» همچنین اعلام کرده که در اعتراض به سفر رییس جمهوری ایران به ابوموسی، تیم ملی فوتبال امارات بازی دوستانه خود با ایران را که قرار بود سه شنبه هفته آینده در فجیره امارات برگزار شود، لغو کرده است./خبرآنلاین