اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

واكنش آمریكا و ارمنستان به دستگیری جاسوس زن آمریکایی در ایران



 

 

واكنش آمریكا و ارمنستان به دستگیری جاسوس زن آمریکایی در ایران

 

وزارت امور خارجه آمریكا در واكنش به دستگیری یك زن آمریكایی كه به اتهام جاسوسی در مرز ایران-ارمنستان دستگیر شد اعلام كرد كه هیچ اطلاعاتی در این زمینه ندارد.

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، "فیلیپ كرولی " سخنگوی وزارت امور خارجه آمریكا گفت: ما هیچ اطلاعاتی نداریم تا این رویداد را تایید كنیم.

زن آمریكایی 55 ساله‌ای به نام "حال تالایان " كه در بین دندان‌های خود تجهیزات جاسوسی (میكروفون) كار گذاشته و بدون ویزا از ارمنستان وارد ایران شده بود، توسط ماموران امنیتی بازداشت شد.

كرولی در عین حال گفت كه ما با مقامات ارمنستان و سوئیس (حافظ منافع آمریكا در تهران) تماس گرفتیم و نه ایران و نه ارمنستان هیچ سابقه‌ای از عبور یك شهروند آمریكایی یا تلاش برای عبور از مرز ایران-ارمنستان گزارش نداده‌اند.

مقامات ارمنستان پیش از این اعلام كرده بودند كه كسی با نام فوق وارد ارمنستان نشده است.

این زن آمریكایی 55 ساله در حالی بدون ویزا از خاك ارمنستان وارد ایران شده بود كه در بین دندان‌های خود تجهیزات فنی جاسوسی (میكروفون) كار گذاشته بود و توسط مأموران امنیتی دستگیر شد.

این جاسوس آمریكایی بعد از دستگیری توسط ماموران امنیتی كشورمان مدعی شد كه اگر جمهوری اسلامی ایران او را به ارمنستان تحویل دهد، توسط نیروهای امنیتی این كشور كشته می‌شود...../تحلیل:عصرایران


ویدیو مرتبط :
دستگیری جاسوس سیا در ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دستگیری جاسوس زن آمریکایی پس از ورود به ایران + عکس



 

دستگیری جاسوس زن آمریکایی پس از ورود به ایران + عکس

 

یک زن آمریکایی ۵۵ ساله که در دندان های خود تجهیزات جاسوسی کار گذاشته و بدون ویزا از ارمنستان وارد ایران شده بود، توسط ماموران امنیتی بازداشت شد.

 

به گزارش «نسیم» این زن آمریکایی که نامش "حال تالایان" است، در حالی که در دندان های خود تجهیزات فنی جاسوسی (میکروفون)کار گذاشته بود، توسط مأموران "گمرک نوردوز" دستگیر شد.

وی بعد از دستگیری اظهار کرد که اگر جمهوری اسلامی ایران او را به ارمنستان عودت دهد، توسط نیروهای امنیتی این کشور کشته می شود.../سایت شفاف