اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

واشنگتن: پس از تفاهم سیاسی، بر روی ضمائم فنی توافق هسته‌ای کار خواهیم کرد



اخبار, رسیدن ایران و 1+5 به تفاهم سیاسی

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا می‌گوید که در صورت رسیدن ایران و 1+5 به تفاهم سیاسی، طرفین تا اوایل تیر ماه برای نهایی کردن جزئیات ضمائم فنی توافق جامع فرصت خواهند داشت.

به گزارش فارس، «جنیفر ساکی» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در آخرین حضور خود در این مقام، به مسائل مختلف بین‌الملل اشاره کرد و موضع دولت متبوعه‌اش را در خصوص آنها گفت.

وی پس از تسلیت به خانواده مسافران هواپیمای خطوط هوایی جرمن‌وینگز، به مسئله یمن پرداخت و گفت: «حملات حوثی‌ها به رئیس‌جمهور یمن را محکوم می‌کنیم.»

ساکی به روابط کشورش با یمن هم اشاره کرد و گفت:‌«صبح امروز با عبدالهادی منصور (رئیس‌جمهور مستعفی یمن) تماس داشتیم و متوجه شدیم که وی، محل اقامت خود را ترک کرده؛ ما از محل اقامت فعلی وی خبری در دست نداریم.»

خبرنگاری از وی پرسید که آیا آمریکا از حمله احتمالی عربستان و دیگر کشورهای عضو اتحادیه عرب به یمن حمایت می‌کند.

خانم ساکی در پاسخ گفت: «عربستان با توجه به نزدیکی به مرزهای یمن، نگرانی‌های مشروعی در خصوص امنیت خود دارد.»

موضوع بعدی سوالات، گفت‌وگوهای هسته‌ای بود؛ جنیفر ساکی گفت که آمریکا و دیگر متحدانش در 1+5، برای رسیدن به توافق هسته‌ای تلاش می‌کنند و هیچ‌کس نمی‌خواهد به روزهای قبل از توافق ژنو بازگردد.

دور جدید مذاکرات از فردا پنج‌شنبه در لوزان سوئیس آغاز می‌شود، محمد جواد ظریف و جان کری برای پیوستن به گفت‌وگوها به سوئیس رفته‌اند. ایران و 1+5 تا 11 فروردین برای توافق بر سر چارچوب سیاسی توافق نهایی فرصت دارند.

خانم ساکی در خصوص روزهای پس از توافق احتمالی گفت: «اگر بر سر چارچوب توافق، به نتیجه‌ای مشترک برسیم، تا آخر ماه ژوئن (10 تیر) برای کار بر روی جزئیات ضمائم فنی توافق نهایی، زمان خواهیم داشت.»

 

اخبار سیاست خارجی - فارس


ویدیو مرتبط :
تحریم های جدید ترامپ بعد از اعلام پایبندی ایران به توافق هسته‌ای توسط دولت واشنگتن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واشنگتن: ‌پایان بحران سیاسی در مصر نیازمند توافق دوطرف است



‌بحران سیاسی در مصر,سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا,درگیری ها درمصر

واشنگتن: ‌پایان بحران سیاسی در مصر نیازمند توافق دوطرف است

‌ سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد پایان بحران سیاسی در مصر نیازمند توافق دو طرف درگیری‌ها در این کشور است.

به گزارش  فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که پایان بحران سیاسی در مصر نیاز توافق بوده و هنوز زمان برای انجام مذاکرات باقی مانده است.

آمریکا در حالی این سخنان را مطرح می‌کند که نماینده اعزامی آمریکا به مصر، قاهره را ترک کرده و دولت موقت مصر نیز اعلام کرد که گفت‌وگوها به شکست انجامید.

«جن پساکی» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که گفت‌وگوها در قاهره با نمایندگان ویژه از امارات، اتحادیه اروپا، قطر و آمریکا پایه‌ای اساسی برای ایجاد فضایی که مصر بتواند به جلو گام بردارد ایجاد کرد.

وی افزود: ما معتقدیم که هر گونه راه‌حلی نیازمند توافق دو طرف است. این تصمیمات می‌تواند توسط مصری‌ها برای مصری‌ها انجام شود. ما قاطعانه امیداواریم که آنها این تصمیمات را زود اتخاذ کنند.
پساکی گفت که واشنگتن درباره اظهارات اخیر دولت موقت درباره شکست مذاکرات نگران است.
وی افزود: هم اکنون زمان مشخص کردن مقصر نیست بلکه باید مذاکراتی را ایجاد کرد که بتواند به بازگرداندن آرامش برای مدت زمان طولانی کمک کند./فارس