اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

واشنگتن پست : تحریم ها جواب نداد ؛ ایران دو قدم دیگر به سمت هسته ای شدن برداشت



 

 

واشنگتن پست : تحریم ها جواب نداد ؛ ایران دو قدم دیگر به سمت هسته ای شدن برداشت

 

روزنامه واشنگتن پست در سرمقاله خود با عنوان " تهدید آشكار برنامه هسته ای ایران " به پیشرفت های هسته ای ایران طی سال های اخیر اشاره كرده و می نویسد این پیشرفت ها نشانگر این حقیقت است كه استراتژی مهار هسته ای ایران از سوی ایالات متحده آمریكا موفق نبوده است.

واشنگتن پست با اشاره به گزارش اخیر آژانس بین المللی انرژی هسته ای می نویسد :‌"‌ ایران دو قدم دیگر برای تولید بمب هسته ای برداشت . طبق گزارش روز جمعه آژانس بین المللی انرژی هسته ای ، ایران سری جدید از سانتریفیوژ های پیشرفته را نصب و راه اندازی كرده است و از سوی دیگر اقدام به نصب تعداد زیادی سانتریفیوز در مركز اتمی فردو در دل كوه های قم كرده است ، كه این مركز از امكان حمله احتمالی آمریكا یا اسراییل ایمن است."

منابع غربی پیشتر مدعی شده بودند تحریم ها روند هسته ای شدن ایران را متوقف کرده است.

واشنگتن پست می افزاید :‌" گزارش اخیر آژانس نشانگر این حقیقت است كه علی رغم تلاش ها و فعالیت های دولت اوباما در مهار خطرات برنامه هسته ای ایران ، این كشور قابلیت های هسته ای خود را توسعه داده است و تهدید تبدیل ایران به یك قدرت اتمی نه تنها از بین نرفته بلكه بیشتر شده است.

این روزنامه می افزاید :"‌ در گزارش های سخنگویان دولت آمریكا مدام به این مساله تاكید می شود كه تشدید تحریم ها در دو سال گذشته چه تاثیراتی بر اقتصاد ایران داشته است و گزارش های رسانه های ( غربی) درباره خرابكاری در تاسیسات هسته ای ایران با استفاده از ویروس های رایانه ای گزارش می دهند و برای مثال درباره  از كار افتادن هزار دستگاه سانتریفیوژ می نویسند  یا از ترور چندین دانشمند اتمی مهم در ایران گزارش می دهند .

این مقاله به گزارش ماه ژانویه سال جاری میلادی مركز سیاست دو حزبی آمریكا درباره  پیشرفت های برنامه هسته ای ایران اشاره كرده و به نقل از این گزارش می نویسد كه علی رغم همه سیاست های بازدارنده ، ایران به سرعت توسعه فعالیت های هسته ای خود ادامه داده و ماه به ماه بر این قابلیت های خود افزوده است به نحوی كه در شرایط كنونی قادر است ظرف 62 روز با غنی سازی بالا ،اورانیوم لازم برای تولید  یك بمب هسته ای را تولید كند و با تداوم روند كنونی این آمار در پایان سال 2012 به 12 روز خواهد رسید.

واشنگتن پست با انتقاد از بی سیاستی آمریكا در قبال برنامه هسته ای ایران و با تاكید بر این مساله كه وقایع جاری در خاورمیانه و موضوع بهار عربی ، دولت اوباما را مشغول به خود كرده و واشنگتن از توسعه برنامه های هسته ای ایران غافل مانده است ، تاكید می كند كه باید برای بازداشتن ایران از تولید سلاح هسته ای و جلوگیری از پیشرفت هسته ای روز افزون این كشور یك استراتژی جامع تدوین شود.

واشنگتن پست در پایان می نویسد : " آمریكا باید استراتژی خاص خودش را در قبال توسعه قابلیت های هسته ای ایران داشته باشد و تنها تشدید استراتژی سابق ( تحریم) مادامی كه رفتار هسته ای حكومت ایران تغییری نكرده كافی نیست.".../تحلیل:عصرایران


ویدیو مرتبط :
تحریم های جدید ترامپ بعد از اعلام پایبندی ایران به توافق هسته‌ای توسط دولت واشنگتن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

معاون ایرانی نتانیاهو به اوباما: اگر مذاکرات و تحریم ها جواب نداد، به ایران حمله کنید



شائول موفاز معاون نخست وزیر اسرائیل و رئیس حزب کادیما با تام دونیلون مشاور امنیت ملی آمریکا در روز پنج شنبه دیدار کرد. در طول گفتگویشان، اوباما وارد اتاق شد و به مدت نیم ساعت با موفاز گفتگو کرد.

به نقل از اسرائیل هایوم، مقامات اسرائیل این حرکت رئیس جمهور امریکا را شیوه ی حمایت وی از تصمیم نتانیاهو مبنی بر ائتلاف با کادیما می دانند.

مایکل اورن سفیر اسرائیل در آمریکا هم در این جلسه حاضر بود. موفاز در طول گفتگو از اوباما برای ایستادن در کنار اسرائیل و امنیت این رژیم تشکر کرد.

 

نخست وزیر اسرائیل , اخبار سیاسی

 

کاخ سفید درخصوص این دیدار بیانیه ای صادر کرده و آورده است: گفتگوها بسیار خوب پیش رفت.

موفاز در طول گفتگو با اوباما گفت: شکست سه دور از مذاکرات با ایران به معنای آن است که مجموعه ی جدیدی از تحریم های سخت علیه ایران از جمله تحریم صادرات نفت، باد اجرا شود.

وی افزود: اگر تمام تلاش ها از جمله تحریم های سخت با شکست مواجه شود، امریکا باید به ایران حمله نظامی کند.

موفاز گفت: ایران باید درک کند که اگر موجودیت ما تهدید شود، در صورت لزوم اسرائیل قادر خواهد بود که به تنهایی علیه ایران اقدام کند.../انتخاب