اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

واشنگتن: شرمن توانمندی‌های فوق‌بشری دارد



اخبار,اخبار بین الملل , وزارت خارجه آمریکا

 

اخبار بین الملل - واشنگتن: شرمن توانمندی‌های فوق‌بشری دارد

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به این سوال که شرمن چطور می‌تواند همزمان سمت دوم و سوم وزارت خارجه آمریکا را در اختیار داشته باشد، گفت او توانمندی‌هایی فوق‌بشری دارد.

به گزارش فارس، «جن ساکی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه در واکنش به انتصاب «وندی شرمن» به عنوان قائم مقام این وزارتخانه، به تعریف و تمجید از نماینده آمریکا در مذاکرات هسته‌ای با ایران پرداخت.

وی در پاسخ به این سوال که شرمن چطور می‌تواند همزمان نفر دوم و سوم وزارتخانه و در عین حال مذاکره‌کننده آمریکا در برابر ایران باشد، گفت شرمن «توانمندی‌های فوق‌بشری» دارد.

خانم شرمن در حال حاضر معاون «جان کری» وزیر خارجه آمریکا در امور سیاسی است. بنا بر اعلام وزارت خارجه آمریکا، وی با حفظ این سمت، از این پس تمامی اختیارات قائم مقام را نیز عهده‌دار خواهد شد.

قائم مقام پیشین وزارت خارجه آمریکا، «بیل برنز» دیپلمات کهنه‌کار این کشور بود که هفته گذشته از این سمت بازنشسته شد. گفته می‌شود وی نقش مهمی در مذاکرات دوجانبه با ایران داشته است.

بنا بر اعلام مقامات آمریکایی، آقای برنز همچنان به عنوان مشاور ویژه، تیم آمریکایی را در مذاکرات با ایران همراهی می‌کند. وزیر خارجه آمریکا هفته آینده در مسقط پایتخت عمان با «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران دیدار می‌کند که برنز هم در آن سفر آقای کری را همراهی خواهد کرد.

خانم ساکی در بخش دیگری از این نشست به دیدار امشب کری و «صائب عریقات» نماینده تشکیلات خودگردان در مذاکرات شکست‌خورده سازش پرداخت و گفت واشنگتن فعلا طرحی برای ارائه جهت از سرگیری این مذاکرات ندارد.

وی به مصوبه امروز پارلمان رژیم‌صهیونیستی هم اشاره کرد و گفت این اقدامات بر خلاف تلاش برای از سرگیری مذاکرات است. بر اساس این مصوبه، قرار است 400 واحد مسکونی جدید در شرق قدس احداث شود.
اخبار بین الملل - فارس

 


ویدیو مرتبط :
دوبله من از شرمن°•انیمیشن آقای نخودی و شرمن•°

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مذاکرات هسته ای ایران، جان کری را به فرانسه کشاند/شرمن مجهز به «توانایی های فوق بشری» جایگزین ویلیام برنز شد



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,مذاکرات هسته ای ایران

 

اخبار سیاست خارجی - مذاکرات هسته ای ایران، جان کری را به فرانسه کشاند/شرمن مجهز به «توانایی های فوق بشری» جایگزین ویلیام برنز شد

لوران فابیوس و جان کری، وزرای امورخارجه فرانسه و آمریکا، روز چهارشنبه در یک ناهار کاری در پاریس با یکدیگر ملاقات می‌کنند.

به گزارش تیک، وزارت امورخارجه فرانسه با انتشار بیانیه ای اعلام کرده که در این دیدار، موضوعاتی چون مذاکرات هسته‌ای ایران درباره پرونده هسته‌ای این کشور و همچنین بحران «دولت اسلامی» در عراق و سوریه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

ملاقات وزرای امورخارجه فرانسه و آمریکا در حالی است که کمتر از سه هفته به پایان مهلت مذاکرات هسته‌ای ایران، برای رسیدن به یک توافق جامع در این زمینه، باقی مانده است.

خبرگزاری فرانسه از پاریس نوشته که کاترین اشتون مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، روز جمعه در وین با نمایندگان شش کشور عضو گروه پنج به علاوه یک ملاقات خواهد کرد.

پس از این ملاقات، جان کری و جواد ظریف، وزرای امورخارجه آمریکا و ایران پشت درهای بسته با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو خواهند کرد.

روز گذشته، جواد ظریف در دیدار با وزیر امور خارجه نروژ که به تهران سفر کرده، درباره مذاکرات هسته‌ای بین ایران و گروه 1+5 گفت: «در صورتی که حقوق هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران به رسمیت شناخته شود، ایران آماده توافق است.»

علی لاریجانی، رئیس مجلس ایران و مذاکره‌کننده اسبق جمهوری اسلامی در مذاکرات هسته‌ای نیز امروز در زنجان گفت: «مسئله هسته‌ای از طریق مذاکرات در مسیر روشنی قرار گرفته و در درون مذاکرات نگاه‌ها به هم نزدیک شده است.»

وی اضافه کرد: «اگر عقلانیت در کشورهای 1+5 وجود داشته باشد می‌توان به تفاهم در زمینه هسته‌ای دست یافت.»

شرمن جایگزین برنز شد
وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده است که وندی شرمن، دستیار وزیر خارجه در امور سیاسی،  به سمت معاون وزیرخارجه نیز منصوب شده است.

خانم شرمن جانشین ویلیام برنز می شود که ماه گذشته بازنشسته شد.

وندی شرمن سرپرستی هیات آمریکایی را در مذاکرات هسته ای گروه پنج بعلاوه یک با ایران برعهده دارد.

به گفته سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، برنز برغم بازنشستگی، همچنان در مذاکرات هسته ای با ایران مشارکت خواهد داشت.

ساکی بیان داشت: خانم شرمن، توانایی های فوق بشری دارد و دیپلمات باتجربه و ورزیده ای است.
اخبار سیاست خارجی - تیک