اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

واشنگتن: ائتلاف مخالفان سوریه را منحل می‌کنیم



 نشست  ژنو 2 , مذاکرات ژنو

واشنگتن: ائتلاف مخالفان سوریه را منحل می‌کنیم

به دنبال عدم موافقت ائتلاف مخالفان سوریه برای مشارکت در نشست «ژنو 2» سفیر ‌آمریکا در سوریه تهدید کرد، این ائتلاف را منحل می‌کند.

 روزنامه لبنانی السفیر به نقل از یک منبع دیپلماتیک غربی نوشت که رابرت فورد، سفیر آمریکا در سوریه در نشست مخالفان در هفته گذشته در استانبول تهدید کرد که اگر این ائتلاف به مخالفت‌هایش برای مشارکت در ژنو 2 ادامه دهد، آن را منحل می‌کند.

بنا به گفته این منبع، رابرت فورد خطاب به ائتلاف مخالفان سوریه اظهار کرد: ما شورای ملی را تاسیس کردیم و سپس آن را به حاشیه راندیم. من ائتلاف مخالفان را تشکیل دادم و می‌توانم آن را کنار بزنم. این من بودم که با حمایت 100 کشور شما را روی کار آوردم.

منابع تصریح کردند: با وجود اینکه آمریکایی‌ها برگ برنده‌ای قوی‌تر از ائتلاف مخالفان سوریه ندارند، اما واشنگتن با اروپایی‌ها به جای ائتلاف مخالفان به مخالفان داخلی جهت مشارکت در ژنو 2 چراغ سبز نشان می‌دهند.

منابع اعلام کردند که انتظار می‌رود فرستاده‌ای از اتحادیه اروپا دیدارهایی با مخالفان داخلی سوریه داشته باشد.

روزنامه السفیر با اشاره به دیدار فورد و گروهی از معاونان وی با قدری جمیل، معاون نخست‌وزیر سوریه در امور اقتصادی و از مخالفان داخلی سوری نوشت: این دیدار نشانگر آن است که آمریکایی‌ها تلاش‌های بسیاری می‌کنند تا نشست ژنو 2 را در آخرین زمان اعلام شده آن که 23 و 24 نوامبر آتی است، برگزار کنند.

روزنامه السفیر همچنین فاش کرد که وزارت خارجه فرانسه برای نخستین بار پیشنهاد دیداری در سطح عالی رتبه با یکی از مخالفان داخلی در سوریه را داده تا کانال ارتباطی را با مخالفان داخلی باز کند. / ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
ائتلاف جدید مخالفان سوریه از سقوط قریب الوقوع رقه میگوی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خبر فوری الجزیره:به رسمیت شناختن ائتلاف مخالفان سوریه



به رسمیت شناختن ائتلاف مخالفان سوریه

شورای همکاری خلیج فارس ائتلاف جدید مخالفان سوری را به رسمیت شناخت.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

به گزارش واحد مرکزی خبر شبکه تلویزیونی الجزیره در خبری فوری اعلام کرد شورای همکاری خلیج فارس،‌ ائتلاف تازه تشکیل شده مخالفان سوری را که به عنوان نماینده سوریه در نشست های اتحادیه عرب شرکت خواهد کرد به رسمیت شناخت.

قرار است در نشست امروز شماری از وزیران امور خارجه کشورهای عربی مسئله به رسمیت شناختن ائتلاف جدید مخالفان سوری بررسی شود.

این اقدام شورای همکاری خلیج فارس درحالی صورت میگیرد که طی روزهای اخیر تشدید حملات تروریست ها در سوریه موجب مرگ شمار زیادی از سوری ها شده است. 

همچنین مخالفان دولت سوریه موسوم به شورای نظامی ارتش آزاد تمام سفرای کشورهای خارجی در دمشق را تهدید کردند در مدت 72 ساعت از این کشور خارج شوند .

مخالفان سوریه دیشب در پایتخت قطر توافقنامه ای را برای اتحاد با یکدیگر تحت عنوان ائتلاف ملی گروه های انقلابی و مخالف سوریه امضا کردند.

توافقنامه دوحه که خواستار براندازی نظام سوریه شده، با همه طرح ها و ابتکارهای بین المللی از جمله مأموریت الاخضر الابراهیمی فرستاده سازمان ملل متحد در تضاد است. در این توافقنامه برخلاف همه تلاشهای بین المللی قبلی برای گفتگو و مذاکره مخالفان با دولت سوریه، تأکید شده است که ائتلاف جدید حق هرگونه مذاکره با نظام سوریه را ندارد./تابناک