اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

واشنگتن‌پست: سیا برای جلوگیری از پیروزی اسد به مخالفان سوری آموزش می‌دهد



جنگ در سوریه , سازمان سیا

واشنگتن‌پست: سیا برای جلوگیری از پیروزی اسد به مخالفان سوری آموزش می‌دهد

مقامات آمریکایی به یک روزنامه این کشور گفته‌اند سازمان سیا به قصد جلوگیری از پیروزی بشار اسد در مقابل ارتش آزاد سوریه برای شورشی‌ها در اردن برنامه‌های آموزشی فراهم کرده است.

به گزارش فارس، روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست از قول مقامات این کشور گزارش داد سازمان سیا در حال انجام یک تلاش پنهانی برای آموزش مخالفان سوری است، در حالی که ارتش آزاد سوریه در جنگ با سوریه در حال شسکت است.

این مقامات که نام آنها افشا نشده ادعا کرده‌اند این مأموریت را کاخ سفید به سازمان سیا محول کرده و به خاطر تمایلی بوده که واشنگتن به حل و فصل سیاسی مسئله سوریه دارد. این سناریو بر اساس این اصل استوار است که درگیر شدن گروه‌ها در جنگ بهتر از آن است که یک طرف (بشار اسد) در آن پیروز باشد.

سازمان سیا طی هفته‌های گذشته گروه‌های شبه‌نظامی را به پایگاه‌هایی مخفی در اردن فرستاده تا تعداد شورشی‌های سوری بهره‌مند از آموزش‌ها و سلاح‌های سازمان سیا را به دو برابر افزایش دهد.

مقامات فعلی و سابق آمریکایی گفته‌اند سازمان سیا در سال جاری کمتر از 1000 شورشی را آموزش داده است./فارس

 


ویدیو مرتبط :
مخالفان سوری مرکز تجمع نیروهای امنیتی اسد در حلب را منهدم کر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واشنگتن: با هرگونه مصونیت قضایی اسد مخالفیم / نشست فوق‌العاده ائتلاف مخالفان سوری



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

واشنگتن: با هرگونه مصونیت قضایی اسد مخالفیم / نشست فوق‌العاده ائتلاف مخالفان سوری

در پی پیشنهاد رئیس ائتلاف مخالفان سوریه مبنی بر انجام مذاکرات با فاروق الشرع به عنوان نماینده نظام سوریه، واشنگتن با اعلام حمایت از حل سیاسی بحران سوریه اعلام کرد که طرح پیشنهادی رئیس ائتلاف ملی مخالفان سوری را در زمینه مذاکره با نظام اسد تایید می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه الجزیره، وزارت خارجه آمریکا ضمن اعلام حمایت خود از طرحی که معاذ الخطیب، رئیس ائتلاف ملی گروه‌های انقلابی و مخالف سوریه در زمینه مذاکره با نظام بشار اسد، رئیس‌جمهوری این کشور مطرح کرده گفت: اگر نظام دمشق اندک توجهی به برقراری صلح داشته باشد باید پای میز مذاکره بنشیند و از هم اکنون با ائتلاف مخالفان سوریه وارد مذاکره شود ما بطور جدی از درخواست الخطیب حمایت می‌کنیم.

ویکتوریا نولاند، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با تکرار اینکه "واشنگتن خواهان کناره‌گیری اسد از قدرت قبل از هرگونه روند انتقالی سیاسی در سوریه است"، گفت: ما در عین حال مخالف دستیابی اسد به هرگونه مصونیت قضایی هستیم.

نولاند گفت: از مدت‌ها پیش اعلام کرده‌ایم کسانی که دستشان به خون مردم در سوریه آلوده شده باید مواخذه شوند اما ملت سوریه باید شیوه‌ای را که این افراد را مجازات خواهد کرد، تعیین کند. تصور نمی‌کنم خطیب در آنچه که مطرح کرده چیزی درباره لزوم مصونیت مسئولین سوریه از جمله بشار اسد گفته باشد.

رئیس ائتلاف ملی مخالفان سوریه روز دوشنبه پیشنهاد انجام مذاکرات با فاروق الشرع، معاون رئیس‌جمهوری سوریه را در راستای دستیابی به یک راه حل مسالمت ‌آمیز در رابطه با درگیری‌های کنونی در این کشور مطرح کرد.

روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط نیز نوشت: در پی اعلام پیشنهاد جدید از سوی ائتلاف مخالفان سوریه این ائتلاف در چند آینده نشست فوق العاده‌ای را برگزار خواهد کرد. این نشست فوق العاده بنا به درخواست بعضی از اعضای ائتلاف مخالفان و در بررسی اظهارات معاذ الخطیب برگزار می‌شود.

در این راستا، جی کارنی، سخنگوی کاخ سفید نیز با اعلام حمایت خود از راه‌حل سیاسی برای حل بحران سوریه تاکید کرد: هرگونه راه حلی درباره سوریه شامل اسد نمی‌شود. موضع‌گیری آمریکا روشن است. موضع ما بر اساس خواسته‌های ملت سوریه است. ما از دستیابی به راه‌حل سیاسی برای بحران سوریه حمایت می‌کنیم. مردم سوریه صراحتا اعلام کردند که اسد مشروعیتش را از دست داده است. در این صورت باید روند انتقال دموکراتیک در جهت پاسخ‌گویی به خواسته‌های ملت سوریه آغاز شود.

شبکه العربیه نیز گزارش داد: انقلابیون سوری زندان‌هایی را برای مجازات ناقضین قانون ایجاد کرده‌اند.

براساس اعلام این شبکه انقلابیون در داخل شهر حلب زندانی ایجاد کرده‌اند که کسانی را که در درگیری‌ها به اسارت در می‌آورند چه وابسته به ارتش سوریه یا ناقضین قانون باشند در آنجا نگه می‌دارند.

بر اساس این گزارش این زندان هیچ گونه استاندارد و قوانین بین‌المللی زندان‌ها را رعایت نمی‌کند. در ریف ادلب نیز اوضاع به همین منوال است و انقلابیون زندان‌هایی را ایجاد کرده و دادگاه‌هایی را بر پا کرده‌اند و علیه دستگیر شدگان حکم صادر می‌کنند.

از سوی دیگر، روزنامه تودی زمان ترکیه نوشت: اشتون کارتر، معاون وزیر دفاع آمریکا روز دوشنبه وارد آنکارا، پایتخت ترکیه شد.

سفارت آمریکا در ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: کارتر در این سفر غیر منتظره با مسئولان ترکیه به بررسی تهدیدات احتمالی از سوی سوریه خواهد پرداخت.

این روزنامه نوشت: پیش بینی می‌شود کارتر با عصمت ایلماز، وزیر دفاع ترکیه مذاکره کند./ایسنا