اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

واریز 7 میلیارد تومانی به حساب یک شهروند


شاید برای شما یا اطرافیانتان اتفاق افتاده باشد که مبلغی به اشتباه توسط فردی و یا شماره حسابی ناشناخته به حسابتان واریز شده باشد و یا اینکه شما اشتباها مبلغی را به حسابی واریز کرده باشید.

باشگاه خبرنگاران: شاید برای شما یا اطرافیانتان اتفاق افتاده باشد که مبلغی به اشتباه توسط فردی و یا شماره حسابی ناشناخته به حسابتان واریز شده باشد و یا اینکه شما اشتباها مبلغی را به حسابی واریز کرده باشید.

اما این بار اتفاقی عجیب برای یکی از کابران دستگاه کارت خوان فروشگاهی افتاده است. داستان از این قرار است که فردی با حساب بانکی نه چندان بالا برای خرید به یکی از فروشگاه‌ها مراجعه و وقتی خرید الکترونیکی انجام می‌دهد، متوجه می‌شود که مبلغی بیش از 7 میلیارد تومان در حسابش است!

رسید این خرید که در تصویر ذیل آمده است، نشان می‌دهد 70 میلیارد و 964 میلیون و 242 هزار و 335 ریال موجودی حساب این شهروند است اما این فرد می‌گوید که مبلغی اندکی در حسابش پول داشته است. در ادامه این شهروند برای بررسی موضوع به دستگاه خودپرداز مراجعه می‌کند اما با کمال تعجب می‌بیند که این مبلغ واهی از حساب وی ناپدید شده است.

به جز این موضوع که به نظر می رسد شرکت پرداخت الکترونیک شاپرک در این زمینه اشتباهی عمل کرده باشد، نکته جالب توجه تاریخ فیش صادر شده است که تاریخ آن هنوز نرسیده و مربوط به اول آذرماه امسال است.

این درحالی است که شرکت پرداخت الکترونیک شاپرک این روزها در حال آماده سازی زمینه جهت اجرای طرح اخذ کارمزد از دارندگان پایانه های فروشگاهی است و این نگرانی وجود دارد که با افزایش حجم تراکنش‌ها، اشتباهاتی بزرگ برای مشتریان نظام بانکی ایجاد شود.

این طرح به گفته یکی از اعضای شورای پول و اعتبار، با توجه به اینکه گزارش بانک مرکزی تکمیل شده است، اولین دستور کار جلسه آتی شورای پول و اعتبار خواهد بود


ویدیو مرتبط :
واریز به حساب های ۲۲ درصدی ممنوع شد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

16 میلیارد تومانی که به حساب شخصی در دولت دهم واریز شده بود به حساب دولت بازگشت؟



لهام امین زاده معاون حقوقی رئیس جمهور

امین زاده پاسخ داد
16 میلیارد تومانی که به حساب شخصی در دولت دهم واریز شده بود به حساب دولت بازگشت؟

معاون حقوقی رئیس جمهور درباره اقدام این معاونت از انتقال 16 میلیارد تومان به حساب فردی در دولت دهم واکنش نشان داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ الهام امین زاده معاون حقوقی رئیس جمهور امروز بعدازظهر پس از پایان جلسه هیئت دولت در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران درباره این که آیا این معاونت اقدامی درراستای بازگشت 16 میلیارد تومانی که به حساب شخصی در دولت دهم واریز شده بود انجام داده است یا نه گفت: این مسئله به معاونت حقوقی رئیس جمهور ارجاع نشده و ما نیز در این رابطه اقدامی نکردیم.
 
وی در پاسخ به سوال دیگر باشگاه خبرنگاران درباره اینکه کدام یک از مصوباتی که معاون اول رئیس جمهور آن را لغو کرده بود انجام خواهد شد گفت: مصوبه طرح مهرآفرین و مصوبه مرخصی 6 ماه زایمان زنان شاغل مغایر با قانون شناخته نشده و در حال اجراست و منع قانونی ندارد./باشگاه خبرنگاران