اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

واریز یارانه های نقدی تا پایان مهر



 

 

یارانه

 

 

وزیر رفاه و امور اجتماعی گفت: یارانه های نقدی، اواخر مهر ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می شوند.

به گزارش ایرنا، سید صادق محصولی در چهارمین همایش سراسری مشاوران جوان كشور كه از امروز در سالن اجلاس سران در حال برگزاری است، در پاسخ به این سوال كه پیش از این اعلام شده بود یارانه های نقدی ابتدای مهرماه به حساب ها واریز می شود؟ اظهار داشت: از ابتدا نیز گفته بودیم كه یارانه ها تا اواخر مهر واریز خواهد شد.

خبرنگاری پرسید: چرا مسوولان در شهرستان های مختلف و طی سفر استانی، پروژه های مرتبط با خود را افتتاح نمی كنند؟ محصولی گفت: ما در شهرستان های گوناگون به عنوان نماینده هیات دولت حضور می یابیم و در این سفرها بحث وزارتخانه مطرح نیست..../تحلیل:ایرنا

واریز می شوند


ویدیو مرتبط :
واریز یارانه نقدی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پرداخت یارانه نقدی حداكثر تا پایان مهر



 

 

 

پرداخت یارانه نقدی حداكثر تا پایان مهر

 

پایگاه اطلاع‌رسانی دولت به نقل از سخنگوی كارگروه طرح تحول اقتصادی اعلام كرد: پرداخت یارانه نقدی حداكثر تا پایان مهر 89 خواهد بود.

محمد رضا فرزین سخنگوی كارگروه طرح تحول اقتصادی اعلام كرد: براساس آخرین تصمیم كارگروه طرح تحول اقتصادی، یارانه نقدی در مهرماه به حساب مردم واریز می‌شود و به زودی مرحله بعدی اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها شامل اصلاح قیمتها آغاز خواهد شد.

محمدرضا فرزین با تشریح نتایج نشست امروز این كارگروه اظهار داشت: سه موضوع در دستور جلسه امروز قرار داشت كه بر این اساس آخرین گزارش وضعیت حسابهای بانكی در پایان شهریور ماه ارائه شد و همچنین بسته پولی كه با همكاری بانك مركزی و وزارت اقتصاد تدوین شده بود، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

فرزین افزود: همچنین در این جلسه نحوه تعامل بانكها درخصوص بازپرداخت منابع كه طبق ماده 8 قانون هدفمندی یارانه‌ها باید در اختیار واحدهای تولیدی قرار گیرد، مورد بررسی قرار گرفت.

وی در ادامه اظهار داشت: طبق آخرین آمار سازمان هدفمندی یارانه‌ها حدود 60 میلیون نفر برای دریافت یارانه‌ و 17 میلیون خانوار ثبت نام كرده‌اند كه در مجموع از 90 درصد خانوارهایی كه فرمها را تكمیل كرده‌اند، كار ثبت نام 86 درصد انجام شده است.

در این جلسه مقرر شد سیاستهای پولی به گونه‌ای تنظیم شود كه انتظارات جامعه و عاملان اقتصادی به گونه‌ای شكل گیرد كه بتوان آثار تورمی كنترل شود و جمع‌بندی به گونه‌ای بود كه باید سیاست انضباط مالی و پولی رعایت شود.

سخنگوی كارگروه طرح تحول اقتصادی در ادامه به افتتاح حساب برای دریافت یارانه‌های نقدی توسط خانوارها اشاره كرد و افزود: این افتتاح حسابها می تواند مبنای بازپرداخت یارانه‌ها باشد كه طبق اعلام قبلی دولت، یارانه نقدی در مهرماه به حساب خانوارها واریز می‌شود.

وی افزود: در این جلسه مقرر شد نرخ سود و ارز به مرور كنترل شود تا بتوان تبعات احتمالی اجرای هدفمندی یارانه‌ها را با اتخاذ سیاستهای پولی مناسب كنترل كرد.

فرزین در ادامه به بحث نحوه تامین تنخواه لازم برای اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها اشاره كرد و اظهار داشت: طبق ماده 13 اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها به دولت اجازه داده شده كه تنخواهی به منظور اجرای این قانون در بودجه تعیین كند كه در این جلسه مقرر شد برای تامین این مبلغ از روشهایی استفاده شود كه پایه پولی تغییر نشود.

* پرداخت یارانه نقدی حداكثر تا پایان مهر

سخنگوی كارگروه طرح تحول اقتصادی در پایان زمان پرداخت یارانه‌های نقدی به حساب خانوارها را مهرماه ذكر كرد گفت: همچنین به زودی مرحله بعدی اجرای طرح قانون هدفمندی یارانه‌ها كه همان اصلاح قیمتها است، آغاز می‌شود و تا زمانی كه اصلاح قمیت ها صورت نگرفته است، مردم حق برداشت یارانه‌های نقدی را از حسابهای خود نخواهند داشت.