اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

واریز مابه‌التفاوت قیمت جدید و قدیم خودرو فروش فوری به حساب مشتریان



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

سایپا و ایرن خودرو اعلام کردند:

واریز مابه‌التفاوت قیمت جدید و قدیم خودرو فروش فوری به حساب مشتریان

مقامات مسئول در گروه خودروسازی سایپا و ایران خودرو اعلام کردند: تغییر قیمت مصوب محصولات تولیدی ایران خودرو ، معادل این تغییرات در مورد قراردادهای ایجاد شده ( فروش فوری و نقدی ) اعمال و به مشتریان مسترد خواهد شد.

حسن فروزان مهر مدیر بازاریابی و پیشبرد فروش محصولات خودروسازی سایپا در گفتگو با مهر گفت: با تغییر قیمت مصوب محصولات تولیدی این گروه ، معادل این تغییرات در مورد قراردادهای ایجاد شده ( فروش فوری و نقدی ) اعمال و به مشتریان مسترد خواهد شد.   

وی تاکید کرد: مشتریان از این بابت نگرانی نداشته باشند، چراکه در اولین فرصت مابه‌التفاوت به حساب آنان واریز خواهد شد.

در همین حال، عبداله بابایی معاون بازاریابی و فروش ایران خودرو معاون بازاریابی و فروش ایران خودرو نیز اعلام کرده است: با تغییر قیمت مصوب محصولات تولیدی ایران خودرو ، معادل این تغییرات در مورد قراردادهای ایجاد شده ( فروش فوری و نقدی ) اعمال و به نماینده و مشتریان مسترد خواهد شد.

فروش فوری و پیش فروش قطعی برخی محصولات ایران خودرو و سایپا با قیمت قبلی که 500 هزار تومان تا 4 میلیون تومان از قیمت‌های جدید (دیشب) بیشتر بود، به ترتیب از اواسط و اواخر بهمن ماه آغاز شد./خبرگزاری مهر

 

قیمت انواع خودرو در بازار ایران

 


ویدیو مرتبط :
مابه التفاوت مرحله اول و دوم هدفمندی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بازگرداندن مابه‌التفاوت قیمت جدید و قدیم به مردم / فروش خودرو با کاهش ۱۰ تا ۲۰ درصدی قیمت از شنبه



فروش خودرو,قیمت جددی خودرو,قیمت محصولات ایران خودرو,قیمت محصولات سایپا

بازگرداندن مابه‌التفاوت قیمت جدید و قدیم به مردم / فروش خودرو با کاهش ۱۰ تا ۲۰ درصدی قیمت از شنبه/ پایان بلاتکلیفی بازار خودرو

مسئولان ایران خودرو و سایپا اعلام کردند قیمت محصولات‌شان از صبح شنبه با قیمت‌های مصوب شورای رقابت عرضه و فروخته خواهد شد.

مسئولان ایران خودرو و سایپا اعلام کردند قیمت محصولات‌شان از صبح شنبه با قیمت‌های مصوب شورای رقابت عرضه و فروخته خواهد شد.

در همین حال، از شورای رقابت خبر می‌رسد کاهش قیمت خودروها براساس فرمول این شورا بین 10 تا 20 درصد خواهد بود، البته خودروسازان قول داده‌اند مابه‌التفاوت قیمت جدید و قدیم را به مشتریان خود بازگردانند.

بازار خودرو پس از گذشت بیش از دوماه بلاتکلیفی، می‌رود از صبح فردا شنبه، رونق گذشته خود را بازیابد؛ بازاری که در این دوران با توقف نسبی خرید و فروش، خودروسازان را در وضعیت نامناسبی قرار داده است.

پس از جار و جنجال‌های فراوان و فراز و نشیب‌های بسیار و با تعیین فرمول قیمت‌گذاری خودرو توسط شورای رقابت، مدیران ایران خودرو و سایپا وعده دادند که با محاسبه نرخ‌های جدید بر اساس فرمول شورای رقابت ، فروش محصولات‌شان از شنبه 14 اردیبهشت بر اساس قیمت‌های جدید انجام خواهد شد.

در این میان، معاون بازاریابی و فروش سایپا از فروش محصولات این شرکت از روز شنبه با قیمتهای شورای رقابت خبر داد و گفت: با محاسبه نرخهای جدید براساس فرمول شورای رقابت ، فروش محصولات این شرکت از شنبه 14 اردیبهشت بر اساس قیمتهای جدید انجام خواهد شد.

محمد علی قادری خاطر نشان کرد: مشتریان می توانند از روز شنبه با مراجعه به نمایندگی های فروش سایپا در سراسر کشور و یا سایت فروش اینترنتی سایپا، خودروهای انتخابی خود را براساس قیمتهای جدید خریداری کنند.

همچنین مدیر فروش گروه خودروسازی ایران خودرو گفت: فروش محصولات این گروه از روز شنبه آینده براساس مصوبات شورای رقابت آغاز می شود. عبداله بابایی افزود: مردم می توانند به صورت اینترنتی و هم به صورت حضوری در نمایندگیهای مجاز گروه خودروسازی ایران خودرو، خودرو مورد نیاز خود را با قیمتی که شورای رقابت اعلام کرده است، خریداری کنند.

وی افزود: قیمت خودروهای خریدارانی که از 17 بهمن اقدام به خرید خودرو از نمایندگی های مجاز ایران خودرو کرده اند هم بر اساس مصوباتی که از شنبه ارائه خواهیم داد، تعیین خواهد شد و چنانچه افزایش دریافت وجود داشته باشد به مشتریان بازگردانده می شود.

بابایی با عذرخواهی از شهروندان گفت: با مصوبات دولت و مستنداتی که به پلیس راهور دادیم از امروز مجوز شماره گذاری ارائه می شود و این دسته از مشتریان که حدود 70 هزار نفر هستند ، می توانند شماره و پلاکهای خود را دریافت کنند.

پیش از این، جمشید پژویان رئیس شورای رقابت از تعیین شاخص‌های فرمول قیمت خودرو براساس متوسط تورم 53.26 درصدی این صنعت خبر داده و گفته بود: تورم بخشی خودروهای کم‌تیراژ (به جز پراید، پژو، سمند و تیبا) معادل 53.26 درصد در نظر گرفته شده، ضمن اینکه برای چهار مدل خودروی پرتیراژ به طور مشخص تورم بخشی مشخص شده که در همین حدود است.

در همین حال، تورم بخشی پراید 131 با فرمان هیدرولیک بدون کیسه هوا 50.8 درصد، تیبا با فرمان هیدرولیک و کیسه هوا 52.1 درصد، سمند ال ایکس EF7 بنزینی با کیسه هوا 53.3 درصد، تیبا با فرمان هیدرولیک و کیسه هوا 52.1 درصد، پژو 405 با ترمز ضدقفل و کیسه هوا 59.7 درصد و رانا 49.4 درصد اعلام شده است.

از شورای رقابت خبر می رسد قیمت خودروها براساس فرمول شورای رقابت بین 10 تا 20 درصد کاهش خواهد یافت.

شورای رقابت دستورالعمل تعیین قیمت خودروهای ساخت داخل در هر سال را در جلسه اول اردیبهشت ماه خود به ترتیب زیر تصویب کرد:

بهای هر نوع خودرو در هر سال معادل خواهد بود با بهای آن خودرو در فروردین ماه سال قبل به اضافه حاصل ضرب بهای همان خودرو در فروردین ماه سال قبل در حاصل جمع نرخ تورم سالانه همان خودرو و 50 درصد تغییر شاخص کیفیت همان خودرو در طول سال تقسیم بر بدترین شاخص کیفیت در سال قبل منهای عدد ثابت 2 درصد بهای همان خودرو در فروردین ماه سال قبل ( بهره وری مورد انتظار).

1-pt= قیمت هر نوع خودرو در ابتدای سال پیشین

pt= قیمت هر نوع خودرو در سال مورد عمل

dz=تغییر شاخص کیفیت همان خودرو در طول سال تقسیم بر بدترین شاخص کیفیت پایین ترین کیفیت گروه خودروها در سال پیشین بر اساس اعلام موسسه ملی استاندارد.

d=نرخ تورم سالانه تولید همان خودرو در طول یکسال بر اساس گزارش رسمی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران

%2 بهره وری سالانه مورد انتظار از خودرو سازان نسبت به سال پیشین

مهر

 

قیمت انواع خودرو در بازار ایران