اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

واریز قسط اول طلب ایران در سوئیس


رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به اینکه قسط اول توافق ایران با 1+5 به حساب بانک مرکزی در سوئیس واریز شده و قسط دوم نیز ظرف یک یا دو روز آینده واریز می‌شود گفت: مشکلی برای برداشت پول قسط اول نداریم.

خبرگزاری مهر: رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به اینکه قسط اول توافق ایران با 1+5 به حساب بانک مرکزی در سوئیس واریز شده و قسط دوم نیز ظرف یک یا دو روز آینده واریز می‌شود گفت: مشکلی برای برداشت پول قسط اول نداریم.

ولی الله سیف پس از جلسه امروز هیئت دولت و در جمع خبرنگاران گفت: مذاکراتی با کارشناسان مالی گروه 1+5 داشتم که بیشتر به روند تسریع در روند پرداخت بدهی‌ها به کشور بود.

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به اینکه قسط اول به حساب بانک مرکزی در سوئیس واریز شده و قسط دوم ظرف یک یا دو روز آینده واریز می‌شود اظهارداشت: ما مشکلی برای برداشت پول قسط اول نداریم.

سیف خاطرنشان کرد: در حال حاضر، 3 بانک ژاپنی و یک بانک سوئیسی به طرف‌های بانکی ما اضافه شده‌اند و دامنه حضور بانک‌ها به عنوان طرف‌های مبادلات در حال افزایش است و این قابل پیش‌بینی بود. طرف‌های مذاکره پذیرفته‌اند که در کشورهای همسایه بانک‌هایشان فعال شود.

وی تصریح کرد: با رئیس کل بانک مرکزی سوئیس مذاکراتی داشتم و قرار شد حسابی در آنجا داشته باشیم و مبادلات بانکی بین دو کشور صورت گیرد. همچنین مذاکرات خرید طلا را داشته‌ایم که انشاالله عملیاتی می‌شود.

رئیس کل بانک مرکزی درباره علت تفاوت نرخ تورم اعلام شده از سوی مرکز آمار و بانک مرکزی، این امر را به دلیل روش‌های به کار رفته در تعیین نرخ تورم دانست و گفت: به نظرم مهم این است که هر دو گزارش، کاهش نرخ تورم را نشان می دهند.

سیف همچنین شیب افزایش قیمت‌های حامل انرژی در فازدوم هدفمندی را بسیار ملایم ارزیابی کرد.


ویدیو مرتبط :
رانندگی در ایران به قسط کشتن مردم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رویترز: هند قسط هفتم طلب ایران را واریز کرد


منابع خبری به رویترز اعلام کردند که هند ۵۵۰ میلیون دلار دیگر از بدهی نفتی به ایران را تحت توافق ژنو پرداخت کرد.

خبرگزاری فارس: منابع خبری به رویترز اعلام کردند که هند ۵۵۰ میلیون دلار دیگر از بدهی نفتی به ایران را تحت توافق ژنو پرداخت کرد.

این دومین قسط ۵۵۰ میلیون دلاری است که هند تحت توافق ژنو به ایران پرداخت می‌کند.

دو منبع صنعتی اعلام کردند که هند دومین قسط ۵۵۰ میلیون دلاری از بدهی نفتی را امروز، سه‌شنبه، طبق توافق موقت ژنو بین ایران و ۱+۵ (آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین بعلاوه آلمان) به تهران پرداخت کرده است.

خریداران آسیایی نفت ایران همچون ژاپن و کره جنوبی پیشتر بخشی از مبلغ بدهی خود بابت واردات نفت ایران را طبق برنامه زمانی که کشورهای ۱+۵ تعیین کرده بودند، تسویه کردند.

هند در ششم تیرماه نخستین بدهی نفتی خود به ایران به مبلغ ۵۵۰ میلیون دلار را پرداخت کرد و آن ششمین قسط از روند آزادسازی چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار دارایی‌های ایران است که بر اساس توافق هسته‌ای ژنو می‌بایست آزاد شود.

قسط‌ های قبلی نفتی ایران، توسط ژاپن و کره‌جنوبی به مبلغ دو میلیارد و ۵۵۰ میلیون دلار به بانک‌هایی در سوئیس و عمان واریز شده بود. به دلیل مشکلات بانکی، این پرداخت‌ها از طریق بانک مرکزی امارات و با درهم امارات تسویه شده است.