اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

وارونگی هوا در تهران تا دوشنبه ادامه دارد


معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران گفت: امروز سومین روز متوالی است که به دلیل وارونگی هوای تهران، شرایط کیفی هوا در وضعیت ناسالم قرار گرفته است و پیش‌بینی می‌شود شرایط وارونگی تا صبح دوشنبه ادامه داشته باشد.

خبرگزاری فارس: معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران گفت: امروز سومین روز متوالی است که به دلیل وارونگی هوای تهران، شرایط کیفی هوا در وضعیت ناسالم قرار گرفته است و پیش‌بینی می‌شود شرایط وارونگی تا صبح دوشنبه ادامه داشته باشد.

محمد رستگاری گفت: با توجه به اطلاعات دریافتی از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای سطح شهر تهران، وضعیت کیفی هوای تهران امروز به دلیل غلظت بیش از حد مجاز ذرات معلق با قطر کمتر از 2.5 میکرون، در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

رستگاری اظهار داشت: امروز سومین روز متوالی است که به دلیل وارونگی هوا، شرایط کیفی هوای پایتخت در وضعیت ناسالم قرار گرفته است و پیش بینی می‌شود شرایط وارونگی تا صبح دوشنبه ادامه داشته باشد.

وی ادامه داد: همچنین با توجه به پیش بینی‌های صورت گرفته شرایط ناسالم هوای تهران تا فردا ادامه دارد. از این رو رعایت نکات بهداشتی مانند کاهش تردد و فعالیت افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای از جمله بیماران قلبی و ریوی و افراد سالمند در فضاهای باز، عدم تردد غیر ضروری در معابر برای کلیه افراد به ویژه سالمندان و کودکان، پرهیز از انجام فعالیت‌های شدید بدنی و فعالیت‌های ورزشی در فضای باز، مراقبت از کودکان و خردسالان (در سنین مهد کودک ، پیش دبستانی و دبستان ) به منظور کاهش تردد و حضور در فضای باز، عدم استفاده از وسایل نقلیه شخصی تا حد امکان و عدم هرگونه فعالیت که موجب تشدید آلایندگی هوا شود مانند سوزاندن ضایعات ،عملیات قیرکاری،تردد با وسایط نقلیه معیوب، دقت در هنگام سوختگیری در جایگاه‌ها و جلوگیری از سر ریز شدن بنزین و سایر سوخت‌ها باید مد نظر قرار گیرد.


ویدیو مرتبط :
وارونگی و افزایش آلودگی هوای تهران دربرنامه پیشخوان خبر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کاهش ۳ تا ۵ درجه‌ای دمای هوا در پایتخت/بارش در تهران ادامه دارد



سازمان هواشناسی ,بارش باران در تهران

مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی :کاهش ۳ تا ۵ درجه‌ای دمای هوا در پایتخت/بارش در تهران ادامه دارد

مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی با بیان اینکه طی ۲ روز آینده دمای هوا در تهران ۳ تا ۵ درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد، گفت: بارش باران نیز در این کلان‌شهر تا فردا ادامه دارد.

عبدالرضا امیدوار شهری با بیان اینکه بارش باران در تهران تا بعدازظهر امروز از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود، اظهارداشت: بارش باران در این کلان‌شهر تا بعدازظهر فردا ادامه می‌یابد اما باید توجه داشت که از شدت بارش‌ها طی روز جمعه کاسته می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه بارش باران در تهران طی فرداشب کاملاً قطع می‌شود، افزود: بر همین اساس آسمان تهران نیز صاف خواهد بود.

وی درباره تغییرات دمایی در این کلان‌شهر یادآور شد: دمای هوای در کل کشور هم‌اکنون در حال کاهش است، بر همین اساس دمای هوای تهران نیز کاهش یافته است و پیش‌بینی می‌شود طی 2 روز آینده دمای هوا در این کلان‌شهر 3 تا 5 درجه سانتیگراد کاهش یابد.

به گفته امیدوارشهری، شنبه بیشترین کاهش دمای هوا را تجربه خواهیم کرد.

وی درباره وزش باد، خاطرنشان کرد: طی روزهای آینده تهران شاهد وزش شدید باد نخواهد بود اما برای استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان تا روز جمعه وزش شدید باد پیش‌بینی می‌شود.

/شبکه ایران