اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

واردات ۷۹۰ دستگاه خودروی سانگ‌یانگ/ ابهام در ارزش‌گذاری قیمت خودروهای وارداتی



واردات ۷۹۰ دستگاه خودروی سانگ‌یانگ/ ابهام در ارزش‌گذاری قیمت خودروهای وارداتی

اخبار,اخبار داغ,اخبار جدید

 

در 9 ماهه سال جاری 790 دستگاه خودروی سواری سانگ یانگ به ارزش تقریبی 11.4 میلیون دلار به کشور وارد شد.

براساس تازه‌ترین آمار گمرک ایران در 9 ماهه سال 1391 ارزش ریالی خودروهای وارداتی سانگ یانگ بالغ بر 140 میلیارد ریال شد. امسال کلیه خودروهای سانگ یانگ از طریق امارات وارد ایران شده‌اند و بزرگترین محموله وارداتی نیز شامل 120 دستگاه خودرو بوده است. البته ارزش خودروهای وارداتی اعلام شده از سوی گمرک بدون احتساب تعرفه 90 درصدی واردات و هزینه‌های دیگر مانند بیمه و عوارض شماره‌گذاری است.

در این مدت بیشترین خودروی وارداتی سانگ یانگ مربوط به مدل اکتیون به تعداد 382 دستگاه بوده است. همچنین 248 دستگاه کایرون، 100 دستگاه رکستون و 60 دستگاه رودیوس نیز در همین مدت وارد کشور شدند.

آمار واردات خودروهای سانگ یانگ طی سال جاری در حالی اعلام شده که گمرک ایران چندی پیش در اجرای تبصره 6 قانون خودرو و براساس مفاد صورت جلسه پنجم دی‌ ماه سال جاری کمیته مشترک گمرک و وزارت صنعت، معدن و تجارت ارزش خودروهای وارداتی سانگ‌ یانگ مدل 2013 را اعلام کرد. این در حالی است که نماینده محصولات سانگ یانگ در ایران ارقام اعلام شده از سوی گمرک درباره قیمت مدل‌های 2013 این شرکت را ناصحیح دانسته است.

گمرک ایران در آخرین بخشنامه خود قیمت انواع مدل‌های 2013 سانگ‌ یانگ را بین 11 تا 20 هزار دلار اعلام کرده بود. با این وجود نماینده سانگ یانگ در ایران اعلام کرده است که "قیمت اعلام شده برای خودروی اکتیون که به عنوان نمونه اعلام شده، قیمت خودروی مذکور با گیربکس دستی و غیراتوماتیک است. این در حالی است که این شرکت تاکنون حتی یک دستگاه از این نوع خودرو را وارد نکرده است و تمامی خودروهای اکتیون وارداتی فقط با گیربکس اتوماتیک وارد شده‌اند. بنابراین مبنای محاسبه قیمت خودروهای سانگ یانگ در بازار ایران اشتباه است."

همچنین این شرکت اعلام کرده است که "تاکنون حتی یک دستگاه از خودروی اکتیون با قیمت 110 میلیون تومان توسط این شرکت به فروش نرسیده است." این شرکت همچنین سهم خودروهای وارداتی از کل بازار خودروی کشور را سه درصد اعلام کرده است.

سانگ یانگ یکی از چهار خودروساز کره‌جنوبی بوده که در سال 1954 میلادی تاسیس شده است. هم‌اکنون سهام عمده این شرکت در اختیار شرکت هندی ماهیندرا&ماهیندرا است. شرکت سانگ یانگ در ایران بیشترین با نام خودروهایی مانند کوراندو، اکتیون، رکستون، کایرون، موسو، رودیوس و چیرمن شناخته می‌شود./خبر انلاین


ویدیو مرتبط :
بیابانگردی با خودروهای سانگ یانگ

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واردات 80 دستگاه خودروی سانگ یانگ در بهار 92/تمایل کره‌یی‌ها به تولید در ایران



خودروی سانگ یانگ,قیمت خودرو


واردات 80 دستگاه خودروی سانگ یانگ در بهار 92/تمایل کره‌یی‌ها به تولید در ایران

در سه ماهه نخست امسال 80 دستگاه خودروی کره‌ای سانگ یانگ مدل 2013 با ارزش بیش از 1.5 میلیون دلار وارد ایران شد.

به گزارش ایسنا، براساس تازه‌ترین آمار گمرک ایران در بهار سال 1392 معادل 80 دستگاه خودروی سواری سانگ یانگ در دو مدل رکستون و کایرون 2013 وارد کشور شد. گمرک ایران ارزش ریالی این خودروها را نیز حدود 38 میلیارد ریال اعلام کرده است. این خودروها تمام از طریق امارات وارد ایران شده‌اند.
البته ارزش خودروهای وارداتی اعلام شده از سوی گمرک بدون احتساب تعرفه واردات و هزینه‌های دیگر مانند بیمه، حمل خودرو و عوارض شماره‌گذاری اعلام شده است.

سانگ یانگ یکی از چهار خودروساز کره‌جنوبی و قدیمی‌ترین آنها بوده که در سال 1954 میلادی تاسیس شده است. شرکت هندی ماهیندرا&ماهیندرا در فوریه سال 2011 حدود 70 درصد از سهام سانگ یانگ را طی قراردادی خریداری کرد.

شرکت سانگ یانگ در ایران بیشترین با نام خودروهایی مانند کوراندو، اکتیون، رکستون، کایرون، موسو، رودیوس و چیرمن شناخته می‌شود. سان یانگ هم‌اکنون علاوه بر کره‌جنوبی در دو کشور روسیه و اوکراین نیز کارخانه تولید خودرو دارد.

اخیرا اعلام شد که سانگ یانگ قصد دارد تا پایان سال جاری یا اوایل سال آینده خط تولید خودرو را در ایران نیز راه‌اندازی کند. قرار است در فاز نخست خودروی شاسی بلند کوراندو سانگ یانگ در ایران تولید شود که به همین منظور امکانات و زیرساخت‌های لازم در قزوین فراهم شده است.

مجاب کردن شرکت سانگ یانگ به راه‌اندازی خط تولید در ایران می‌تواند موفقیت بزرگی برای ایران محسوب شود چرا که آمریکا در تازه‌ترین دور تحریم‌های خود صنعت خودروسازی کشورمان را هدف قرار داده که در این شرایط صادرات هرگونه قطعات خودرو به ایران بسیار دشوار شده است.

یک کارشناس حوزه واردات خودرو در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به اینکه براساس تحریمهای جدید آمریکا که از ابتدای ماه جولای اجرا شد واردات هرگونه قطعات خودرو به کشورمان دشوار شده است، افزود: شرکت‌های کشتیرانی نیز در این شرایط همکاری لازم را برای حمل قطعات خودرو به سمت ایران ندارند و در مجموع ریسک سرمایه‌گذاری در این حوزه بالا رفته است.

احسان غفوریان در عین حال با اشاره به اینکه شرکت سانگ یانگ با راه‌اندازی خط تولید خود در ایران موافقت کرده است، افزود: در همین راستا شرکت سیر و سفر رخش در قزوین خریداری شده و امکانات موجود در آن برای تولید خودروهای سانگ یانگ به کار گرفته خواهد شد.

مدیر فروش گروه رامک خودرو با بیان اینکه ارتباط مستقیم با شرکت‌های خودروسازی خارجی می‌تواند باعث بهبود وضعیت خدمات پس از فروش در داخل منجر شود، اضافه کرد: تحریم‌ها سرمایه‌گذاری خودروسازان خارجی را در ایران دشوار کرده اما باید تلاش کرد که به هر شکل ممکن تحریم‌ها را دور زده و زمینه حضور خودروسازان خارجی را در ایران فراهم کنیم./ایسنا