اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

واردات ۴۰۰ تن نارنگی و پرتقال از ترکیه!



 

 

این میوه های وارداتی با قیمتی بین 2200 تا 2500 تومان در بازار عرضه شده و باعث شد تا قیمت مرکبات به شدت کاهش یابد و حتی نارنگی لوکس شمال نیز با 50 درصد کاهش قیمت مواجه شود.

خبرآنلاین: مسئول حوزه کشاورزی بنیاد مستضعفان اعتقاد دارد به رغم اعلام ممنوعیت واردات میوه ظرف دو هفته گذشته 400 تن نارنگی و پرتقال از ترکیه وارد شده است.

اصغر تفضلی هرندی، مسئول حوزه کشاورزی بنیاد مستضعفان در نشست کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق بازرگانی تهران با انتقاد از واردات میوه گفت: «به رغم اعلام ممنوعیت واردات میوه ظرف دو هفته گذشته 400 تن نارنگی و پرتقال از ترکیه وارد شده و در بازار عرضه شده که لطمه بزرگی به بازار و میوه های داخلی وارد کرده است».

مسئول حوزه کشاورزی بنیاد مستضعفان ادامه داد: «این میوه های وارداتی با قیمتی بین 2200 تا 2500 تومان در بازار عرضه شده و باعث شد تا قیمت مرکبات به شدت کاهش یابد و حتی نارنگی لوکس شمال نیز با 50 درصد کاهش قیمت مواجه شود».

تفضلی هم چنین به سرمای زودرس امسال و بارش برف اشاره کرد و افزود: «سرمای زودرس امسال باعث شده تا در چند استان مثل ایلام، کرمانشاه، قزوین و... ذرت علوفه ای از بین برود به طوری که 70 تا 80 درصد محصول کاملا از بین رفته است.» تفضلی از بین رفتن ذرت علوفه ای را باعث افزایش 50 درصدی قیمت آن در جنوب دانست که بر روی قیمت تمام شده شیر نیز اثرگذار است.... / تحلیل : عصر ایران


ویدیو مرتبط :
پوست کردن یک تکه و با اشکال جالب پرتقال ، نارنگی و مرکبات

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واردات ۴.۶ میلیون تن گندم



 

واردات ۴.۶ میلیون تن گندم

 


۴.۶ میلیون تن گندم در سال گذشته به کشور وارد شد.

 


در سال گذشته بیش از چهار میلیون و ۶۶۴ هزار و ۴۰۰ تن گندم به ارزش یک میلیارد و ۱۸۰ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار با سهم ۹ و ۲.۱۴ درصدی از وزن و ارزش کل واردات به کشورمان طی این مدت، وارد کشور شد.

 


قیمت متوسط هر کیلو گندم وارداتی نیز در این مدت ۰.۳ دلار (معادل حدود ۳۰۰ تومان) بوده که این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۰.۴ (معادل حدود ۴۰۰ تومان) بود.

 


میزان واردات گندم به کشورمان در سال ۸۷ نیز پنج میلیون و ۷۳۷ هزار و ۹۰۰ تن به ارزش دو میلیارد و ۲۹ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار با سهم ۱۳ و ۳.۶۲ درصدی وزنی و ارزشی از کل واردات به کشورمان طی آن مدت بود.

 


مقایسه این ارقام نشان می‌دهد میزان واردات گندم به کشورمان طی سال گذشته نسبت به سال ۸۷ از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۱۸.۷۱ و ۴۱.۸۳ درصد کاهش داشته است.

 


این در حالی است که آمار گمرک کشور نشان می‌دهد روند واردات گندم در ۱۰ ماهه سال گذشته نسبت به مدت مشابه در سال ۸۷ صعودی و تنها در دو ماه پایانی سال ۸۸ روند این واردات کاهشی شد.

 


بیشترین میزان این افزایش نیز در ماه مرداد سال گذشته نسبت به مدت مشابه در سال ۸۷ بود که هشت هزار و ۸۹۶ درصد افزایش یافته بود.... /  خبرگزارى ايسنا