اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

واردات سگ و گربه در چه مواردی آزاد است؟



اخبار,اخبار اجتماعی , وزارت صنعت

ورود سگ و گربه برای تحقیقات پزشکی، آزمایشگاهی، سرم‌سازی وهمچنین‌ سگ‌های تربیت شده پلیس و سگ‌های راهنما برای روشندلان آزاد است و قوانین مخصوص به خود را دارد.

به گزارش ایسنا، ورود سگ و گربه ممنوع است مگر در موارد عنوان شده که در این صورت با موافقت وزارت صنعت، معدن و تجارت و پس از کسب نظر از سازمان دولتی ذیربط مجاز خواهد بود.

ترخیص کلیه حیوانات زنده منوط به ارائه‌ گواهی بهداشت کشور مبدأ است
همچنین ترخیص کلیه حیوانات زنده منوط به ارائه‌ گواهی بهداشت کشور مبدا بوده و منحصرا از گمرک خانه‌هایی که دارای پست قرنطینه دامی وزارت جهاد کشاورزی است قابل ترخیص خواهد بود.

بر اساس قوانین واردات و صادرات سال جاری که از سوی سازمان توسعه تجارت اعلام شده است، ورود و صدور حیوانات و پرندگان وحشی منوط به موافقت سازمان حفاظت محیط زیست است. اما ترخیص تخم پرندگان منوط به ارائه گواهینامه بهداشت کشور مبدأ بوده و منحصرا از گمرک خانه‌هایی که دارای پست قرنطینه دامی وزارت جهاد کشاورزی است، قابل ترخیص است.

بر اساس این گزارش، ورود و صدور تخم پرندگان وحشی منوط به موافقت سازمان حفاظت محیط زیست است و ورود تخم نطفه‌دار مرغ و سایرماکیان نیز به تشخیص وزارت جهاد کشاورزی بستگی دارد.

 

اخبار اجتماعی - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
گربه سگ ( این قسمت : گربه سگ 3001) بسیار زیبا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تعرفه واردات الاغ، سگ و گربه چقدر است؟



اخبار,اخباراقتصادی, واردات الاغ


 

حیواناتی مانند الاغ، گاوشیرى، بوفالو، گوسفند، جوجه مادرگوشتى،جوجه مادر تخمگذار، جوجه یکروزه، بوقلمون، میمون، نهنگ و دلفین، شتر، سگ وگربه براى تحقیقات پزشکى، پرندگان شکارى براى تحقیقات پزشکى، شتر مرغ و عوامل ماکرو ارگانیسم امسال با تعرفه چهار درصد به کشور وارد مى‌شوند.

به گزارش تابناک ، در لیست حیوانات زنده در گمرك، نام پرندگان زینتی به چشم نمی‌خورد. بر همین اساس حقوق ورودی مكتوبی برای این حیوانات در جدول تعرفه‌ها دیده نمی‌شود.

همین موضوع سبب شده در مبادی ورودی كشور، برخی فعالان گمركی عوارضی مطابق میل خود از واردكنندگان دریافت كنند.

حمید عطایی واردكننده پرندگان زینتی در گفت و گو با تابناک اقتصادی گفت: مهمترین مشكل ما در ورود پرندگان به كشور موضوع حقوق گمركی است. پس از وارد شدن به كشور، محموله‌ها در انبار گمرك می ماند تا حقوق تعیین شده از سوی بازرسان مشخص و پرداخت شود.

وی اضافه كرد: با توجه به اینكه ما با حیوان زنده سرور كار داریم نه كالا هر تعللی می‌تواند موجب مرگ حیوان و زیان واردكننده شود؛ به همین دلیل واردكننده نیز هر مبلغی كه از سوی ناظران گمركی تعیین می‌شود را پرداخت می‌كنند تا هرچه زودتر به حیوانات وارد شده خود دسترسی پیدا كنند.

او توضیح داد: نمی‌دانم نام این مبالغ دریافت شده را می توان حقوق ورودی گذاشت یا خیر اما هر بار با پیشنهاد رقمی متفاوت و بسته به نظر ناظر مواجه می‌شویم.

اما سایر حیوانات تعرفه‌هایی بین 4 تا 45 درصد دارند. حیواناتی مانند الاغ، گاوشیرى، بوفالو، گوسفند، جوجه مادرگوشتى،جوجه مادر تخمگذار، جوجه یکروزه، بوقلمون، میمون، نهنگ و دلفین، شتر، سگ وگربه براى تحقیقات پزشکى، پرندگان شکارى براى تحقیقات پزشکى، شتر مرغ و عوامل ماکرو ارگانیسم امسال با تعرفه چهار درصد به کشور وارد مى‌شوند.

جوجه مولد نژاد، مرغابى، غاز و ماکیان گینه اى، خرگوش و خرگوش صحرایى با تعرفه 15درصد به کشور وارد مى شوند، همچنین تعرفه واردات ملکه زنبور عسل 20 درصد و تعرفه واردات برخى گونه از ماکیان 30 درصد تعیین شده است.

براى واردات اسب مسابقه تعرفه 40درصد و براى واردات سگ و گربه معمولى تعرفه 45 درصد وضع شده است.


  اخبار ا قتصادی   -  تابناک