اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

واردات رسمی خودروی آمریکایی به ایران


رئیس انجمن واردکنندگان خودرو گفت:‌ نمایندگی رسمی شورولت تمام مراحل خود را در ایران طی کرده و از طریق کره جنوبی خودروهای آمریکایی شورولت وارد بازار ایران شده است.

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن واردکنندگان خودرو گفت:‌ نمایندگی رسمی شورولت تمام مراحل خود را در ایران طی کرده و از طریق کره جنوبی خودروهای آمریکایی شورولت وارد بازار ایران شده است.

فرهاد احتشام‌زاد در مورد آخرین وضعیت بازار واردات خودروی آمریکایی به ایران، اظهار داشت:‌ نمایندگی شرکت شورولت که از طریق کره جنوبی فعالیتش را در ایران آغاز کرده تمام مدارک و گواهی‌های لازم در زمینه استاندارد،‌محیط زیست و غیره را به طور قانونی طی و دریاقت کرده است.

احتشام‌زاد در مورد تمایل ورود شرکت‌های مختلف خودروساز خارجی به بازار ایران اینگونه توضیح داد که تقاضا برای حضور در بازار خودروی ایران افزایش یافته که بیشتر به منظور واردات خودروی آماده است.

به زعم احتشام انتقال تکنولوژی جدید مزیت واردات خودروهای خارجی به کشور است و افزود: نمایندگی‌ها باید بتوانند خود را با تکنولوژی روز مجهز کنند و موظف به ارائه خدمات پس از فروش مناسب هستند که در کنار آن آموزش‌های به روز نیز داده می‌شود.

وی خطاب به واردکنندگان خودرو گفت: از آنجایی که مردم در ایران به خودرو نگاه سرمایه‌ای دارند برندهایی در ایران ماندگار خواهند بود که سرمایه‌گذاری بلندمدتی داشته باشند چرا که خدمات پس از فروش به مشتری یکی از ارکان اصلی در بازار ایران است و در عین حال باید تکنولوژی خودروسازان خارجی در ایران به روز باشد.

احتشام‌زاد در مورد آمار واردات خودرو که در سال گذشته با 50 درصد کاهش روبه‌رو بوده اینگونه توضیح داد که در سال 93، به دلیل کاهش شدید تولید داخل در سال 92، و لجام‌گسیختگی بازار و نبود نظارت کافی آمار واردات خودرو به دو برابر رسید.در حالی که از سال 90 به بعد نیاز واردات خودرو در کشور سالانه 50 هزار دستگاه بوده است.

وی تصریح کرد: در سال 94 واردات خودرو به رقم واقعی خود یعنی همان 50 هزار دستگاه رسید که برای سال 95 هم همین رقم پیش‌بینی می‌شود.

به گفته رئیس انجمن واردکنندگان خودرو، دولت پیش‌بینی کرده است که در سال 1404، 10 درصد میزان تولید داخل خودرو وارد شود که اکنون این رقم 4 درصد است.

رئیس انجمن واردکنندگان خودرو  همچنین در پاسخ به اینکه امسال نیز معیار خودروی لوکس حجم بالای موتور 2500 سی‌سی در نظر گرفته شده در حالی که قرار بود قیمت نیز مد نظر قرار گیرد با اظهار تأسف از اینگونه معیارها گفت:‌ ما توضیحات و تحلیل‌های فنی خود را بر اساس مدل‌های دنیا به سازمان توسعه تجارت ارائه کرده‌ایم و معتقدیم تعیین مشخصات فنی محصول نشانگر لوکس بودن نیست بلکه قیمت آن هم باید مد نظر قرار گیرد.


ویدیو مرتبط :
آمریکایی ها برای مذاکره با ایران درخواست رسمی دادند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واردات خودروی آمریکایی به ایران ممنوع شد


با دستور و.زیر صنعت، مجوز جنجالی واردات خودروهای آمریکایی بالاخره لغو و اسامی ۲۴ مدل شورلت از فهرست خودروهای مجاز برای ورود به کشور در سال ۹۵ از سیستم ثبت سفارش حذف شد.

خبرگزاری مهر: مجوز جنجالی واردات خودروهای آمریکایی بالاخره لغو شد. حال دیگر هیچ خودروی آمریکایی حتی شورلت، اجازه ورود به ایران را ندارد.

آنگونه که از وزارت صنعت، معدن و تجارت خبر می‌رسد، محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت دستور لغو مجوز واردات این خودروهای لوکس را صادر کرده است. اکنون فهرست مجاز خودروهای وارداتی دیگر نامی از خودروهای آمریکایی به خود نمی‌بیند.

همین چند روز پیش بود که مقام معظم رهبری، با صراحت مخالفت خود را با ورود کالاهای مصرفی آمریکایی مجدد مورد تاکید قرار دادند و اعلام کردند که لزومی ندارد خودروهای آمریکایی به ایران بیایند.

ایشان به این نکته هم اشاره کردند که آمریکایی‌ها به علت مصرف زیاد و سنگین بودن این خودروها، رغبتی به خرید آنها ندارند؛ حالا در این شرایط ما بیاییم و از فلان کارخانه رو به ورشکستگی امریکا، خودرو وارد کنیم، این جای تعجب فراوان دارد.

پس از این سخنان بود که محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت با ابراز بی‌اطلاعی از صدور چنین مجوزی در وزارتخانه متبوعش، نامه رسمی امیرحسین قناتی، مدیرکل خودرو و نیرومحرکه این وزارتخانه را زیرسئوال برد و وعده داد که مجوز ورود خودروهای آمریکایی را لغو خواهد کرد.

ماجرا البته به بیستم دی ماه سال ۹۴ برمی‌گردد. زمانی که سازمان توسعه تجارت ایران در نامه‌ای به مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه گمرک ایران، اعلام کرد: «با توجه به نامه دفتر صنایع خودرو و نیرومحرکه درباره خودروی سواری قابل ورود با نشان تجاری Chevrolet با رعایت آئین‌نامه ضوابط فنی واردات خودرو و رعایت سایر مقررات و مطابق با مدل‌های مندرج در گواهی نمایندگی صادره مرکز اصناف و بازرگانان با اعتبار دوره زمانی ۲۹ آذرماه ۹۸، اقدام شود.» در واقع، امیرحسین قناتی، مدیرکل دفتر نیرو محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده بود که واردکننده در نظر دارد دو مدل خودرو شورولت AVEO و  TRAX کره جنوبی را در حجم موتورهای ۱۴۰۰ تا ۱۸۰۰در دو گروه شاسی‌بلند و هاچ‌بک وارد کشور کند.

حال با دستور محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت اسامی ۲۴ مدل شورلت از فهرست خودروهای مجاز وارداتی در سال ۹۵ حذف شده است.