اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

واردات خودرو متوقف شد



 

 

 

خودرو

 

 

ایرنا: مدیرکل دفتر آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات گمرک پیش‌بینی کرد: این سازمان از محل واردات خودرو در شش ماه دوم امسال درآمدی نداشته باشد.

حسین کاخکی افزود: 23 هزار و 758 دستگاه خودرو سواری به ارزش 476 میلیون دلار از ابتدای فروردین تا شهریور ماه سال جاری وارد کشور شده که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته 67 درصد و از لحاظ ارزش 77/64 درصد رشد داشته است.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه در شش ماهه ابتدای سال جاری ثبت سفارشی برای واردات خودرو انجام نشده و بطور طبیعی نیز مجوز ثبت سفارش شش ماه اعتبار دارد امکان ارایه آمار واردات خودرو در شش ماهه دوم سال وجود ندارد.

کاخکی ادامه داد: با توجه به اینکه در شش ماه اول بطور تقریبی ثبت سفارش خودرو متوقف شده بود بعید است که واردات خودرو در شش ماهه دوم سال انجام شود.

مدیرکل دفتر آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات گمرک با بیان آنکه ‌قطع واردات خودرو بر درآمدهای گمرکی موثر است،‌ گفت: زمانی که ثبت سفارش انجام نشود واردات خودرو نیز انجام نمی‌شود که این امر نیز بر مجموع درآمدهای گمرک تاثیرگذار خواهد بود.

گفتنی است،‌ '‌حمیدرضا فولادگر'عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به خبر توقف ثبت سفارش واردات خودرو عنوان کرد: کمیسیون صنایع برای توضیح علل این قضیه از وزرای اقتصاد، صنایع و بازرگانی جهت شرکت در جلسه این کمیسیون دعوت بعمل آورده است.

وی افزود: برخی اظهارنظرها حاکی است که بحث تحریم‌ها و آثار آن یکی از دلایل متوقف شدن ثبت این سفارشات است و به دلیل عکس‌العمل به تحریم‌ها این اتفاق افتاده است.

فولادگر با اشاره به درآمد درنظر گرفته شده از محل واردات خودرو به کشور که در بودجه سال 89 پیش‌بینی شده بود، عنوان کرد: البته قانون باید بطور کامل اجرا شود، اما اگر دلیل توقف ثبت سفارش واردات خودرو اقدامی در راستای مقابله با تحریم ها باشد، این موضوع منطقی است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: در پایان آخرین جلسه هیات دولت، این موضوع از وزیر صنایع و معادن پرسیده شد که وزیر صنایع در پاسخ به این سوال، با بیان اینکه ثبت سفارش واردات خودرو متوقف نشده است، علت تاخیر در ثبت سفارش واردات خودرو را ایجاد روال جدید در انجام ثبت سفارش عنوان کرد.

فولادگر خاطرنشان کرد: براساس سخنان وزیر صنایع در این مدت ثبت سفارش واردات خودرو متوقف نشده، بلکه روال ثبت سفارش تغییر یافته و منتظر تهیه فرم‌های جدیدی در این ارتباط بودند تا ثبت سفارش واردات خودرو براساس فرم‌های جدید انجام شود.

وی تصریح کرد: با توجه به اعلام وزیر صنایع قاعدتا باید از این پس ثبت سفارش واردات خودرو انجام شود..../تحلیل:عصرایران


ویدیو مرتبط :
متوقف کردن خودرو بدون abs

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ثبت سفارش واردات خودرو متوقف شد



 

 

 

ثبت سفارش واردات خودرو متوقف شد

 

تا پایان شهریورماه که برخی از مدلها برای ورود به کشور مجاز اعلام شدند، ثبت سفارش واردات خودرو انجام شده اما از پایان شهریورماه به بعد هیچ ثبت سفارش خودرویی صورت نگرفته است، ضمن اینکه وزارت بازرگانی در این راستا منتظر اعلام نظر کمیته خودرو وزارت صنایع و معادن است.

معاون کل سازمان توسعه تجارت ایران گفت: از مهرماه تاکنون هیچگونه ثبت سفارشی برای خودرو انجام نشده و وزارت بازرگانی منتظر اعلام نظر کمیته خودرو وزارت صنایع و معادن است.

حمید صافدل در گفتگو با مهر گفت: تا پایان شهریورماه که برخی از مدلها برای ورود به کشور مجاز اعلام شدند، ثبت سفارش واردات خودرو انجام شده اما از پایان شهریورماه به بعد هیچ ثبت سفارش خودرویی صورت نگرفته است، ضمن اینکه وزارت بازرگانی در این راستا منتظر اعلام نظر کمیته خودرو وزارت صنایع و معادن است.

معاون کل سازمان توسعه تجارت ایران افزود: ممنوعیتی برای واردات خودرو وجود ندارد و کمیته خودرو وزارت صنایع و معادن آمادگی دارد تا نمایندگی هایی که شرایط 4 گانه اخذ نمایندگی در کشور را احراز کرده اند را بررسی کرده و در مورد صدور مجوز آنها اعلام نظر نهایی صورت دهد.

وی درباره واردات خودرو از مناطق آزاد به سرزمین اصلی اظهارداشت: تصمیم ویژه‌ای برای معافیت مالیاتی و تخفیف در حقوق و عوارض گمرکی کالاهایی که از مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به سرزمین اصلی وارد می شوند، هنوز اتخاذ نشده است، البته ما موافق با در نظر گرفتن مشوقهایی برای واردات کالا از مناطق آزاد به سرزمین اصلی مشروط به اینکه فرآیند ارزش افزوده بر روی آن صورت گرفته باشد، هستیم و معتقدیم که این امر باعث رونق در فعالیت مناطق آزاد خواهد شد.

به گفته صافدل، ورود کالا به مناطق آزاد تابع مقررات عمومی صادرات و واردات کشور نیست و ضوابط مخصوص خود را دارد، اما اگر کالا از مناطق آزاد به سرزمین اصلی وارد شود، آنگاه تابع مقررات عمومی کشور است و حکم همان کالایی را در اجرای مقررات دارد که از یک کشور بیگانه، به ایران وارد می شود..../تحلیل:عصرایران