اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

واردات خودروهای لوکس کمیته امداد را از گمرک استعلام کنید!



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

در گذشته واردات خودروهای لوکس از سوی برخی افراد از جمله ورزشکاران انجام می‌شد اما دولت این امتیاز را از آنها گرفت.

محمد حسین برخوردار، رییس مجمع واردات در گفتگو با خبرنگار ایلنا در خصوص واردات خودروهای لوکس از سوی کمیته امداد اظهار داشت: در گذشته واردات خودروهای لوکس از سوی برخی افراد از جمله ورزشکاران انجام می‌شد اما دولت این امتیاز را از آنها گرفت.

وی افزود: اما این موضوع هم بعید به نظر می‌رسد که کمیته امداد اقدام به واردات خودروهای لوکس کرده باشد زیرا این کمیته بزرگ‌ترین سازمان متولی خیریه کشور است اما در صورتی که یک در هزار این اتفاق رخ داده باشد اصول مدیریتی این کمیته زیر سوال می‌رود.

وی تصریح کرد: برای روشن شدن این موضوع بهتر است واردات خودرو رااز گمرک استعلام بگیرید.

به گزارش ایلنا، وزیر کشور در نخستین جلسه علنی مجلس در هفته گذشته به واردات ۲۷۰۰۰ دستگاه خودرو از سوی ۱۰۰ نفر از سوی کمیته امداد و پیش از آن به وجود پول‌های کثیف اشاره کرده بود که واکنش فتاح رییس کمیته امداد را درپی داشت.

فتاح رییس کمیته امداد امام در خصوص واردات خودروهای لوکس توضیح داد موضوع از این قرار بود که طبق مصوبه دولت دهم، ساکنان مناطق جنوب کشور با کارت اقامت خود، می‌توانستند خودرو وارد کنند، البته باید تاکید کرد که مددجویان کمیته امداد در نقاط مرزی هم زندگی می‌کنند و تعدادی از افراد که از پول و سرمایه کافی برخوردار بودند، کارت این افراد را گرفته و مبلغی ناچیز در حدود یکصد هزار تومان به این افراد داده و با کارت آن‌ها اقدام به واردات خودرو کرده اند و کمیته امداد امام (ره) حتی یک مورد هم اقدام به واردات خودرو نکرده است.

به گزارش ایلنا، به نظر می رسد نسبت دادن چنین اقداماتی به سازمان هایی که مورد اطمینان همه هستند و عدم ارائه مستندات به رسانه ها برای چنین ادعاهایی باعث بی اعتمادی مردم و بی توجهی به نیازمندان خواهد شد.

اخبار اقتصادی - ایلنا

 


ویدیو مرتبط :
ممنوعیت واردات خودروهای لوکس به ایران!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واقعیت واردات خودرو لوکس توسط کمیته امداد


اشاره وزیر کشور به ورود اتومبیل های گرانقیمت آن هم به تعداد 27000 دستگاه توسط 100 نفر از سوی کمیته امداد یکی از موارد مطرح شده در خصوص وجود پول های کثیف بود.

خبرگزاری میزان: موضوع حضور وزیر کشور در نخستین جلسه علنی مجلس در هفته جاری جهت ارائه توضیحات مربوط به سخنرانی دو ماه پیش او- که در آن به وجود پول های کثیف در روندهای انتخاباتی اشاره شده بود- در روزهای اخیر نقل محافل رسانه ای است.
 
اشاره وزیر کشور به ورود اتومبیل های گرانقیمت آن هم به تعداد 27000 دستگاه توسط 100 نفر از سوی کمیته امداد یکی از موارد مطرح شده در خصوص وجود پول های کثیف بود.

اما واقعیت این ادعا چیست؟

واقعیت آن است که دولت گذشته جهت ایجاد رونق در برخی مناطق محروم کشور از جمله فعال کردن اقتصاد جزایر خلیج فارس اجازه واردات خودرو به ساکنین این جزایر با فرمول هر نفر یک خودرو را صادر کرده بود و ناگفته پیداست که توان و بضاعت مالی چنین اشخاصی فرصت خرید خودرو ، آن هم از نوع لوکس را غیرممکن نموده و شهروندان ساکن این مناطق از سوی برخی دلالان مورد سوءاستفاده قرار گرفته و در ازای پرداخت مبلغ ناچیزی به هر کدام از صاحبان این مجوزها و وارد کردن خودروهای وارداتی سودهای میلیاردی به جیب زده اند.
 
سئوال مهمی که در این میان مطرح می شود این است که آیا ابلاغ چنین مصوبه ای توسط دولت گذشته با توجه به امکان سوء استفاده از آن امری معقول و توسعه گرا بوده یا خیر؟ در مقام پاسخ، تنها به این موضوع باید بسنده کرد که بسیاری از کسانی که قرار بوده از طریق اجرای چنین مصوبه‌ای توانمند شوند ، در مقام عمل با دریافت مبلغ ناچیزی ، تعهدات سنگینی را به عهده گرفته اند که چه بسا تا پایان عمر تاوان آن را خواهند داد.
 
در چنین شرایطی نسبت دادن واردات خودروهای لوکس به کمیته امداد به عنوان سازمانی که چنین کاری درآن صورت نگرفته است ، آیا سبب کاهش اعتماد عمومی به بزرگترین سازمان متولی خیریه کشور نخواهد بود؟ چراکه کمیته امداد حتی یک خودرو نیز با شرایط مذکور وارد نکرده و خود به نوعی به نمایندگی از مددجویانی که این چنین مورد سوء استفاده قرار گرفته اند و ضرورت دفاع از حقوق آنان، مدعی جدی به شمار می رود.