اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

واردات بنزین به نفع ماست



اخبار ,اخبار اقتصادی ,واردات بنزین

 

اخبار اقتصادی - واردات بنزین به نفع ماست

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس با تاکید بر به صرفه بودن واردات بنزین به کشور گفت که بنزین تولیدی در پتروشیمی‌ها می‌تواند به محصول گران قیمت‌تری تبدیل شود.

علی مروی با اشاره به اختلاف نظرها بر سر آلایندگی بنزین تولید داخل اظهار کرد: من فکر می‌کنم واردات بنزین برای ما بهتر است چراکه بنزینی که در پتروشیمی‌ها تولید می‌شود می‌تواندبه محصول گران قیمت‌تری تبدیل شود لذا واردات بنزین به نفع ما خواهد بود.

معاون وزیر سابق نفت با اشاره به اعمال تحریم‌ها علیه کشورمان در سالهای گذشته یاد آور شد: در آن زمان ما ناچار به تولید بنزین در داخل بودیم من خودم در دوران مسئولیتم پیگیر این موضوع بودم زیرا همان زمان هم برخی کارشناسان نفتی بر سر آلوده بودن یا نبودن بنزین‌های تولید داخل اختلاف نظر داشتند اما نهایتا ‌گفتند که بنزین تولیدی آلایندگی ندارد.

مروی بابیان این که بنزین تولید پتروشیمی‌ها درتهران توزیع نشده است، تصریح کرد: بنابراین آلودگی تهران ربطی به بنزین تولید داخل ندارد.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس با بیان این که آلودگی بنزین نمی‌تواند تنها عامل آلودگی هوا باشد، اضافه کرد: ماشین‌های غیر استاندارد حتی اگر بنزین یورو 4 هم داشته باشند باز هم سوخت ناقصی خواهند داشت و تولید آلودگی می‌کنند.

وی در پایان با اشاره به اظهاراتی مبنی بر این که گفته می‌شود بنزن موجود در بنزین‌های تولید داخل از حد مجاز بیشتر است، تاکید کرد که با وجود این اختلاف‌نظرها و به صرفه بودن واردات، واردات بنزین به نفع ما خواهد بود. 

اخبار اقتصادی - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
1- چرا یادگیری IDE به نفع ماست؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نادری:واردات بنزین نداریم



 

 

نادری:واردات بنزین نداریم

 

معاون امور گمرکی گمرک ایران یکی از دغدغه ها را تجارت مسافری اعلام کرد و با بیان اینکه از ۲۰ میلیارد دلار کالای قاچاق تنها ۲۰ میلیون دلار کشف می شود، گفت: در ۷ ماه ابتدای امسال ۲۰ هزار و ۷۸۰ دستگاه خودرو به ارزش ۴۴۵ میلیون دلار وارد کشور شده است.

به گزارش خبرنگار مهر محمدرضا نادری امروز در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر در مورد اقدامات گمرک برای ساماندهی کالای همراه مسافر به ویژه طلای خارجی گفت: حجم تردد کالای مسافری سالانه ۳۰ درصد رشد دارد.

معاون امور گمرکی گمرک ایران عنوان کرد: مسافرهایی هستند که تجارت مسافری می کنند و این موضوع به عنوان یکی از دغدغه های گمرک مطرح است، براین اساس سامانه ای برای ثبت، ضبط و تردد مسافران تعبیه شده است.

کشف ۲۰ میلیون دلار از ۲۰ میلیارد دلار کالای قاچاق

وی یکی از معضلات گمرک را حجم ورود کالای مسافری ذکر و تصریح کرد: برای ورود و خروج طلا بانک مرکزی دستورالعمل صادر کرده است، میزان عرف طلای همراه مسافر ۱۵۰ گرم است.

نادری این نظریه که بعضا از سوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز عنوان می شود مبنی بر اینکه بخش عظیمی از کالای قاچاق از جمله طلای خارجی از طریق مبادی رسمی به داخل کشور صورت می گیرد را به شدت رد کرد و گفت: این نظریه ها غیر کارشناسی است.

این مقام مسئول در گمرک کشور اضافه کرد: اینکه گفته می شود ۷۰ درصد از کالای قاچاق از طریق مبادی رسمی صورت می گیرد را رد می کنم، چگونه ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز به چنین نتیجه ای رسیده است؟ این نظریه ها توسط افرادی عنوان می شود که حتی نسبت به قوانین و مقررات گمرکی آگاهی ندارند.

نادری خطاب به ستاد مبارزه با قاچاق خاطرنشان کرد: از ۲۰ میلیارد دلار کالای قاچاق وارد شده به کشور تنها ۲۰ میلیون دلار که ۶۰ درصد آن هم مشروبات الکلی بوده است، کشف شده است، پس بقیه این کالاها چه شده است؟ سازمانها برای رفع تکلیف از خود مشکلات را بر گردن سایر سازمانها می اندازند تا خود را نجات دهند.

واردات بنزین و خودرو

وی در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار مهر در مورد واردات بنزین گفت: طی ۷ ماه ابتدای امسال واردات بنزین به کشور نداشته ایم و در فهرست ۲۲۰ قلم کالایی که سهم عمده در واردات کشور دارند، واردات بنزین مشاهده نمی شود. در عین حال آماری تفکیک شده مربوط به صادرات بنزین نداریم.

معاون امور گمرکی گمرک ایران در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار مهر در مورد میزان واردات خودرو به کشور طی ۷ ماه ابتدای امسال عنوان کرد: طی این مدت بالغ بر ۲۰ هزار و ۷۸۰ دستگاه خودرو به ارزش ۴۴۵ میلیون دلار وارد کشور شده است.

وی افزود: این تعداد دستگاه در مقایسه با تعداد خودروهای وارداتی در مدت مشابه سال گذشته ۲۶ درصد کاهش را نشان می دهد. همچنین این تعداد ۱.۶ درصد از کل واردات کشور را تشکیل می دهند..... /  خبرگزارى مهر