اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

واردات ایران در 9 ماه گذشته چگونه بود؟/ بیشترین کالاهایی که وارد شد



اخبار,اخبار اقتصادی ,کالاهای وارداتی

 

اخبار اقتصادی - واردات ایران در 9 ماه گذشته چگونه بود؟/ بیشترین کالاهایی که وارد شد

بر اساس آخرین آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران از کارنامه تجاری 9 ماهه می توان گفت که فاصله صادرات و واردات به یکدیگر نزدیک شده است.

در نه ماهه سال 1393 حجم واردات 38 میلیارد و 462 میلیون دلار ثبت شده است.

به گزارش خبرآنلاین عمده‌ترین اقلام وارداتی طی 9 ماه منتهی به آذر سال 93 شامل دانه گندم سخت به ارزش 1.299 میلیون دلار و سهم ارزشی 38.3 درصد، ذرت بسته‌بندی شده به هر شکل و میزان به ارزش 1.193 میلیون دلار سهم ارزشی 3.1 درصد، برنج به ارزش 1.119 میلیون دلار و سهم ارزشی2.91 درصد، کنجاله سویا به ارزش 1.003 میلیون دلار و سهم ارزشی 2.61 درصد، وسایل نقلیه موتور پیستونی درونسوز تناوبی جرقه‌ای- احتراقی با حجم سیلندر بیشتر از 1500 سانتی مترمکعب اما از 3 هزار سانتی متر مکعب بیشتر نباشد به ارزش 983 میلیون دلار و سهم ارزشی 2.56 درصد، بوده است.

اخبار,اخبار اقتصادی ,کالاهای وارداتی

 
گفتنی است بیشترین حجم واردات در 9 ماه منتهی به آذر امسال مربوط به کشورهای امارات متحده عربی، چین، جمهوری کره، ترکیه و هند بوده است.

در بخش واردات به تفکیک پنج کشور عمده طرف معامله طی 9 ماه منتهی به آذر سال 93، کشور امارات متحده عربی با سهم ارزش دلاری 23.89درصد و سهم وزنی 21.31  درصد پیشتاز واردات به ایران است. پس از آن کشور چین با سهم ارزشی 23.34 درصد و سهم وزنی 13.22 درصد در رتبه دوم، جمهوری کره با سهم ارزش دلاری 8.04 درصد و سهم وزنی 3.75 درصد در رتبه سوم، ترکیه با سهم ارزش دلاری 7.37 درصد و سهم وزنی 8.73 درصد در رتبه چهارم قرار دارد. هند نیز با سهم ارزش دلاری 7.31 درصد و سهم وزنی 8.54 درصد جایگاه پنجم را در واردات به خود اختصاص داده است.

 

اخبار,اخبار اقتصادی ,کالاهای وارداتی

 
  این آمار نشان می‌دهد واردات ایران به امارات متحده عربی از نظر ارزشی با افزایش 23 درصدی نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته افزایش داشته است. چین به عنوان دومین طرف معامله ایران در میان کشورهای نام برده است. واردات از چین با ارزش 8 میلیارد و 978 میلیون دلار و از نظر وزنی 3 میلیون و 903 هزار تن همراه بوده است.

اخبار,اخبار اقتصادی ,کالاهای وارداتی

اخبار اقتصادی - خبرآنلاین

 


ویدیو مرتبط :
واردات چه کالاهایی سودآور است

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بیشترین واردات ایران چه کالاهایی است؟


در هفته‌ای که گذشت کالاهای «ماشین‌آلات و دستگاه‌ها برای خاک‌سنگ، سنگ‌معدن»، «قطعات منفصله جهت تولیدخودرو»، «ماشین‌های قالب‌گیری»، «ذرت دامی»، «ماشین‌های لفاف‌کردن » در صدر لیست کالاهای وارداتی به ایران از نظر ارزش(دلار)، قرار داشتند.

خبرگزاری ایسنا: در هفته‌ای که گذشت کالاهای «ماشین‌آلات و دستگاه‌ها برای خاک‌سنگ، سنگ‌معدن»، «قطعات منفصله جهت تولیدخودرو»، «ماشین‌های قالب‌گیری»، «ذرت دامی»، «ماشین‌های لفاف‌کردن » در صدر لیست کالاهای وارداتی به ایران از نظر ارزش(دلار)، قرار داشتند.

بر اساس آمار منتشر شده از سوی سامانه جامعه گمرک ایران، در روز چهارشنبه 14 بهمن ماه، معادل 9 میلیون و 525 هزار و 3 دلار کالای «ماشین‌آلات ودستگاه‌ها برای خاک‌سنگ، سنگ‌معدن»، به ایران وارد شده است و در این روز، این کالا از حیث ارزش (دلار)، در صدر لیست کالاهای وارداتی به ایران قرار داشته است.

همچنین در روز پنجشنبه، 15 بهمن ماه «قطعات منفصله جهت تولیدخودرو»، با ارزش معادل 13 میلیون و 43 هزار و 883 دلار از حیث ارزش (دلار)، در صدر لیست کالاهای وارداتی به ایران قرار گرفته است.

در روز شنبه 17 بهمن ماه نیز از «ماشین‌های قالب‌گیری»، معادل 4 میلیون و 268 هزار و 478 دلار به ایران وارد شده است و این کالا در صدر لیست واردات کالا به ایران از حیث ارزش(دلار)، قرار گرفته است.

همچنین در روز یکشنبه 18 بهمن ماه، از کالای« ماشین‌آلات و دستگاه‌ها برای خاک سنگ، سنگ معدن و...»، معادل 15 میلیون و 983 هزار و 52 دلار کالا به ایران وارد شده است و این کالا در این روز درر صدر لیست کالاهای وارداتی به ایران قرار دارد.

در روز دوشنبه 19 بهمن ماه نیز، «ذرت دامی»، در صدر لیست کالاهای وارداتی به ایران قرار گرفته است؛ از این کالا معادل 6 میلیون و 541 هزار و 632 دلار کالا به ایران وارد شده است.

همچنین در روز سه‌شنبه 20 بهمن ماه نیز از کالای «ماشین‌های لفاف‌کردن »، معادل 10 میلیون و 23 هزار و 203 دلار کالا به ایران وارد شده است و این کالا در روز سه شنبه در صدر کالاهای وارداتی به ایران قرار گرفته است.