اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

واحدهای مسکن مهر تا «مسکن» شدن چه کمبودهایی دارند؟



اخبار,اخبار اقتصادی ,مسکن مهر

 

اخبار اقتصادی - آب، برق، گاز، مدرسه، کلانتری و ... واحدهای مسکن مهر تا «مسکن» شدن چه کمبودهایی دارند؟

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر گفت: ۶۶۰ هزار واحد مسکن مهر در کشور فاقد آب هستند، ۶۷۵ هزار واحد برق ندارند و ۷۱۵ هزار واحد نیز گازکشی نشده‎اند و تمام آنها مشکل دفع فاضلاب دارند.

احمد اصغری مهرآبادی در جلسه شورای مسکن که در استانداری استان برگزار شد، اظهار کرد: در کشور قرارداد دو میلیون و ۳۲۰ هزار واحد مسکن مهر منعقد شده که تاکنون یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد نازک‎کاری آن به اتمام رسیده است.

وی با بیان اینکه یک میلیون و ۲۵۰ هزار واحد افتتاخ شده است، اضافه کرد: ۱۴۴ هزار واحد نیز آماده بهره‎برداری بوده و درصد پیشرفت مسکن مهر در سطح کشور ۸۲ درصد است.

اصغری مهرآبادی ادامه داد: میزان تسهیلات پرداخت شده برای مسکن مهر ۴۵ هزار میلیارد تومان بوده که تصویب شده ۶۰ هزار میلیارد تومان پرداخت شود و دولت در حال حاضر با ۵۰ هزار میلیارد تومان آن موافقت کرده است.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر افزود: برابر قانون ساماندهی، دستگاه‎های متولی مکلف به تأمین خدمات زیربنایی و روبنایی هستند.

وی گفت: تا شش ماهه اول سال جاری هزار میلیارد تومان جهت تکمیل پروژه‎هایی که آماده تحویل و اسکان هستند با اولویت‎بندی اختصاص داده شده است که با معرفی وزارت راه و شهرسازی اعلام می‎شود که هر پروژه به چه چیزی احتیاج دارد و در مورد آنها تصمیم‎گیری‎ نهایی صورت می‎گیرد.

اصغری مهرآبادی اظهار کرد: یکشنبه هفته آینده در جلسه‎ای که با وزیر نیرو داریم در مورد نحوه اقدام درباره این پروژه‎ها تصمیم‎گیری خواهد شد.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر یادآور شد: ۶۶۰ هزار واحد مسکن مهر در کشور فاقد آب هستند، ۶۷۵ هزار واحد برق ندارند و ۷۱۵ هزار واحد نیز گازکشی نشده‎اند و تمام آن‌ها مشکل دفع فاضلاب دارند.

وی با اشاره به خدمات روبنایی گفت: در این زمینه مشکل جدی وجود ندارد و ۲۲۵۰ مدرسه، ۸۴۰ باب مسجد، ۴۵۰ واحد درمانی و ۳۰۰ کلانتری ساخته شده است.

اصغری مهرآبادی با اشاره به مسکن مهر لرستان بیان کرد: بیشتر مشکلات مسکن مهر استان به خاطر جانمایی است که در کل کشور این مشکل وجود دارد.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر خاطرنشان کرد: در بحث بیمه برابر مصوبه دولت دهم ۵۲۰۰ تومان باید گرفته شود که در استان‎های مختلف با سلیقه‎های متفاوت عمل می‎کنند. باید از مردم ۵۲۰۰ تومان گرفته شود. قرار است نامه‎ای تنظیم شود که دولت تعهد کند مابه‎التفاوت را بپردازد تا کار تعطیل نشود.

وی با اشاره به بحث مالیات مسکن مهر گفت: در اغلب آن‌ها مشکل مالیاتی داریم و در بعضی مناطق حتی ۱۴ برابر نیز گرفته می‎شود.
اخبار اقتصادی - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
فروش اقساطی واحدهای مسکن مهر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تعدادی از واحدهای مسکن مهر پایتخت به زودی واگذار می شود



 

 

تعدادی از واحدهای مسکن مهر پایتخت به زودی واگذار می شود

 

 

وزیر راه و شهرسازی گفت: در حال حاضر تعدادی از واحدهای مسکن مهر در شهرهای جدید پرند، پردیس و هشتگرد آماده واگذاری است که به زودی افتتاح و به متقاضیان واگذار می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی نیکزاد درباره عدم صدور سند مالکیت مسکن مهر برای زنان گفت: از ابتدا قرار بر این بوده و سند واحدهای مسکن مهر به نام زنان صادر نمی شود و همواره در واگذاری زمین شهری سند به نام مرد بوده است.

نیکزاد تصریح کرد: اما زنان سرپرست خانوار و خانم هایی که بالای ۳۵ سال سن داشته باشند، سند مالکیت مسکن مهر به نام خودشان صادر خواهد شد.

وی همچنین در پاسخ به سئوالی درباره زمان افتتاح پروژه های مسکن مهر در تهران اظهار داشت: تاخیری در افتتاح واحدهای مسکن مهر در پایتخت اتفاق نیافتاده و یک سری از این واحدها در حال افتتاح است.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت ، وزیر راه و شهرسازی افزود: در حال حاضر تعدادی از واحدها در شهرهای جدید پرند، پردیس و هشتگرد آماده واگذاری است که بعد از بازگشت رئیس جمهور از سفر نیویورک به طور رسمی افتتاح و به متقاضیان واگذار می شود..... /  خبرگزارى مهر