اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هیگ: با وجود پیشرفت، توافق حتمی نیست



توافق هسته ایی

هیگ: با وجود پیشرفت، توافق حتمی نیست

وزیر خارجه انگلیس دقایقی پیش اعلام کرد که با وجودی که مذاکرات پیشرفت داشته است، اما رسیدن به توافق هنوز حتمی نیست.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، ویلیام هیگ گفت هنوز مسائل مهمی در مذاکرات بر سر مذاکرات هسته ای ایران، حل نشده باقی مانده و اطمینان ندارد که با وجود "پیشرفت های بسیار خوب" در این دور مذاکرات به یک توافق دست باند.

وی گفت: "این مذاکرات پیشرفت بسیار خوبی داشته است و به پیشرفت مثبت خود ادامه می دهد. اما هنوز مسائل حل نشده مهمی باقی مانده است، پس واضح است کار تمام نشده است."

هیگ افزود: "هنوز زود است که بگوییم امروز به نتیجه موفقیت آمیزی خواهیم رسید."

/مهر

 


ویدیو مرتبط :
با وجود تحریم در علوم و فناوری پیشرفت کردیم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اشتون: مذاکرات پیشرفت مشخصی داشت/ ظریف: اراده لازم برای رسیدن به توافق وجود دارد/از نتیجه مذاکرات نا امید نشدم



گفت‌وگوهای هسته‌یی

در نشست خبری مشترک با ظریف
اشتون: مذاکرات پیشرفت مشخصی داشت/29 آبان ادامه مذاکرات در ژنو

رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: مذاکرات ایران و 1+5، 20 نوامبر (29 آبان) از سر گرفته می‌شود.

به گزارش ایسنا، کاترین اشتون، نماینده 1+5 در گفت‌وگوهای هسته‌یی با ایران، افزود: در جلسه طولانی حضور داشتیم و سه روز درگیر مذاکرات سازنده بودیم و از حضور وزیران خارجه در این‌جا سپاسگذاریم.

او ادامه داد: مجددا 20 نوامبر (20 آبان) در ژنو مذاکرات ایران و 1+5 برگزار می‌شود.

اشتون در پاسخ به سوالی گفت: همان طور که ظریف هم گفت درگیر مذاکرات سخت بودیم و هدف‌مان این است که به نتیجه برسیم و به این محل برمی‌گردیم که به این مساله بپردازیم.

وی در پاسخ به این پرسش که نقش فرانسه در این مذاکرات چگونه بود؟ گفت: فرانسه نقش مهمی را در 1+5 ایفا می‌کند و امروز هم همین طور بود؛ به همراه همکاران دیگر. من از تمام وزیران تشکر می‌کنم.

 


----------------------------------------------------------------
در نشست خبری مشترک با اشتون
ظریف: اراده لازم برای رسیدن به توافق وجود دارد/از نتیجه مذاکرات نا امید نشدم

وزیر خارجه ایران با بیان این که شش کشور (1+5) شاید تفاوت‌های نظری داشته باشند اما امید داریم به یک توافق دست یابیم، گفت: پیشرفت‌هایی داشته‌ایم و امید داریم کمی پیش‌تر به توافق برسیم.

به گزارش ایسنا، دکتر محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران، در نشست خبری مشترک با کاترین اشتون در پاسخ به سوالی درباره نقش فرانسه و موضع این کشور افزود: انتظار داریم اعضای 3+3 دیدگاه خود را داشته باشند و از همه آن‌ها برای حضور در کنفرانس قدردانی می‌کنم.

او در پاسخ به این که آیا از موضع فرانسه نارحت هستید؟ گفت: طبیعی است وقتی به جزییات می‌پردازیم تفاوت‌هایی هست. ناامید نشدم. زیرا جلسه خوبی بود و بیش از دو ساعت صحبت کردیم. آن چه که مهم است اراده برای خاتمه دادن به این شرایط است. توافق حاصل خواهد شد. این اراده را داریم که درنشست بعدی گام‌های رو به جلویی برداریم. اما تفاوت‌هایی داریم به همین دلیل مذاکره می‌کنیم. اگر تفاوت نداشتیم که تا ساعت یک صبح (به وقت محلی) مذاکره نمی‌کردیم.
/ایسنا