اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هیگ: ایران گام‌های ملموس بردارد/آماده روابط بهتر با تهران هستیم



مذاکرات بین ایران و 1+5 در نیویوریک

در مصاحبه با بی بی سی
هیگ: ایران گام‌های ملموس بردارد/آماده روابط بهتر با تهران هستیم

وزیر خارجه انگلیس با اشاره به اینکه در نشست آلماتی به ایران پیشنهاداتی شده، تصریح کرد که ما نمی‌گوییم که تنها تهران باید رویه‌اش را تغییر دهد، ما همه آماده‌ایم به آن واکنش نشان دهیم اما تغییرات عملی باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس، ویلیام هیگ وزیر امور خارجه انگلیس در گفت‌وگویی تلویزیونی با بی‌بی‌سی درباره مذاکرات بین ایران و 1+5 در نیویوریک گفت: من نکته‌های زیادی از صحبت‌های آقای حسن روحانی را مثبت می‌دانم همانطور که به آقای ظریف وزیر خارجه ایران گفتم، ما برای رابطه بهتر آماده هستیم.

ویلیام هیگ افزود: البته مهم این است که تغییر لحن و تغییر شیوه گفتار ایران با عمل همراه شود، اقداماتی که ما بتوانیم به آن پاسخ دهیم و بقیه دنیا نیز متناسب با آنها گام بردارند.

وی تصریح کرد: فکر می‌کنم که می‌توانیم باهم کار کنیم، تغییر لحن مهم است ولی کارهای زیادی باید انجام شود.

وزیر امور خارجه انگلیس با اشاره به اینکه درباره مسئله هسته‌ای موارد مشخصی وجود دارد، ابراز داشت که آقای روحانی درباره شفافیت در برنامه هسته‌ای صحبت کرد که این شفافیت ضروری و مهم است، ایران می‌تواند با آژانس بین المللی انرژی اتمی همکاری کند و قطعنامه‌های شورای حکام آژانس و شورای امنیت را بپذیرد.

وی ابراز داشت که بنابراین مسائل مشخصی وجود دارد که می‌تواند ایران انجام دهد تا بتواند نشان دهد، تغییری روی داده است و ماهم در پاسخ تائید می‌کنیم.

ویلیام هیگ تصریح کرد که ما آماده این کار هستیم و من می‌خواهم مردم ایران این را بدانند که لندن ترجیح می‌دهد با تهران روابط بهتری داشته باشیم که این نفع مردم همه کشورهاست. ایران باید برای رسیدن به آنجا گام‌های ملموسی بردارد.

وی با اشاره به اینکه در نشست آلماتی به ایران پیشنهاد شده در ازای گام‌های عملی، تحریم‌های بین المللی علیه ایران کاهش پیدا کند، تصریح کرد: ما نمی‌گوییم تنها ایران باید رویه‌اش را تغییر دهد، می‌گوییم ما همه آماده‌ایم به آن واکنش نشان دهیم اما تغییرات عملی باشد.

وزیر خارجه انگلیس با بیان اینکه بازگشایی سفارت انگلیس نیاز به اعتمادسازی در طول زمان است تاکید کرد که لازم است لندن اطمینان یابد که سفارت، می‌تواند به راحتی کارهای یک سفارت را انجام دهد.

وی با بیان اینکه از سرگیری کار سفارت انگلیس نیاز به ارائه تضمین‌هایی دارد، گفت: بخشی هم درباره جبران خسارتی است که در حمله به سفارت به اموال و ساختمان سفارت در تهران وارد شد./فارس

 


ویدیو مرتبط :
روحانی : ایران به دنبال روابط بهتر با آمریکا بعد از اجر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وزیر خارجه انگلیس: برای ارتقای گام به گام روابط با تهران آماده‌ایم



تماس وزیر خارجه انگلیس با صالحی

هیگ: برای ارتقای گام به گام روابط با تهران آماده‌ایم

وزیر خارجه انگلیس در تماس تلفنی با وزیر خارجه ایران، برای ارتقای گام به گام روابط دوجانبه ابراز آمادگی کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، «ویلیام هیگ» وزیر خارجه انگلیس در تماس تلفنی با «علی اکبر صالحی» وزیر خارجه ایران برای ارتقای گام به گام روابط با تهران اعلام آمادگی کرد.

در بیانیه‌ای که وزارت خارجه انگلیس منتشر کرده، هدف از این تماس «رایزنی در مورد روابط دوجانبه و مناسبات بین‌المللی پس از انتخابات ریاست‌جمهوری ایران»، اعلام شده است.

هیگ در این تماس بر ضرورت رفع فوری دغدغه‌های بین‌المللی در مورد برنامه هسته‌ای ایران تاکید کرده و برای ارتقای روابط بر مبنایی گام به گام و متقابل، با ایران اعلام آمادگی کرده است.
وی همچنین از تصمیم خود برای دیدار با وزیر خارجه ایران در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در ماه سپتامبر، خبر داد/فارس