اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هیگل: تهدیدات اسرائیل ایران را وادار به مذاکره کرد



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

ادعای وزیر دفاع آمریکا
هیگل: تهدیدات اسرائیل ایران را وادار به مذاکره کرد

پایگاه «بلومبرگ» گزارش داده است که «چاک هیگل» در یک جلسه خصوصی به نوعی از فشارهای اسرائیل علیه ایران تمجید کرده و آن را یکی از عوامل اصلی موافقت ایران با مذاکره در مورد برنامه هسته‌ای دانسته است.

به گزارش خبرگزاری فارس، گزارش شده است که «چاک هیگل» وزیر دفاع آمریکا مدعی شده فشارهای اسرائیل، نقش بزرگی در متقاعد کردن ایران به مذاکره داشته است.

این ادعا را «جفری گلدبرگ» خبرنگار حامی اقدام نظامی علیه ایران در پایگاه «بلومبرگ» منتشر کرده است. وی با اشاره به اظهارات «جان کری» وزیر خارجه آمریکا که گفته بود واشنگتن در برابر حربه‌های هراس‌آفرینی از مذاکره با ایران دست نمی‌کشد، نوشته است که قصد دارد نظرات بخش دیگری از دولت «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا را نشان دهد.

به نوشته گلدبرگ، هیگل هفته گذشته در پاسخ به این سوال که آیا «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل از تاکتیک هراس‌آفرینی استفاده می‌کند، گفته است: فکر می‌کنم نخست‌وزیر نتانیاهو مثل هر نخست‌وزیر دیگری که اسرائیل داشته، به درستی نسبت به نیازهای امنیتی آینده این کشور نگران است. سابقه او نشان می‌دهد که در این مورد بسیار صریح بوده است.

هیگل که این اظهارات را در نشستی در پنتاگون مطرح می‌کرده، در مورد تهدیدات رژیم‌صهیونیستی گفته است: این درست است که تحریم‌ها ضربه اقتصادی بزرگی وارد کردند. حتی بسیاری از سران ایرانی هم به این موضوع اذعان کرده‌اند. و فکر می‌کنم ایران با اطلاع از اینکه اسرائیل این کشور را تهدیدی برای بقای خود می‌داند، دارد به فشار مداوم از جانب اسرائیل پاسخ می‌دهد. فکر می‌کنم تمام این‌ها در کنار هم، احتمالا باعث شده تا ایرانی‌ها به اینجایی که هستیم برسند.

وی در ادامه نتانیاهو را از تلاش برای تخریب مذاکرات هسته‌ای تبرئه کرده و گفته است: فکر نمی‌کنم او به عمد دنبال به هم زدن مذاکرات باشد.

/فارس

 


ویدیو مرتبط :
جواب ایران به تهدیدات اسرائیل

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

استقبال اسرائیل از مذاکره مستقیم ایران و آمریکا



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

استقبال اسرائیل از مذاکره مستقیم ایران و آمریکا

اسرائیل از مذاکرات احتمالی میان ایران و آمریکا استقبال کرد.

به گزارش عصر ایران به نقل از رویترز، "دانی ایالون" معاون وزیر امور خارجه اسرائیل گفت: مخالفتی با مذاکرات مستقیم میان آمریکا و ایران نداریم؛ مذاکره ای که جو بایدن معاون رئیس جمهور آمریکا آن را مطرح کرد.

بایدن ابتدای هفته پیشنهاد مذاکره مستقیم میان تهران و واشنگتن را مطرح کرده بود.

ایالون افزود: چنین گفتگویی میان ایران و آمریکا ممکن است برای همه سودمند باشد.

ایالون که در نشست امنیتی مونیخ حاضر شده بود افزود: البته تغییری در جهت گیری ایران مشاهده نمی شود. تحریم ها علیه تهران تاثیرگذار بوده اند اما نیاز به افزایش تحریم ها از سوی جامعه بین المللی وجود دارد.

در همین ارتباط، ایهود باراک وزیر دفاع اسرائیل در کنفرانس امنیتی مونیخ گفت که اسرائیل و هم پیمانانش برای منع ایران از دست یابی به سلاح هسته ای، مصمم هستند.

باراک گفت که اسرائیل و هم پیمانانش نباید هیچ گزینه ای را در برابر ایران از روی میز بردارند.وزیر دفاع اسرائیل گفت: هنگامی که چیزی می گوییم آن را عملی می کنیم. از دیگران انتظار داریم که آن را جدی بگیریم.

وی همچنین از ایران به دلیل پافشاری برای به چالش کشیدن جهان انتقاد کرد و گفت: ایران در مسیر پاکستان و کره شمالی و تبدیل شدن به قدرت نظامی هسته ای حرکت می کند.

باراک افزود: دست یابی ایران به سلاح هسته ای به معنی پایان هر تصوری درباره منع گسترش هسته ای از منطقه و جهان است. این روند منجر به تروریسم هسته ای می شود./عصرایران