اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هیچ‌کس نبایدارزش‏های اسلامی راکمرنگ کند



 

 

 

هیچ‌کس حق نداردارزش‏های اسلامی راکمرنگ کند

 

انتقاد مجدد آیت‌اللَّه مکارم شیرازى از برخی مواضع درباره حجاب:

هیچ‌کس حق ندارد ارزش‏های اسلامی را کمرنگ کند


اگر بى‌تدبیرى‏ها از حد بگذرد مردم شهیدپرور با زبان دیگرى سخن خواهند گفت/ مسئولین مراقب سخنان خود باشند و بدانند خانواده شهدا، تمام وفاداران انقلاب اجازه نخواهند مسئله حجاب که از ضروریات اسلام مى‏باشد،زیر سؤال برود.

آیت الله مكارم شیرازی تاكید كرد : هیچ کس در هر مقامى باشد، حق ندارد ارزش‏های اسلامی را کمرنگ یا بى‏رنگ سازد.
به گزارش ایلنا ، آیت‌الله مكارم شیرازی در دیدار علما، امام جمعه و مسئولین شهرستان میانه، ضمن بیان حدیث معروفى از پیغمبر اکرم‏ درباره عوامل پیروزى امت اسلامى و شکست احتمالى آنها اظهار داشت: مردم کشور ما انقلاب کردند و صدها هزار شهید، اسیر و جانباز دادند تا ارزش‏هاى اسلامى را زنده کنند؛ بنابر‌این هیچ کس در هر مقامى باشد، حق ندارد این ارزش‏ها را کمرنگ یا بى‏رنگ سازد.
این مرجع تقلید اضافه کرد:مسئولین مراقب سخنان خود باشند و بدانند خانواده شهدا، نیروى بسیج مخلص، حوزه‏هاى علمیه و تمام وفاداران انقلاب اجازه نخواهند داد مسئله‏اى مانند امر به معروف که از مسلمات قرآن مجید است و مخصوصاً مسئله حجاب که از ضروریات اسلام مى‏باشد و امروز به عنوان رمزى از اسلام در همه جا شناخته مى‏شود زیر سؤال برود.
وی تصریح کردند: اگر بى‌تدبیرى‏ها از حد بگذرد مردم شهیدپرور با زبان دیگرى سخن خواهند گفت.
آیت الله مكارم شیرازی خاطرنشان کرد: مسئولین احترام خود را حفظ نمایند و اجازه دهند هر نهادى به وظیفه خود عمل کند، همچنین قانونگذاران عزیز قوانین شفاف و حساب‏شده بر وفق ارزش‏هاى اسلامى تنظیم کنند.
این مرجع تقلید ادامه داد: قوه‌قضاییه به مقابله با جرائم برخیزد و مجریان محترم به وظیفه اصلى خود که اجراى قوانین است بپردازند و از قلمرو خود خارج نشوند تا همان‏گونه که رهبر انقلاب فرمودند ملت مسلمان و انقلابى ما آسوده خاطر با اتحاد و انسجام وضع داخلى به مقابله با تهدیدات خارجى بپردازد...../تحلیل:ایلنا


ویدیو مرتبط :
دومین نشست فعالین بیداری اسلامی جبهه فکری انقلاب اسلامی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کاهش تورم و بیکاری توسط بانکداری اسلامی



معاون بانک، بيمه و شرکت هاي دولتي وزارت امور اقتصادي و دارايي گفت: از آنجا که بانکداري اسلامي وجوه را در چرخه توليد به حرکت در مي آورد بيکاري و تورم را در کشور کاهش مي يابد.

 

به گزارش خبرنگار ايرنا‌، "اصغر ابوالحسني" روز شنبه در افتتاح اولين کارگروه آموزش بين المللي در زمينه عمليات بانکداري اسلامي، افزود:  در بانکداري اسلامي وجوه با عقود همراه و اين امر منجر به بهره گيري از آن در چرخه توليد و خدمات مي شود.

 

وي اظهار داشت:‌ برهمين اساس چنانچه بانکداري اسلامي بصورت مناسب اجرا شود خاصيت ضد تورمي در جامعه داشته و در نهايت منجر به رشد و ثبات اقتصادي مي شود.

 

وي ادامه داد: علاوه بر اين امر از آنجا که در بانکداري اسلامي پول بدون جهت در جامعه حرکت نمي کند و در چرخه توليد از آن بهره گيري مي شود، بيکاري نيز مهار مي شود.

 

ابوالحسني با بيان آنکه ‌بانکداري اسلامي با بانکداري ربوي داراي تفاوت هاي زيادي است، گفت: در بانکداري ربوي فرد وجوه خود را در بانک سپرده گذاري کرده و به نرخ بهره توجه ويژه دارد به نحوي که ربا انگيزه اصلي فرد براي تجهيز منابع است.

 

به گفته وي، در بانکداري اسلامي وجوه براساس عقود 14 گانه در بانک ها جذب مي شود و اين از تفاوت هاي بانکداري اسلامي و ربوي است.

 

معاون بانک، بيمه و شرکت هاي دولتي وزارت اقتصاد با بيان آنکه، ‌تجهيز منابع از بانکداري اسلامي و ربوي از مهمترين تفاوت هاي اين دو نوع بانکداري است، ‌اظهار داشت: ‌در بانکداري اسلامي، بانک ها بعنوان وکيل در طرح ها سرمايه گذاري مي کنند به نحوي که اين بانک ها نقش فرد را بازي مي کنند اما در بانکداري ربوي ارتباط بين فرد و وجوه قطع مي شود.

 

ابوالحسني تصريح کرد: در بانکداري اسلامي فرد براساس عقود مشارکتي پس از اتمام زمان مشارکت، سود دريافت مي کند و در صورتي که سپرده گذاري براساس عقود مبادله اي باشد، نرخ سود واقعي دريافت مي کند.

 

وي با بيان آنکه بانکداري بدون ربا به معناي اسلامي بودن نيست، ‌گفت: در حالي که نرخ بهره در برخي از کشورها نظير انگلستان صفر است اما اين امر به معناي بانکداري اسلامي نيست.

 

معاون وزير امور اقتصادي و دارايي، تصريح کرد: قرض الحسنه نيز از ديگر تفاوت هاي بين بانکداري اسلامي و ربوي است به نحوي که در قرض الحسنه فرد پول را تمليک کرده و به بانک براي تخصيص در قرض الحسنه ارايه مي کند.

 

ابوالحسني با بيان آنکه ‌عقود بطور ماهوي در بخش تخصيص و تجهير منابع در بانکداري اسلامي با ربوي متفاوت است، گفت: از آنجا که در بانکداري اسلامي وجوه به عقود متصل مي شود بايد ماهيت عقود براي کارکنان و مشتريان مشخص شود اما اين امر در زمان حاضر بدليل قوي نبودن سيستم حسابداري و وجود مشکلات امکان پذير نيست و سود بصورت مشاع پرداخت مي شود.

 

به گفته وي، بايد نرم افزارهاي مناسبي تهيه شود تا بتوان بانکداري اسلامي را به نحو مطلوبي اجرايي کرد.

 

ابوالحسني در پايان گفت: بانکداري اسلامي براي دستيابي به نيازهاي موجود بايد از ابزار هاي مشتقه استفاده کند.