اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هیولای آمریکایی در خیابان های ایران/ بازگشت خودروهای آمریکایی پس از سه دهه هفته نامه تجارت



هیولای آمریکایی در خیابان های ایران/ بازگشت خودروهای آمریکایی پس از سه دهه

هفته نامه تجارت فردا تصویر اولین خودرو وارداتی رسمی جنرال موتورز به ایران در فرودگاه امام خمینی ( ره ) را منتشر کرد.

خودروهای  آمریکایی در خیابان های ایران,خودروهای آمریکایی در ایران,خودرو وارداتی رسمی جنرال موتورز به ایران

 

خودروهای  آمریکایی در خیابان های ایران,خودروهای آمریکایی در ایران,خودرو وارداتی رسمی جنرال موتورز به ایران

خبرآنلاین

 

 


ویدیو مرتبط :
موسسه مطالعات آمریکا: هفته نامه آمریکایی - آبان/ هفته 1

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زمزمه‌های بازگشت خودروهای آمریکایی به ایران



خودروهای آمریکایی,خودروهای آمریکایی در ایران

زمزمه‌های بازگشت خودروهای آمریکایی به ایران

یک شرکت واردکننده داخلی از بازگشت مجدد خودروهای آمریکایی جنرال موتورز و برندهایی چون کرایسلر، شورلت، جی.ام.‌سی و بیوک به ایران خبر داده است.

در شرایطی که سال‌ها از قطع رابطه ایران و آمریکا می‌گذرد، زمزمه‌های واردات خودروهای آمریکایی از مبداء این کشور به ایران تا حدی عجیب به نظر می‌رسد. با این حال شرکت ائل خودرو ارس از امروز تبلیغات خود در این باره را آغاز کرده است؛ تبلیغاتی که تا حدی نیز عجیب بوده و از عبارات خاصی در آن استفاده شده است.

در یکی از این تبلیغات در کنار تصویر یک خودروی شورلت نوشته شده "بازگشت یک افسانه پس از 34 سال؛ همراه با شما در کارناوال انتخابات 92"!؟

در این زمینه یکی از کارمندان این شرکت در تهران به خبرنگار ایسنا می‌گوید: این خودروها شامل دو نوع جیپ و برندهایی چون کرایسلر، شورولت، جی.ام.‌سی و بیوک است که هم‌اکنون در حال ورود به گمرک مرز ارس است.

وی از برگزاری نمایشگاه‌هایی از این خودروها ظرف یک تا دو ماه آینده در تهران خبر داده و تاکید می‌کند که تمام این خودروها با پلاک ایران و نه پلاک موقت عرضه خواهند شد.

این کارمند شرکت ائل خودروی ارس در پاسخ به این سوال که آیا واردات خودروهای آمریکایی و عرضه آن با پلاک ایران عجیب نیست، می‌گوید: خیلی‌ها در تماس با شرکت چنین اظهاراتی را داشته‌اند اما ما در حال انجام این کار هستیم.

این وضعیت در حالی است که دبیر انجمن خودروسازان ایران با اظهار بی اطلاعی درباره ورود این خودروها به ایران می‌گوید: به هر حال درست است که آمریکایی‌ها از هرگونه همکاری دو جانبه در زمینه کالاهایی که در کارخانجات تولیدی در ایران کاربرد دارند خودداری می‌کنند اما به نظر من مشکلی با فروش خودروهای آماده به ایران ندارند زیرا این امر سودآوری زیادی برای آن‌ها خواهد داشت.

در این شرایط یک واردکننده خودرو در کشور نیز به خبرنگار ایسنا می‌گوید: طبق قانون خودروهای آمریکایی جز در مناطق آزاد امکان تردد در دیگر نقاط کشور و دریافت پلاک ایران را ندارند بنابراین عرضه آنها در تهران غیر ممکن به نظر می‌رسد.

وی خاطرنشان می‌کند: البته هر واردکننده‌ای می‌تواند خودروهای آمریکایی را از کشورهای همسایه جمع‌آوری کرده و وارد مناطق آزاد کند.

در سایت رسمی ائل خودروی ارس در معرفی این شرکت عنوان شده: "شرکت ائل خودرو اولین واردکننده خودروهای دارای برند آمریکایی به طور مستقیم و از مبدا آمریکا و خودروهای تولید شده در ایالات متحده با سایر برندها به ایران است".

جنرال موتورز بزرگترین خودروساز آمریکایی است که بیش از یکصد سال از آغاز به کار آن می‌گذرد. این شرکت در ۳۷ کشور جهان دارای کارخانجات تولید خودروهای سبک و سنگین است که تحت برندهای شورولت، بیوک، جی‌ام‌سی، کادیلاک، اپل، هالدن، سوزوکی، ایسوزو و واکسهال تولید و عرضه می‌شوند.

این در حالی است که قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره آغاز واردات خودروهای آمریکایی به ایران ابراز بی اطلاعی کرد.

به گزارش ایسنا مسعود موحدی امروز با اشاره به این‌که گزارشی درباره واردات خودروهای آمریکایی به ایران نشنیده‌ است گفت: واردات کلیه خودروهای با حجم موتور بالای 2500 سی.سی چه آمریکایی و چه غیر آمریکایی ممنوع است.

وی افزود: برای ما مبداء واردات خودرو اهمیتی ندارد و مهم حجم موتور خودرو است که طبق سیاست‌های سال قبل واردات خودروهای با حجم موتور بالای 2500 سی.سی ممنوع است./ایسنا